دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

آنا کارینا؛

همکار ژان لوک گدار کارگردان موج نوی فرانسه درگذشت

آنا کارینا

سینماپرس: آنا کارینا بازیگر فرانسوی که برای همکاری با ژان لوک گدار شناخته می‌شود، در ۷۹ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، به گفته مدیر برنامه‌های آنا کارینا بازیگر دانمارکی- سوئدی فیلم‌های سینمایی «دست جدا افتاده» و «پی‌رو دیوانه» و همکار کارگردان موج نوی فرانسه ژان لوک گدار، به دلیل سرطان در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

کارینا در دهه ۱۹۶۰ با هفت فیلم سینمایی به کارگردانی همسر سابقش گدار، فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز کرد و برای بازی در فیلم سینمایی «پی‌رو دیوانه» و «گذران زندگی» مورد تحسین قرار گرفت و مشهور شد.

علاوه بر مدیر برنامه‌های او، وزیر فرهنگ فرانسه هم نسبت به مرگ این بازیگر واکنش نشان داد و نوشت: امروز، سینمای فرانسه یتیم شد. سینما یکی از افسانه‌های خود را از دست داد.

کارینا در نوجوانی از زادگاهش دانمارک، به پاریس سفر کرد تا به یک بازیگر تبدیل شود. او که پیش از بازیگری در صنعت مد فعالیت داشت، بعد از آنکه توسط گدار کشف شد، به شهرت دست پیدا کرد و توانست در سال ۱۹۶۱ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کند.

او علاوه بر بازیگری، خوانندگی هم می‌کرد؛ پس از بازیگری به سراغ کارگردانی هم رفت و چندین فیلم ساخت. از دیگر فیلم‌های مهم این بازیگر سرشناس می‌توان به «بیگانه» ساخته لوچینو ویسکونتی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.