جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

سخنگوی وزارت خارجه:

هنر و آثار ایرانی، زبان گویای ماست

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه

سینماپرس: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه گفت: یکی از وظایفی که ما به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه داریم این است که آنچه در سینمای ایران می‌گذرد را به سایر کشورها نشان دهیم و این آثار را به جشنواره‌های بین المللی بفرستیم، چون هنر و آثار ایرانی، زبان گویای ماست.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه و مدیرکل دیپلماسی عمومی که برای دیدن مستند «گلوله باران» اثر مرتضی پایه شناس در پردیس سینمایی چارسو حاضر شده بود، پس از تماشای این مستند اظهار کرد: حقیقت ماجرای جنگ سوریه را با این مستند لمس کردیم. بیننده با تماشای این فیلم به داخل جنگ می‌رود و با رزمندگان همذات پنداری می‌کند.

او اضافه کرد: با دیدن «گلوله باران» بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. تک تک مخاطبانی که برای دیدن این مستند آمده بودند هم بسیار متاثر بودند. امیدوارم شبیه این مستندها بازهم ساخته شود.

موسوی با اشاره به اینکه با دیدن مستند «گلوله باران» یاد یکی از صحنه‌های جنگ افتاده است، بیان کرد:من سال ۶۷ و اواخر سال‌های جنگ در عملیات بیت المقدس ۷ در منطقه شلمچه اتفاقی مشابه یکی از صحنه‌های این مستند برایم افتاد. در محاصره عراقی‌ها بودیم که به ما دستور عقب نشینی دادند و این صحنه عقب نشینی با دیدن «گلوله باران» برایم تکرار شد و من را بسیار تحت تاثیر قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که جشنواره سینماحقیقت در دیده شدن مستندهایی، چون «گلوله باران» چه تاثیری دارد؟ گفت: حضور جشنواره‌ای مانند سینماحقیقت که به طور کامل به حوزه مستند می‌پردازد؛ در کنار سایر جشنواره‌هایی که در ایران و دیگر کشورها داریم، به دیده شدن اینگونه کارهای حقیقی و مستند که روایتگر واقعی موضوع هستند و دیالوگ و جلوه ویژه خاصی ندارند، بسیار کمک می‌کند.

موسوی در پایان با اشاره به حضورش در وزارت خارجه و فعالیت‌های بین المللی اش از درخشش مستندها در جشنواره‌های بین المللی ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از وظایفی که ما به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه داریم این است که آنچه در سینمای ایران می‌گذرد را به سایر کشورها نشان دهیم و این آثار را به جشنواره‌های بین المللی بفرستیم، چون هنر و آثار ایرانی، زبان گویای ماست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.