شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

سایه سنگین باندهای مخوف روی جسم نحیف سینمای ایران

پولشویی در سینما

سینماپرس: چندی است که رسانه ها در ایران از حضور و یکه تازی باندها در سینمای ایران می نویسند و منتشر می کنند، باندها واقعی هستند و انکارشان ناممکن، اما اکثرا در شناخت باندها و سران آنها دچار اشتباه شده و می شوند.

به گزارش سینماپرس، باندبازی با مافیا شروع نشد و با آن نیز خاتمه نیافت و نمی یابد. هرجا که فردی یا عده ای برای گسترش قدرت و افزایش ثروت خود دست به هر اقدامی می زنند، باند وجود دارد و انکار آن، یعنی نفی حقیقت و ندیدن خورشید.

باندها در حوزه خاصی فعال نیستند تا بتوان آنها را در دسته بندی های مشخصی قرار داد. به عنوان مثال، یکی از بزرگ ترین مشکلات ایران مربوط به همین باندهاست که با قدرت و ثروت غیر مشروع خویش عرصه را بر مردم تنگ کرده و دولت هم توان مقابله با آنها را ندارد.

سران باندها هرگز خود را آشکار نکرده یا به ندرت این کار را انجام می دهند، بنابر این نمی توان کسی را که از راه مشروع و با کوشش مضاعف و در ملا عام دنبال گسترش کار و مال خود است را عضوی از باندها یا سران آن دانست.

همیشه باور بر این بود که عرصه هنر از هجوم باندها در امان بوده و خواهد بود، اما چنین نبوده و نخواهد بود. هرجاکه شهرت و ثروت وجود دارد، باندهای مافیایی نیز حضور داشته و دارند.
سینما به خاطر محبوبیت زیاد و گیرایی فراوان، مهم ترین عرصه یکه تازی باندهای مافیایی بوده و خواهد بود، چه در ایران و چه در جهان.

چندی است که رسانه ها در ایران از حضور و یکه تازی باندها در سینمای ایران می نویسند و منتشر می کنند، باندها واقعی هستند و انکارشان ناممکن، اما اکثرا در شناخت باندها و سران آنها دچار اشتباه شده و می شوند.

باندها اختاپوس وار سایه سنگین خود را روی جسم نحیف سینمای ایران انداخته و فرصت نفس کشیدن به آن نداده و نمی دهند. سینما را به راهی که خود می خواهند برده و می برند، کسی هم جلودارشان نیست.

باز کردن پای پولشویان به سینما کار همین باندهاست، باندهایی که سران واعضای آن یا در پشت صحنه روی در نقاب دارند و یا در ملا عام مظلوم نمایی کرده و می کنند! مطمئنا اهالی شریف و ضعیف سینما توانایی آن را ندارند که پای پولشویان را به سینما باز کنند، زیرا اگر قدرت داشتند برای کسب لقمه ای نان حلال دچار این همه دردسر نبودند و نمی شدند.

این گردن کلفت های سینما هستند که با قلدری و گاهی سیاست توانسته و می توانند پول های کثیف و آدم های قبیح را وارد سینما کنند. آن قدر قدرت دارند که مدیران سینمایی توان و ابزار مقابله با آنان را ندارند.

برخی از تهیه کنندگان سینمای ایران، از گذشته تا حال با سرمایه خود یا گرفتن وام فیلم هایی را تولید کرده و می کنند، مطمئنا نام این افراد را نمی توان وارد لیست باندهای مافیایی کرد، زیرا فعالیت شان آشکار و شفاف است، سران و اعضای باند، کسانی هستند که غیر شفاف و مرموز عمل کرده و می کنند.

*سیدرضااورنگ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.