سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

روایتی جنجالی از کولبران؛

مستند «کولبر» در «به اضافه مستند»

«به اضافه مستند»

سینماپرس: مستند «کولبر» در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «کولبر» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، احسان معراجی‌فر، مستندساز و صادق امامی، خبرنگار روزنامه فرهیختگان که هر دو سابقه حضور در مناطق مرزی را دارند مهمان برنامه خواهند بود و در مورد پدیده «کولبری» که این روزها ابعاد جدیدی پیدا کرده است صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «کولبر» روایتی صریح و بی‌پرده از زندگی یک کولبر نوجوان است و سختی‌های این شغل طاقت فرسا را به تصویر می‌کشد. قهرمان این فیلم پسری هفده هجده ساله است که کولبری می‌کند تا بتواند کمک خرجی برای زندگی خانواده‌اش باشد. دوربین این مستند که محمد رضا حاجی غلامی آن را کارگردانی کرده با این نوجوان مسیر کولبری را به تصویر می‌کشد.

مدت‌ها است که داستان کولبرها در مرزهای غربی کشورمان و اتفاقاتی که در این مسیر برایشان رخ می‌دهد سوژه رسانه‌ها است و هرازچندگاهی با وقوع یک حادثه تلخ برای یکی از آنان بخش زیادی از فضای مجازی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. مستند «کولبر» با نمایش سختی‌های شغلی و مشکلات معیشتی کولبران تلاش کرده است تلنگری به مسئولان این امر بزند.

این مستند که به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی نسترن ترکمن تولید شده است برای اولین بار از شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۱۰ دی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۱ دی ساعت ۹ و جمعه ۱۳ دی ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.