دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

جدیدترین آمار سینمای جهان؛

«جنگ ستارگان» به صدر گیشه رسید

جنگ ستارگان

سینماپرس: آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

به گزارش سینماپرس، هر هفته گزارشی از وضعیت فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی مثل «جنگ ستارگان:خیزش اسکای واکر»، «گربه ها» و «بمبشل» بود که «جنگ ستارگان» توانست در جاگاه نخست بایستد.

از بین دو فیلم دیگری که نام آن‌ها گفته شد تنها «گربه ها» توانست در بین پرفروش‌ها قرار بگیرد که البته فروش آن نیز کمتر از انتظارها بود و به نوعی یک شکست برای آن رقم خورد. گیشه هالیوود نسبت به سال گذشته افت ۵ درصدی داشت و با فروش خوب «جنگ ستارگان» این مقدار به ۴.۸ کاهش پیدا کرد. در ادامه به آخرین وضعیت فروش فیلم‌ها در سینمای جهان اشاره شده است.


۵) چاقو کشی «Knives out»

 «جنگ ستارگان» به صدر گیشه رسید/ «گربه ها» شکست خوردند

فیلمی در ژانر کمدی سیاه و راز آلود است که ریان جانسون کارگردانی و نویسندگا آن را انجام داده است. بازیگرانی همچون دنیل کریگ، کریس اوانز، آما در آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت و کاترین لانگفورد به همراه کریستوفر پلامر بازیگران آن هستند.

این فیلم در مورد مرگ نویسنده‌ی رمان‌های جنایی یعنی هرلان ترومبی هست که دقیقا بعد از تولد هشتاد و پنج سالگی‌اش جسد وی در ملکش پیدا می‌شودو یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد.

چاقو کشی در هفته چهارم اکرانش ۶.۱ میلیون دلار فروش داشت از رتبه سوم به رتبه پنجم سقوط کرد. فروش این فیلم در گیشه آمریکای شمالی به مرز ۹۰ میلیون دلار نزدیک شده است.


۴) گربه‌ها «Cats»

 «جنگ ستارگان» به صدر گیشه رسید/ «گربه ها» شکست خوردند

فیلمی در ژانر موزیکال، کمدی درام و فانتزی است که تام هوپر کارگردان و نویسنده بوده است و بازیگرانی همچون جنیفر هادسون، تیلور سوئیفت، جیمز کوردن، ایان مک کلن، ادریس آلبا و جودی دنچ در آن نقش آفرینی می‌کنند. منتشر کننده این فیلم شرکت یونیورسال است.

خلاصه داستان فیلم این گونه است که دنیای گربه‌ها قبیله‌ای بزرگ به نام جلینکز با نژادهای مختلف وجود دارد که در این قبیله تصمیم گیری می‌کنند هر سال کدام یک از آن‌ها به لایهی هویساید صعود کنند، اما در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد.

فیلم کریسمسی «گربه ها» در هفته اول ۶.۵ میلیون دلار فروش داشت و با بودجه‌ای که در حدود ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده شکست زیادی را متحمل شده است. این فیلم از سوی مخاطبان سینمایی نیز امتیاز پایینی درفت کرد و از نگاه منتقدین هم با نظراتی مثبتی روبرو نشده است.


۳) منجمد۲ «Frozen ۲»

انیمشنی به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی و ساخته کمپانی دیزنی است که در سبک فانتزی ساخته شده و دنبال انیمیشن دیگری به همین نام است که در سال ۲۰۱۳ منشر شده بود.

ایندینا منزل، جاناتا گروف و جاش گد صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند. در خلاصه این انیمیشن آمده است، السا، آنا، کریستوف و اولاف به اعماق جنگل می‌روند تا از حقیقت در مورد رمز و راز باستانی قلمروی پادشاهی خود مطلع شوند.

از اکران انیمیشن یخ زده یا منجمد ۲ پنج هفته می‌گذرد و حالا با ۱۲.۳ میلیون دلار رتبه سوم را در اختیار گرفته و فروش گیشه داخلی آن هم به ۳۸۶ میلیون دلار رسیده است. فروش کلی این انیمیشن هم در گیشه داخلی و خارجی به ۱.۱ میلیارد رسید.

 «جنگ ستارگان» به صدر گیشه رسید/ «گربه ها» شکست خوردند

۲) جومانجی: مرحله بعدی «Jumanji: The Next Level»

فیلم سینمایی فانتزی جدید کلمبیا پیکچرز ساخته جیک کاسدان در ژانر فانتزی است که دنباله داستان «جومانجی:به جنگل خوش آمدید» را روایت می‌کند.

داستان این فیلم سینمایی که بازیگرانی همچون دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک را در اختیار دارد، روایتگر داستان چهار نوجوان است که دوباره به دنیای بازی ویدیویی جومانجی وارد می‌شوند، اما با این تفاوت که بازی ایراداتی پیدا کرده است.

فیلم سینمایی جومانجی تنها بعد از یک هفته صدر نشینی جایگاه خود را به جنگ ستارگان داد تا به رتبه دوم سقوط کند. این فیلم ۲۶.۱ میلیون دلار فروش کرد تا فروش گیشه داخلی آن از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کند و فروش گیشه بین المللی نیز به ۳۱۲ میلیون دلار برسد. این فیلم ۴۲۲۷ سالن سینما افت فروشی در حدود ۵۶ درصد را رقم زده است که بیشترین میزان در میان پرفروش هاست.

 «جنگ ستارگان» به صدر گیشه رسید/ «گربه ها» شکست خوردند

۱) جنگ ستارگان:خیزش اسکای واکر «Star Wars: Rise of skywalker»

خیزش اسکای واکر فیلمی در ژآنر حماسی و اپرای فضایی است که جی. جی آبرامز کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشته است. این فیلم آخرین قسمت از سه گانه جدید جنگ ستارگان و در مجموع نهمین فیلم از این دنیا محسوب می‌شود. داستان این فیلم پس از فیلم‌های «نیرو بر می‌خیزد» و «آخرین جدای» روایت می‌شود. این فیلم جدیدترین محصول کمپانی والت دیزنی است.

آدام درایور، دیزی ریدلی، جان بایوگا، اسکار آیزام، لوپتیا نیونگو، آنتونی دنیلز از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که داستان ماجراجویی شخصیت ری (ریدلی) به همراه گروهش را به تصویر می‌کشد.

این فیلم سینمایی در هفته افتتاحیه خود فروشی ۱۷۶ میلیون دلاری داشت و در گیشه‌های خارجی نیز ۳۷۴ میلیون دلار فروخته است. این رقم اگرچه در مقایسه با فیلم‌های قبلی جنگ ستارگان افت محسوسی را داشته، اما به عنوان سومین فیلم موفق در فروش افتتاحیه سال ۲۰۱۹ بعد از انتقام جویان و شیر شاه شد.

 «جنگ ستارگان» به صدر گیشه رسید/ «گربه ها» شکست خوردند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.