یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

کارگردان مستند مطرح کرد؛

«سیل‌بند» روایتی مستند از جهاد مهار سیل است

محمد دیندار

سینماپرس: مستند «سیل‌بند» محصول گروه مستند روایت فتح که به تازگی آماده پخش شده به روایت فداکاری نیروهای جهادی در مهار سیل ویرانگر ابتدای امسال می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، محمد دیندار نویسنده و کارگردان مستند «سیل‌بند» در گفتگو با «جوان» درباره موضوع این مستند، گفت: در سیل‌بند مروری بر حوادث سیل و سیلاب‌های سال ۹۸ در استان‌های مختلف از جمله گلستان، لرستان و به خصوص خوزستان داشته‌ایم و از طریق تصاویری بدیع و تکان‌دهنده ابعاد ویرانگر این سیل و نیز عمق حماسه و فداکاری نیروهای جهادی و نیروهای مسلح و همدلی و همیاری مردم قهرمان کشور را به نمایش گذاشته‌ایم.

دیندار در ادامه گفت: یکی از محورهای اصلی این مستند آسیب‌شناسی سیل ۹۸ است و سعی کرده‌ایم در حد زمان فیلم به این مسئله مهم به شکلی جدی بپردازیم و متولیان مربوطه را مورد پرسش قرار دهیم، زیرا مردم ما منتظر این هستند که مسببان یا کسانی که در جریان سیل ۹۸ قصور یا کوتاهی و بی‌تدبیری کردند معرفی و محاکمه شوند.

کارگردان سیل‌بند با اشاره به لزوم معرفی مقصران سیل امسال، گفت: برخی از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران و نیز بعضی دستگاه‌های نظارتی پیش از این رسماً موعدی را برای اعلام نتایج کارشناسی و معرفی مقصران و کم‌کاران اعلام کرده بودند، اما با گذشت چند ماه هنوز این گزارش‌ها آماده یا منتشر نشده است.

وی افزود: اگر دستگاه‌ها و افرادی که وظیفه خود را در پیشگیری از سیل و سیلاب و کاهش خسارات به خوبی انجام ندادند معرفی و مؤاخذه نشوند قطعاً شاهد حوادث مشابه و شدیدتری در آینده خواهیم بود، کمااینکه در جریان آبگرفتگی‌های اخیر اهواز و خوزستان نیز شاهد بودیم که مردم خسارات بسیاری دیدند و خواستار برخورد با مدیرانی هستند که مدام غافلگیر شده، اما پیشگیری درستی انجام نمی‌دهند.

دیندار در پایان بیان داشت: همانطور که قبلاً اشاره کرده‌ام در ساخت هر مستندی تمام تلاشم این است که محتوا و ساختار طوری در هم تنیده شوند که ضمن غنای محتوا، شاهد ساختاری شکیل و تاثیرگذار باشیم و در مستند سیل‌بند نیز به این اصل وفادار بوده‌ام.

مستند تلویزیونی «سیل‌بند» پس از ماه‌ها تلاش گروه مستند روایت فتح و طی مراحل فنی آماده پخش شده است و در هفته جاری روی آنتن شبکه‌های ۳ و یک سیما می‌رود.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.