جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

رئیس اسبق صداوسیما؛

ضرغامی به عیادت جمال شورجه رفت+ عکس

ضرغامی

سینماپرس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از کارگردان سریال حضرت موسی (ع) عیادت کرد.

به گزارش سینماپرس، عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیمای و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار تصویری در صفحه شخصی اینستاگرامش با انتشار شرح مختصری از وضعیت جمال شورجه کارگردان شناخته شده کشورمان، از عیادت از او خبر داد.

جمال شورجه کارگردان فیلم‌هایی چون «سی و سه روز» و «وعده دیدار» است و این روزها مجموعه «حضرت موسی (ع)» را برای تلویزیون در پیش تولید دارد. او مدتی است که به دلیل عارضه مغزی در بستر بیماری است.

ضرغامی در اینستاگرامش نوشت:

جمال شورجه

آقا جمال ما در فروردین امسال دچار سکته مغزی می شود.

پس از چند عمل جراحی و فیزیوتراپی‌های دائمی، وضعش خیلی بهتر می‌شود. دیشب به منزلش رفتم. همین تصویر که می‌بینید. (۹۸/۱۰/۳)

در این مدت، همسر بزرگوارش خیلی فداکاری کرده است. همچنین فرزندانش که مثل خود او بااخلاق و متدین هستند. برای سلامتی‌اش از صمیم قلب دعا می‌کنیم. او کارهای بزرگی کرده و می‌تواند پروژه‌های بزرگ دیگری را در کارنامه‌اش داشته باشد. در دوره مدیریت من در سینما (۱۳۷۴) فیلم «دایره سرخ» او جزو برترین‌های جشنواره شد. سال بعد در یک نمایش بی‌نظیر جهانی در آبیدر سنندج و در یک فضای باز، آن را از روی یک دکل بزرگ بر سینه کوه انداختیم و با پخش صدای فیلم از کانال FM رادیو، فیلم را برای چند ده هزار نفر مردم مشتاق به نمایش درآوردیم. صحنه رویایی و عجیبی بود.

بزرگترین درایوینگ سینمای جهان رقم خورد! مردم سنندج به ویژه گروه‌های دختر و پسر جوان در دامنه کوه آبیدر صحنه تاریخی و باشکوهی را در تاریخ سینما خلق کردند.

 ***پی نوشت***
 

آقای میرعلایی، دوست قدیمی و تهیه کننده سریال حضرت موسی(ع)، از فیلمنامه سریال و بازنویسی‌های حرفه‌ای و مکرر آن گزارش خوبی دارد.
مدتی قبل و پس از ۴۵ سال فیلم «ده فرمان» ساخته «سیسیل ب. دمیل» را دیدم.

به اعتقاد من در مقایسه با فیلم‌های تاریخی و حماسی آن دوران، مثل «بن هور» و «اسپارتاکوس» فیلم ضعیف و غیرجذابی است. به ویژه آنکه پر از تحریفات و اسائه ادب به ساحت پیامبر بزرگی چون موسی(ع) است. بدون تردید سریال حضرت موسی مانند سریال یوسف پیامبر(ع) می‌تواند در سطح جهانی، اتفاقات مهمی را رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.