سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

واکنش حوزه هنری درخصوص خبر حضور یک از مدیرانش در سریال لاکچری

حوزه هنری در لانگ شات (۴)

سینماپرس: روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری به گزارشی که درباره حضور یکی از مدیرانش در پشت پرده تولید یک سریال لاکچری منتشر شده بود واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، در پی انتشار گزارشی درباره حضور یکی از مدیران حوزه هنری در پشت پرده سریالی با فضای لاکچری و محتوای مغایر با سبک زندگی اسلامی-ایرانی، روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری متنی را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد.

درباره گزارش مذکور و واکنش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، ذکر ۲ نکتته ضروری است؛ ‌ اولا در گزارش تسنیم نامی از سریالی به میان نیامده  است و روابط عمومی سازمان سینمایی خود بر عنوان و ذکر این سریال توجه داشته است. ثانیا خبرگزاری تسنیم در این متن «حوزه هنری» را عامل تولید این سریال ندانسته است. بلکه تنها خواستار روشنگری درباره چرایی حضور مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره به عنوان سرمایه‌گذار، مجری طرح و جانشین تهیه‌کننده در سریال مذکور است. تاکید بر این سئوال که چرا فردی علاوه بر در اختیار داشتن مسند مدیریت در چنین مجموعه انقلابی -که وظیفه توزیع فیلم و سریال را دارد- همزمان باید به عنوان سرمایه‌گذار در سریالی که نسبتی با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی ندارد فعالیت داشته باشد، نکته قابل ذکر در گزارش فوق بوده است.

در ادامه تصویر و متن روابط عمومی سازمان سینمایی را در ادامه می‌خوانیم:

سینما، حوزه هنری، شبکه نمایش خانگی،

سینما، حوزه هنری، شبکه نمایش خانگی،

*حوزه هنری هیچ سهم و مسئولیتی نسبت به آن سریال لاکچری!! ندارد/ رویکرد حوزه هنری حمایت از آثار انقلابی، خانواده محور و دفاع مقدس و فیلم های اجتماعی سالم است

در خصوص سریال دل به تهیه کنندگی جواد فرحانی که به تازگی در فضای شبکه نمایش خانگی توزیع گردید به صراحت اعلام و تاکید می کنیم حوزه هنری و هیچکدام از مراکز وابسته آن هیچ سهم و مسئولیتی ندارند.

رسالت فرهنگی حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی و انقلابی این است که آثاری که همسو با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی است را در دستور کار تولید و پخش خود قرار دهد. مدیریت حوزه هنری نیز قبلاً به این موضوع اشاره کرده و گفته است که حوزه هنری در اساسنامه‌اش دو وظیفه اصلی دارد؛ یکی بخش تولید محصولات و تولیدات هنری است با آنچه مربوط به انقلاب اسلامی می‌شود و در کنار آن وظیفه دیگری دارد که  وظیفه آموزش و به اصطلاح امروز تربیت و معرفی نیرو است.

در همین راستا، حوزه هنری هم در عرصه تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی و هم، در زمینه گفتمان و تولید ادبیات سینمایی همواره این دغدغه را سرلوحه سیاست هایش قرار داده است. گواه این مدعا، تولید، همکاری، مشارکت و حمایت از آثار انقلابی و استراتژیک و خانواده گی و دفاع مقدس در فضاهای اکران سینمایی و پخش در شبکه نمایش خانگی است.

موسسه هنرهای تصویری سوره حوزه هنری هم، یکی از پیشگامان تولید و توزیع محصولات رسانه خانگی در کشور است که با بیش از سه دهه فعالیت در این زمینه یکی از موسسات شناخته شده به شمار می‌رود. این موسسه از بدو تاسیس حوزه هنری کار و فعالیت خود را آغاز کرده و در جهت تکمیل اهداف والای حوزه هنری و  در مسیر جهت‌دهی مناسب تر به کیفیت بالا و تبلیغ فرهنگ و هنر شایسته اسلامی و ایرانی، تلاش های بسیاری داشته است.

این موسسه کوشید تا شاخص های کیفیت نمایش آثارسینمایی و پخش در شبکه نمایش خانگی را ارتقا داده و از این طریق به توسعه مخاطبان و رضایتمندی آنان نایل شود.

