چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

چند نکته در خصوص اسامی متقاضیان کارت سینمای رسانه؛

آزمون مهم مدیران سینمایی؛ ایجاد فضای حرفه ای برای رسانه ها در جشنواره فجر یا امتداد مسیر پر غلط گذشته؟!

برج میلاد

سینماپرس: دست اندرکاران رسانه های تخصصی فرهنگی و سینمایی طی سال های متمادی برگزاری جشنواره فیلم فجر به کرات خواستار ایجاد فضای حرفه ای رسانه ای به دور از هیاهو و جنجال های حاشیه ای بوده اند اما متأسفانه همواره مسئولان و مدیران سینمایی که گویا گوش شنوایی ندارند درهای سینمای رسانه ها را به روی بسیاری چهره های بی ربط به سینما و رسانه های تخصصی سینمایی گشوده اند!

به گزارش سینماپرس در فهرست متقاضیان کارت سینمای رسانه در جشنواره فجر سی و هشتم نکات قابل توجهی وجود دارد و در فضای مجازی واکنش هایی نسبت به درخواست بسیاری اشخاص و رسانه های غیرمرتبط با سینما به وجود آمده است.

چرا که برخی از رسانه ها ارتباط مستقیمی با سینما ندارند و شاید در طول سال مطلب تولیدی درخوری هم در حوزه سینما هم نداشته باشند. در همین راستا از ماهنامه «اطلاعات گردشگری» و پایگاه خبری «پایتخت اقتصاد» گرفته تا روزنامه های «صبح اقتصاد» و «کسب و کار» و ماهنامه «قهوه» و پایگاه های خبری «کندو نیوز» و «موسیقی ما» و «رصد ورزشی»، ماهنامه های «مدیریت ارتباطات»، «جهانگردان»، «خاتون» و «دانش بنیان و فناوری و نوآوری» و امثالهم درخواست حضور در سینمای رسانه های جشنواره فیلم فجر را داشته اند.

از سوی دیگر ثبت نام برخی افراد از جمله عادل فردوسی پور که سال ها است بدون هیچ دلیل منطق و بدون هیچ گونه ارتباط تخصصی با رسانه های سینمایی و سینما در جشنواره حضور پیدا می کند نیز تعجب برانگیز است. هرچند که افرادی مانند فرزاد حسنی، احسان کرمی و... هم که رسماً ارتباطی با رسانه های تخصصی سینمایی ندارند با عنوان «بدون رسانه» برای حضور در سینمای رسانه ها ثبت نام کرده اند!

ثبت نام برخی اشخاص در ذیل عنوان نهادهایی همچون انجمن تهیه کنندگان مستقل خانه سینما، انجمن روابط عمومی ایران، انجمن صنفی خبرنگاران، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، انجمن عکاسان ایران، پایگاه اطلاع رسانی دولت، شورای اطلاع رسانی دولت، شورای ارتباطی سازمان سینمایی، لابراتوار مرکز گسترش فناوری سینمایی مجد، مرکز روابط عمومی ارشاد، باشگاه عکاسان جوان، جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران، خانه عکاسان، دفتر خبر شهرستان اقلید فارس و... نیز جای تعجب دارد!

علاوه بر این ها یک سری مدیران کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی که نزد اهالی حرفه ای رسانه های تخصصی سینمایی سوء شهرت دارند در ذیل برخی رسانه های پرطمطراق اسامی خود را ثبت کرده اند که این مورد نیز باید با دقت و هوشیاری مسئولان روابط عمومی جشنواره رصد شود.

بی شک خواسته اکثریت رسانه های حرفه ای از مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی این است تا جلوی هرگونه فعالیت، زیاده خواهی و جولان دهی رسانه های غیررسمی، زردنویسان و حاشیه سازان گرفته شود. 

لازم به ذکر است در همین رابطه سال گذشته ده ها نماینده رسانه های رسمی کشور اعم از خبرگزاری ها، سایت های خبری، روزنامه ها و هفته نامه ها ضمن درخواست از حسین انتظامی مدیر جدید سازمان سینمایی مبنی بر عدم اجازه حضور رسانه های غیررسمی شامل شبه رسانه های تلگرامی و اینستاگرامی در کاخ جشنواره خواستار آن شدند که تمهیدی ازسوی مدیران مربوطه اندیشیده شود تا اعضای برخی سایت‌های مجوزداری که صرفاً به انتشار مطالب کپی می‌پردازند در جایی غیر از کاخ رسانه‌ها به تماشای آثار جشنواره بنشینند. دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷

هرچند در نهایت این درخواست اهالی رسانه به صورت کامل اجرایی نشد و در ایام برگزاری جشنواره باز هم حضور چهره های دارای سوءشهرت و بی ارتباط با سینما و رسانه های سینمایی در پردیس سینمایی ملت بودیم اما جای امیدواری است که با تمهیدات ویژه روابط عمومی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره سی و هشتم دیگر شاهد این اتفاق نباشیم و در ایام برگزاری جشنواره تنها رسانه های تخصصی فرهنگی و سینمایی بتوانند در سینمای رسانه ها در فضایی سالم، حرفه ای و آرام حضور داشته باشند و کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

 امید است مدیران سینمایی تلاش کنند تا همه چیز بر اساس مر قانون و خواسته برحق اصحاب حرفه ای رسانه های تخصصی سینمایی پیش برود و به هیچ عنوان مغبون فضاسازی های غیررسمی نشوند تا بتوانیم پس از سال ها شاهد برگزاری یک جشنواره آرام، سلامت و بی حاشیه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.