شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

مایکل مور:

سفیدپوست‌ها تغییری نکرده‌اند/ از کسانی که به ترامپ رای داده اند، بترسید

مایکل مور

سینماپرس: «مایکل مور» فیلمساز جنجالی آمریکا در سخنرانی تازه خود گفت: سفیدپوستان آمریکایی هیچ تغییری نکرده‌اند و از آن‌ها بترسید بخصوص آن‌هایی که به ترامپ رای دادند.

به گزارش سینماپرس به نقل از دیلی وایر، «مایکل مور» فیلمساز لیبرال و جنجالی آمریکایی در سخنرانی تازه خود گفت: سفیدپوستان آمریکایی هیچ تغییری نکرده‌اند و از آن‌ها بترسید بخصوص آن‌هایی که به ترامپ رای دادند.

وی افزود: آمریکا در سال ۲۰۰۸ هنگامی که رأی دهندگان باراک اوباما را انتخاب کردند، اولین سیاه پوستی بود که در بالاترین مقام این کشور خدمت می کرد، گام بزرگی برداشت.

مور گفت: من در انتخابات «پسانژادی آمریکا» شرکت نخواهم کرد. من از صحبت کردن امتناع می‌کنم. ما اوباما را انتخاب کردیم و ناگهان همه چیز خوب به نظر رسید و انگار سفیدپوستان تغییر کرده‌اند اما متاسفانه چنین نبود و سفیدپوستان تغییری نکرده‌اند.

وی افزود: دو سوم تمام سفیدپوستان به ترامپ رای دادند. این بدین معناست که از هر سه نفری که می‌بینید در خیابان به سمت شما می‌آیند، دو نفر از آن‌ها به ترامپ رای داده است! در چنین شرایطی با دیدن آن‌ها باید فورا به طرف دیگر خیابان بروید زیرا آن‌ها آدم‌های خوبی نیستند که در حال آمدن به سمت شما هستند. شما باید از آن‌ها بترسید.

مور ادامه داد: «ما خائنان به نژادمان هستیم»! این چیزی‌ است که آن‌ها(این دسته از سفیدپوستان) در مورد ما فکر می‌کنند. مبتلایان به سندروم ترامپ در مورد کسانی که همفکرشان نیستند با تنفر فیلم می‌سازند. متاسفانه تقلب در همه سیستم کشور ما وجود دارد از سیاست گرفته تا رسانه و همه مردم نیز این را به خوبی می‌دانند.

مایکل مور که دوره اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده بود در سال ۲۰۱۷ با قطعیت گفت که ترامپ برای دوره دوم انتخابات ۲۰۲۰ نیز انتخاب خواهد شد. او همچنین ابراز تاسف کرد که ۸ میلیون رای‌دهنده اوباما به ترامپ رای دادند. ما فقط باید تعدادی از آن‌ها را متقاعد کنیم و آن‌ها را برگردانیم.

مایکل فرانسیس مور کارگردان مستندساز آمریکایی برندهٔ جایزه نخل طلایی کن است.  

مور در ۲۳ آوریل ۱۹۵۴ در فلینت،  ایالت میشیگان،  آمریکا به دنیا آمد. در دانشگاه میشیگان در رشتهٔ خبرنگاری تحصیل کرد و کار حرفه‌ای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد. پس از تحصیل به فیلم‌سازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلم‌های او زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاست‌مداران بخصوص سیاست‌مداران آمریکا است. او همچنین کتابی به نام «وطنم کجاست» را تألیف کرد و انتقادهای صریح و تندی علیه دولت جرج بوش وارد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.