سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳

طی پیامی صورت گرفت؛

تسلیت شهرام کرمی و حمید نیلی برای درگذشت یک هنرمند تئاتری

عبدالرضا حیاتی

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت درگذشت عبدالرضا حیاتی پیشکسوت تئاتر خوزستان پیام های تسلیتی صادر کردند.

به گزارش سینماپرس، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی و حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برای درگذشت عبدالرضا حیاتی پیشکسوت تئاتر پیام های تسلیتی صادر کردند.

متن پیام شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت عبدالرضا حیاتی، هنرمند پیشکسوت خوزستانی به شرح زیر است:

«تئاتر ایران و به طور اخص تئاتر خوزستان، بزرگمردی را از دست داد که جای خالی‌اش در عرصه نگارش نمایشنامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس و با رویکرد ترغیب به مقاومت و دفاع از میهن، مگر به مدد حضور شاگردانی پر شود که در طول ۶۶ سال عمر پربارش پرورده است.

عبدالرضا حیاتی، هنرمندی که یکی از بی‌شمار کارِ کرده‌اش، اجرای نمایش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به نیت تغییر روحیه رزمندگان بود.

فقدان او که اکثر هنرمندان فعلی هنر نمایش اهواز از شاگردانش بوده‌اند بر آن‌مان می‌دارد تا بار دیگر پاس بداریم میراث گرانبهایی را که برای‌مان به یادگار گذاشته است و از جمله نمایشنامه‌های «لبخند بزن رزمنده»، «قاصدک‌ها»، «بوی خوش جنگ»، «فرشته‌ای با بال‌های شکسته» و... را دوباره و دوباره بخوانیم.

درگذشت عبدالرضا حیاتی را که به غیر از نمایشنامه‌نویسی در هنر شاعری، نقاشی و خوشنویسی صاحب جایگاه بود، به خانواده محترم ایشان، به دوست‌داران و علاقه‌مندانش، به مردم خوزستان و به اهالی تئاتر سراسر ایران تسلیت می‌گویم.»

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز  درپی درگذشت عبدالرضاحیاتی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر کشور پیام تسلیتی صادرکرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«رشد و بالندگی تئاتر مقاومت که ریشه در حماسه ها و رشادت های غیورمردان و سلحشوران تاریخ معاصر ایران دارد مرهون تلاش و مجاهدت فرهنگی انسان هایی است که دل درگرو ارزش های انسانی اسلامی این مرزوبوم دارند و حیات و مماتشان در این راه همچون تاروپود یک نقش مانا گره خورده است.

حقیقتا عبدالرضا حیاتی این نویسنده پرتوان و بااخلاص در زمره این مجاهدان می باشد که با قلم راستین خود دوران باشکوه دفاع مقدس را برای ثبت در تاریخ و به زبان فاخر هنرو نمایشنامه نویسی، برای آیندگان ماندگار کرد و آثار قابل توجه و مهمی رادراین عرصه رقم زد.

درگذشت این هنرمند فرهیخته و متعهد بی شک فقدانی بزرگ برای تئاترمقاومت  است و اینجانب به نمایندگی جمعی از فعالان این حوزه، درگذشت ناگهانی ایشان را خدمت خانواده معظم ایشان و جامعه بزرگ هنرمندان شریف استان خوزستان و ایثارگران این خطه  لاله گون، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان  علو درجات آن فقید سعید را مسئلت دارم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.