چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹

محمد شریف‌خانی مطرح کرد؛

تولید مشترک فضای مجازی صداوسیما با یکی از شبکه‌های تلویزیون

نشست هم‌اندیشی معاون فضای مجازی رسانه‌ملی با فعالان حوزه نمایش‌خانگی

سینماپرس: معاون فضای مجازی صداوسیما به جلسات با معاون سیما اشاره کرد که قرار است با همکاری یکی از شبکه‌های سیما به تولیدات مشترکی برسند.

به گزارش سینماپرس، نشست هم‌اندیشی معاون فضای مجازی رسانه‌ملی با فعالان حوزه نمایش‌خانگی برگزار شد؛ در این نشست ایرج محمدی، اسماعیل عفیفه، الهام غفوری، جمال گلی، جواد معماری، علی اسدزاده، صادق یاری، جواد فرحانی، مهدی فرجی و رحمان سیفی‌آزاد حضور داشتند.

محمد شریف‌خانی معاون فضای مجازی صداوسیما به فعالیت‌هایشان اشاره کرد و گفت:  معاونت فضای مجازی فعالیت‌هایی  درچند بخش دارد که بخشی از آن مربوط به شبکه‌های اجتماعی است؛ ما در این حوزه فعالیت‌های حوزه خبر، بازخوردهای محتوای تولیدات سازمان صداوسیما را دستور کار داریم و بخش دیگر آن پلتفرم‌ها یا قالب‌هایی است که متعلق به صداوسیما است مثل وبسایت‌های  مخاطب محور سازمانی، همچنین  پلتفرم‌هایی که برای اپلیکیشن‌های صداوسیما مثل ایرانصدا و سروش در حوزه معاونت فضای مجازی راهبری می‌شوند.

وی با اشاره به تولید محتوای فیلم و سریال، تصریح کرد: یکی از کارهای معاونت فضای مجازی تولید محتوای فاخر فیلم و سریال با هدف اثرگذاری بر مصرف محتوا است، چرا که نوع محتوا و عوامل تولید آن با تولید محتوا روی موبایل‌ها متفاوت است. در معاونت فضای مجازی صداوسیما، رویکرد و مصرف محتوا از طریق دسترسی‌ها در فضای مجازی است همان‌چیزی که ما به طور سنتی در قالب سرویس‌های پخش خانگی داریم.

معاون فضای مجازی صداوسیما اظهار کرد: مجموعه پرسابقه‌ای در تلویزیون به نام سیمافیلم وجود دارد که  فرایندهای مربوطه به فیلمنامه و برآورد در آنجا شکل می‌گیرد و بحث‌های نظارتی معمولاً در شبکه‌ها دنبال می‌شود. برای اینکه فیلم‌هایی که تولید می‌شود قابلیت پخش داشته باشند؛ به دلیل اقتضائات فضای مجازی مدل‌های مالی که مطلوب ما در این معاونت است با مدل‌هایی که در معاونت سیما وجود دارد تفاوت‌های جزئی دارد؛ به همین خاطر نحوه همکاری و مشارکتی که می‌توانیم داشته باشیم انعطاف پذیرتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما با جلساتی که با معاون سیما داشتیم مکانیزمی را طراحی کردیم که با همکاری یکی از شبکه‌های سیما بتوانیم تولیدات مشترکی داشته باشیم و با توجه به تولیدات مشترک، هدف ما بر این است که  محتوا در فضای مجازی منتشر و توسط پلتفرم‌ها یا قالب‌های مختلف پخش شود. طبیعی است که می‌توان این مدل را به شیوه‌هایی که مشارکت بخش خصوصی را نیز داشته باشیم توسعه داد و سود ناشی از فضای مجازی به تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران برگردد.

شریف‌خانی افزود: از مدیرکل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی معاونت فضای مجازی درخواست کردیم که تیم قوی در این حوزه انتخاب کند، تا بررسی و نظارت بر فیلمنامه انجام شود. البته کار جدیدی است و امیدواریم با همتی که شما دارید، بتوانیم سال آینده کارهای خوبی را با همکاری دو طرف انجام دهیم.

در ادامه این نشست، ‌ مهدی فرجی تهیه‌کننده به این نکته اشاره کرد که باید برنامه‌ درستی صورت بگیرد که سرمایه‌گذار خارج از تلویزیون بداند چه طور باید خودش را به دغدغه تلویزیون نزدیک کند. موضوع فقط دغدغه سرمایه نیست بلکه تولید آثار خوب از اولویت و جایگاه بالاتری برخوردار است؛ این آثار با کمک فضای مجازی صداوسیما پخش شود.  

بیشتر بخوانید

تمام مجریان یلدای تلویزیون/ ضیافت "انار و برف" شبکه ۴ با اجرای ۳ بازیگر پیشکسوت زن

پخش غیرموجه یک سریال تلویزیونی در فضای مجازی

نظارت بر سریال سازی در تلویزیون چگونه است؟ / "وارش" و تبلیغ زودهنگام سریال "آخر خط"!

علی اسدزاده تهیه‌کننده در این جلسه به تقابل نمایش‌خانگی و تلویزیون اشاره کرد و افزود: نگاه ما به تلویزیون نگاه دوستانه و تعاملی سازنده است اما آن چیزی که متأسفانه در حال حاضر مطرح می‌شود این است که نمایش خانگی نقطه مقابل تلویزیون است که باید گفت این نکته صحیح نیست و ما ارتباط خوبی با سازمان صداوسیما داریم.

صادق یاری تهیه کننده با بیان اینکه نمایش خانگی فرزند سازمان صداوسیما است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در این مسیری که قرار گرفته‌ایم موجب ایجاد جلسات متعدد شود و باید بگویم نمایش خانگی خود فرزند سازمان صداوسیما است؛ ما می‌توانیم در کنار هم همکاری خوبی داشته باشیم البته بحث رقابت باعث می‌شود که به کیفیت کار افزوده شود.

شریف خانی معاون فضای مجازی صداوسیما در پایان اظهار کرد: دوستان صادقانه مطالب خود را بیان کردند از واژه رقابت بین صداوسیما و شبکه نمایش‌خانگی استفاده می‌شود، بخشی از آن درست و بخش دیگر درست نیست؛ هر رسانه در مقابل رسانه دیگر احساس رقابت می‌کند و بخشی از این موضع‌گیری‌هایی که در سازمان صداوسیما است به واسطه همین طبیعت ذاتی این رقابت است اما آنچه که این رقابت را کشنده  و غیرمولد می‌کند و باعث  هدر رفت منابع می‌شود به واسطه عدم وجود هدف مشترک است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.