جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

منتقد و کارشناس رسانه مطرح کرد؛

افرادی که با پول پاشی وارد هنر شدند

پولشویی در سینما

سینماپرس: محمدرضا باقری گفت: افرادی هستند که با پول پاشی وارد هنر شدند تا از جذابیت‌های هنر به نفع خودشان و تبلیغشان استفاده کنند. آنها حتی شلوغ بازی هایشان را در راستای منفعت شخصی می‌دانند و فکر می‌کنم بدنامی را بهتر از گمنامی قلمداد می‌کنند و می‌خواهند مشهور باشند.

به گزارش سینماپرس، سینما به خصوص بازیگری برای خیلی‌ها جذابیت دارد و اشخاصی هستند که سودای بازی در آثار مختلف سینمایی، تلویزیونی و یا شبکه نمایش خانگی را در سر دارند.

اینکه چگونه باید وارد این حرفه شد، بحث‌های تخصصی خود را می‌طلبد؛ اما هستند افرادی که از این گذر سخت عبور می‌کنند و از نقش‌های کوتاه و بعضاً بدون دیالوگ شروع کرده و اگر خوب ظاهر شوند به نقش‌های بلندتر و مهمتر دست می‌یابند و برخی‌ها نیز از طرق مختلف میانبر زده و به آرزوی خود می‌رسند.

این سوال پیش می‌آید که آیا با رسیدن به نقش پررنگ و مطرح شدن همه چیز تمام می‌شود؟ جواب منفی است؛ چون تازه آن زمان کار حرفه‌ای یک بازیگر (به معنای واقعی) به عنوان شخصیتی مطرح و جریان ساز در جامعه، در تمام ابعاد آغاز خواهد شد و اتفاق افتاده بازیگرها با یک حرکت و یا صحبت غیرحرفه‌ای و فکر نشده، محو شدند و ردی از آن‌ها باقی نمانده است.

حال فکر کنید برخی عاشقان بازیگری که کارنامه چشمگیری هم ندارند؛ به لطف فضای مجازی و کارهای حاشیه‌ای که انجام می‌دهند بر سر زبان‌ها می‌افتند و طبیعتاً در جامعه طرفدارانی هم دارند که البته راز ماندگاری دراز مدت و محبوبیت، در این روند کاری نیست.

از این دست به ظاهر بازیگران زیاد داریم؛ افرادی که فقط با یک پلان بازی، اظهارنظرهای سیاسی - اجتماعی می‌کنند، مدل می‌شوند، تبلیغات گسترده فضای مجازی دارند، با بادیگارد اینطرف و آنطرف می‌روند و ...

برای مثال با کمی رصد در سابقه بازیگری شقایق دلشاد متوجه اثری شاخص یا نقش آفرینی چشمگیر او نمی‌شویم؛ اما او هر از گاهی با نقش آفرینی در فضای مجازی درگیر حاشیه‌های پررنگ شده و نظرها را به سوی خود جلب می کندد. معروفترین حرکت حاشیه‌ای او رفت و آمد با بادیگارد خصوصی و مرسدس بنز بود که جواب یک گزارشگر در خصوص چرایی این موضوع را با جمله «دارندگی و برازندگی» داد!

این بازیگر در بخشی از جدیدترین مصاحبه خود گفته مدل است و ادعا دارد که مردم ایران باید او را روی سرشان بگذارند! البته آخر این مصاحبه با ادبیات خوبی از سوی او تمام نمی‌شود و با قطع کردن یک سویه به اتمام می‌رسد.

محمدرضا باقری منتقد و کارشناس رسانه، در خصوص صحبت‌های این خانم، گفت: این نمونه خاص که به آن اشاره کردید و شاید نمونه مشابهی هم در آینده پیدا شود، اصلا ارتباطی با صنعت، هنر و بازیگری ندارد؛ امثال اینها وصله ناجور فرهنگ کشور هستند و باید جداسازی آنها را با دیگر هنرمندان و بازیگران خوب کشور انجام دهیم. این‌ها افرادی هستند که با پول پاشی وارد هنر شدند تا از جذابیت‌های هنر به نفع خودشان و تبلیغشان استفاده کنند. آنها حتی شلوغ بازی هایشان را در راستای منفعت شخصی می‌دانند و فکر می‌کنم بدنامی را بهتر از گمنامی قلمداد می‌کنند و می‌خواهند مشهور باشند.

وی ادامه داد: کلیپی که قبلاً از ایشان بیرون آمد و حرف‌هایی که جدیداً زده، حقیقت ماجرا را مشخص می‌کند؛ عقل سلیم جامعه می‌داند که این فرد تنها می‌خواهد حساسیت مردم را به سمت خودش برانگیزد؛ اما باید دید که چه می‌شود او این راه را انتخاب می‌کند و قصد دارد در چشم باشد و دیده شود.

باقری در پایان گفت: به نظر من حرف زدن در مورد این اشخاص اشتباه است؛ بی توجهی نسبت به آن‌ها هم از هزار بار توجه زننده‌تر است، چون هرقدر از جانب رسانه‌ها و مردم نقد منفی شوند، برایشان خوشایند است و به هدفشان رسیده اند.

*خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.