با نگاهی گذرا به فعالیت‌های این موسسه در می یابیم این موسسه هنرهای تصویری سوره مسئولیت تولید و توزیع بخش عظیمی از گنجینه‌های ارزشمند سینمای دفاع مقدس و موضوعات استراتژیک و ارزشی سینمای ایران را برعهده داشته است، فیلم‌های سینمایی «یتیم خانه ایران»، «ماجرای نیمروز»، «ترمینال غرب»، «ابوزینب»، «سیانور»، «ایستاده در غبار»، «هیهات»، «دلبری»، «حکایت عاشقی»، «استرداد»، «ماهی سیاه کوچولو»، «شاهزاده روم»، «روباه»، »دلتنگی‌های عاشقانه»، «مزار شریف»، «شیار ۱۴۳»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند « «میهمان داریم»، «روزگاری عشق و خیانت» و «بیداری رویاها»، «ما همه گناهکاریم»، «مشکل گیتی»، «ترمینال غرب»، «افسونگر»، «خانه‌ای در خیابان ۴۱»، «ماجرای نیمروز»، «هلن»، «یک روز بخصوص» و «بوفالو»، «ویلایی‌ها»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، «برادرم خسرو»، «سه ماهی»، «فصل نرگس»، «بیست و یک روز بعد»، «سارا و آیدا»، «دریاچه ماهی» و فیلم‌های «قهرمانان کوچک»، «مادری»، «فیلشاه»، «سرو زیر آب»، «به وقت شام»،  و... و. از جمله آثاری است که توسط این موسسه توزیع و پخش شده است.

هم‌افزایی ظرفیت شبکه نمایش خانگی حوزه هنری با این کارنامه و عرضه سالانه بیش از ۵۰ درصد تولیدات سینمایی سال با اهتمام ویژه به موضوعات و مضامین ارزشی و خانواده محور تهیه و تولید شده با توجه به فقدان و محرومیت ۴۰۰ شهر ایران از سالن های سینما قطعا، خدمتی بزرگ و ارزشمندی است و وقتی این ظرفیت در کنار قدرت سالن‌های سینمایی حوزه هنری قرار می‌گیرد به ظرفیتی بی بدیل و به قطب مهمی در ضلع ترویج و گفتمان سازی این کمپانی سینمایی کشور بدل می‌شود.

خوشبختانه، سازمان سینمایی حوزه هنری در این رابطه بیش از سایر نهادها و مراکز به اهمیت  موضوع پی برده و توزیع، عرضه و اکران بیش از ۸۰ درصد فیلم های سینمایی تولید شده در سال در بخش سینماداری و نمایش خانگی، جایگاه مهم و ممتاز این نهاد هنری و انقلابی را نشان می‌دهد.

در خصوص فیلم سینمایی «هزارپا» چنانچه بارها تاکید شده است پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی هیچ ارتباطی به حوزه هنری نداشته و ندارد و از اواسط روند تولید با اطلاع از مسیر محتوای فیلم حوزه هنری همکاری خود را با این فیلم قطع کرده بود. امتیاز پخش آن در شبکه نمایش خانگی متعلق به موسسه ریزموج بوده است.
در خصوص فیلم رحمان ۱۴۰۰ نیز، این حوزه هنری بود که با همان اهتمام همیشگی و دقت و مراقبت،  نکات متعددی در این فیلم را مغایر و منافی شئونات فرهنگی و اجتماعی تشخیص داد و موارد را به مراجع و مدیران ذیربط هم انتقال داده بود ولی متاسفانه با تسامح در برخی مراکز تصمیم گیر فضایی برای این فیلم فراهم شد که باعث ورود دادستانی گردید و بی توجهی به دغدغه ها و ملاحظات این نهاد از سوی برخی مراکز و موسسات هزینه های اجتماعی زیادی را به همراه داشت  ضمن اینکه باعث آسیب های مالی برای سازندگان این فیلم گردید.
همچنین، در خصوص سریال دل به تهیه کنندگی جواد فرحانی که به تازگی در فضای شبکه نمایش خانگی توزیع گردید به صراحت اعلام و تاکید می کنیم حوزه هنری و هیچکدام از مراکز وابسته آن هیچ سهم و مسئولیتی ندارند.

یزدان عشیری

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.