یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد:

جایزه شهید آوینی برای سینماحقیقت متبرک است

محمدمهدی طباطبایی نژاد در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت

سینماپرس: محمد مهدی طباطبایی‌نژاد از داوران بخش جایزه شهید آوینی از کیفیت بالای آثار این دوره جشنواره در بخش شهید آوینی و اهمیت مستندهای حوزه دفاع مقدس گفت.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و یکی از داوران بخش جایزه شهید آوینی در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، درباره فیلم‌های راه یافته به این بخش و کیفیت آثار گفت: مستندهای بخش جایزه شهید آوینی به لحاظ کیفی فیلم های قابل توجهی بودند. میانگین آثار از سطح متوسط خیلی بالاتر بوده و فیلم های درخشان هم زیاد داشتیم که می توانیم آن ها را فیلم های خوب جشنواره تلقی کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از سال ۹۲ که جایزه شهید آوینی با جشنواره سینماحقیقت ادغام شد؛ این بخش از تولیدات حوزه سینمای مستند، یعنی حوزه فیلم های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی رشد بسیار خوبی داشته است. جشنواره سینماحقیقت بهترین سانس های خودش را به فیلم های بخش مقاومت و انقلاب اسلامی اختصاص داده و در انتخاب، نمایش و دادن جایزه به آنها تاثیرگذار بوده است.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه تعداد افراد خلاق و با ذوق در بخش سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رشد بالایی داشته است، گفت: فراوانی مستندسازان درجه یک، در بخش حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بخش های دیگر سینمای مستند بیشتر است و خدارا شکر تعداد جوان هایی که در این مضامین کار می کنند، هرروز بیشتر می شود و این امیدوار کننده است. امسال من چند کار بسیارخوب از چند جوانی دیدم که حتی اسم آن ها را هم نشنیده بودم و این اتفاق بسیار خوبی برای آینده سینمای مستند است.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اضافه کرد: به نظر من جایزه شهید آوینی برای سینماحقیقت یک جایزه متبرک است که جشنواره را هم متبرک کرده است و خداراشکر می کنم که این بخش هم مانند بخش های دیگر جشنواره و حتی پرفروش تر از بقیه بخش ها، شاهد فیلم های خوب است و به همه فیلمسازان این حوزه خداقوت می گویم.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه کار در حوزه مقاومت بسیار سخت تر از بقیه حوزه هاست ادامه داد: در خیلی از فیلم هایی که ما دیدیم فیلمساز جانش را کف دستش گذاشته و در خطرناک ترین صحنه ها حضور داشته است.

مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، درباره بلیت فروشی این دوره از جشنواره نیز عنوان کرد: من هنوز قضاوت دقیقی دراین باره ندارم؛ ولی به نظرم اتفاقی بود که باید می افتاد. ما نمی توانستیم برای همیشه مسیر بدون رزرو و رایگان را ادامه بدهیم. خوشبختانه دبیر محترم و دوستان جشنواره تمهیدات لازم را در نظر گرفته اند که متخصصان حوزه مستند بتوانند به راحتی فیلمشان را ببینند. در عین حال با ایجاد این شرایط، علاقه مندان به حوزه مستند هم می توانند در یک شرایط منظم فیلم مورد علاقه خود را ببینند و این اتفاق بسیار خوب و البته ناگریزی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.