دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

کارگردان مستند:

«آمدیم، نبودید» را از کلام شهید آوینی وام گرفتیم

مستند آمدیم نبودید

سینماپرس: مراسم رونمایی از مستند داستانی «آمدیم، نبودید» به کارگردانی محمدحسین خوش‌بیان کاری از گروه مستند روایت فتح در فضای متفاوت و در صحن مسجد لیله‌القدر رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، مستند داستانی «آمدیم، نبودید» به کارگردانی محمدحسین خوش‌بیان در فضای متفاوت و در صحن مسجد لیله‌القدر با حضور نمازگزاران رونمایی شد.

این مراسم که در فضای معنوی و متفاوت از سایر رونمایی‌ها با حضور نمازگزاران برگزار شد محمدحسین خوش‌بیان کارگردان مستند در خصوص نام‌گذاری این فیلم گفت: اسم مستند ازجمله ی شهید سید مرتضی آوینی است که فرمود: «آمدیم، نبودید، وعده ما در بهشت» وام گرفته‌شده است. خوش‌بیان همچنین با اشاره به کارکرد مسجد و سوژه‌های نابی که در مساجد موجود هستند گفت: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در انقلاب‌ها نقش اساسی داشته بحث مسجد است اگر مسجد در تمدن اسلامی نبود شاید هم‌اینک اثری از اسلام باقی نمی‌ماند. مسجد چهار آجر نیست، دست خداست بر روی زمین، یک نشانی است، یک مُهر ملکوتی است بر روی زمین خاکی، امکانی ست که بخواهیم از دنیای فانی جدا شویم.

کارگردان مستند «کابوس آمریکایی» هم‌چنین در خصوص اهمیت تاریخ‌نگاری با موضوع مسجد گفت: یکی از چیزهایی که باید در این زمینه به آن پرداخته شود و تحقق پیدا کند بحث تاریخ‌نگاری است. مساجد پر از اتفاقات مهم و پر از قصه است، پر از روایت‌های منحصربه‌فرد است که در هر مسجدی وارد می‌شویم می‌تواند بار احساسی، تاریخی و فکری یک امت را به دوش بکشد، اما تاکنون چند اثر در مورد مسجد ساخته‌شده است، چند روایت از مسجد در تئاتر، سینما و ... تولیدشده است، تقریباً هیچ.

سازنده فیلم «مستطیل سیاه» همچنین ضمن بیان توضیحاتی در خصوص فرآیند تهیه و تولید مستند داستانی «آمدیم، نبودید» در مراسم رونمایی خاطرنشان کرد: خدا به من توفیق داد و مرا وارد این پروژه کرد درحالی‌که بسیاری از مشکلات پیش روی ما بود، اما کار به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد که ما را کاملاً غافلگیر کرد، برای همین بنده نمی‌توانم بگویم که کارگردان کار من هستم، نه واقعاً کارگردان کار کس دیگری بود که فیلم‌نامه را نوشت، افراد را بازی داد و کار را به اینجا رساند. امیدوارم که همین نقش کوچک را از من و همه عوامل کار قبول کنند. قبول شدن کار خیلی مهم است، این مستند به من توفیق داد که وارد دانشگاه بشوم و در حوزه انقلاب و نقش مسجد تحقیق کنم و همین امر باعث شد یک نقطه عطفی در زندگی‌ام اتفاق بیفتد و من هم از خدا می‌خواهم که این کار را از ما قبول کند و انشالله باقیات‌صالحاتی باشد برای سازندگان این اثر و هرکسی که این اثر را می‌بیند.

در ادامه مراسم و پس از سخنرانی محمدحسین خوش‌بیان کارگردان درحالی‌که استقبال قابل‌توجهی برای تماشای این فیلم شده بوده مستند داستانی «آمدیم، نبودید» برای جمعیت حاضر در مسجد پخش شد؛ و در پایان نیز توسط امام جماعت مسجد لیله‌القدر، فرمانده پایگاه بسیج و مسئول کانون فرهنگی مسجد از نوجوانان و جوانان مسجد که در ساخت این مستند داستانی نقش‌آفرینی کردند تجلیل شد.

شایان‌ذکر است تابلوی قطعه‌ای از فرش حرم امام رضا علیه‌السلام و لوح تقدیر توسط مؤسسه روایت فتح به همسر جانباز شهید غلامرضا عالی نیز تقدیم گردیده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.