چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

بیست‌ودومین دوره از جشنواره؛

برنامه کارگاه‌ها و نشست‌های علمی جشنواره قصه‌گویی

یست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

سینماپرس: بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سه نشست علمی و سه کارگاه آموزشی در این دوره از جشنواره برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، نسرین سجادیان - مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - از برگزاری یک پنل آموزشی برای شرکت کنندگان در جشنواره و اعضای کانون و پخش زنده و اختصاصی تمام دوره‌ها از طریق سامانه جامع آموزش کانون برای اعضای کانون خبر داد.

او درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: کارگاه‌هایی را در دو بخش بین‌الملل و ملی درنظر گرفته‌ایم و برای دعوت مهمان‌های خارجی به سراغ افرادی با سابقه علمی و عملی درخشان رفتیم. سال گذشته استقبال مخاطبان جشنواره از این بخش زیاد بود و به همین خاطر مسئولیت ما برای دعوت مهمان‌های خارجی بیشتر شد و توجه‌مان را بیش از پیش به توانایی مهمان‌ها در خصوص برگزاری کارگاه‌های علمی و سابقه تحصیلی جلب کرد. سال گذشته  حتی بعد از جشنواره، متقاضیانی برای دریافت ویدئو کارگاه‌های بین‌المللی از سراسر کشور داشتیم.

نسرین سجادیان با بیان این‌که در کارگاه‌های سطح ملی اولیای تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان به قصه‌گویی حضور دارند، توضیح داد: کارگاه‌های بخش ملی با حضور کارشناسانی از جمله اصغر همت با عنوان «صدای رسا و بیان واضح مفهوم کلام»، پوپک‌ عظیم‌پور با عنوان «قصه‌گویی مدرن و رویکردهای نو» و مریم شریف‌نسب با عنوان «روایت‌پژوهی، سنجش روش‌های قصه‌گویی و داستان‌نویسی» برگزار خواهد شد و در صورتی که تعداد متقاضیان بالا باشد، احتمال برگزاری این کارگاه‌ها در قالب نشست وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون همچنین درباره عنوان و شرایط کارگاه‌های بین‌الملل بیان کرد: در این بخش کارگاه «بداهه‌نوازی و خلق قصه‌های عامیانه» با حضور ساپکانا سکین از ترکیه، «قصه‌گویی با هدف تحت تاثیر قرار دادن روح مخاطب» با حضور ساره قصیر از لبنان و «رویکردهایی به قصه‌گویی شفاهی کوبا» با حضور کورالیا از سوئیس برگزار می‌شود. در کارگاه‌های بین‌الملل علاوه بر اولیای تربیتی و علاقه‌مندان، شرایط حضور برای قصه‌گویان نیز فراهم شده است.

او درباره استقبال متقاضیان از پنل‌های جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: پنل‌های ما هر سال با استقبال چشمگیری همراه است و امسال نیز در آخرین روز از جشنواره قصه‌گویی یک پنل برگزار می‌شود. امسال در این بخش مدرسانی مانند مصطفی رحماندوست - شاعر، نویسنده و مترجم -، شهرام گیل‌آبادی- عضو هیات علمی دانشگاه صدا وسیما - و محمود گلزاری - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - حضور خواهند داشت. در این بخش علاوه بر اولیای تربیتی و علاقه‌مندان، مدیران هم امکان حضور دارند.

سجادیان همچنین در خصوص شرایط شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌ها گفت: این دوره‌ها برای همکاران کانون آزاد است، اما سایر شرکت‌کنندگان باید بعد از ورود به پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانی kanoonfest.ir  و درج اطلاعات اولیه، مبلغ ۵۰هزار تومان واریز کنند. تمامی برنامه‌های مربوط به کارگاه‌ها و نشست‌های جشنواره به صورت زنده برای اعضای کانون در سراسر کشور از طریق سامانه جامع آموزش قابل دسترسی است.

او درباره زمان ثبت‌نام  نیز گفت: ثبت‌نام از ۱۸ آذر آغاز می‌شود و تا ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ادامه دارد. ما محدودیت خاصی برای متقاضیان نمی‌گذاریم. کسانی که سریع‌تر ثبت‌نام کنند، شانس بیشتری برای شرکت در کلاس‌ها دارند، زیرا در دوره بیست‌ویکم جشنواره قصه‌گویی ظرفیت مربوط به کارگاه‌ها و نشست‌ها یک روز بعد از شروع ثبت‌نام تکمیل شده بود.

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون در پایان درباره هدف کلی جشنواره قصه‌گویی و به طور خاص کارگاه‌ها گفت: کانون به سبکی نو از قصه‌گویی رسیده و امروز به دنبال بهره‌گیری از تکنیک‌های جهانی برای تکمیل این دانش و هنر است. کانون در واقع متولی قصه‌گویی است و به عنوان یک مرجع در این زمینه شناخته شده است. ما در کارگاه‌ها سعی داریم مرز بین قصه‌گویی و تئاتر را مشخص کنیم.

جدول برنامه‌های بخش علمی همچنین در سایت جشنواره به نشانی  www.kanoonfest.ir، سایت کانون به نشانی www.kpf.ir  و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.