سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

انگار جلوی دوربین علی حاتمی ایستاده بود...

محمد علی کشاورز هنرمند سینما وتلویزیون

سینماپرس: اعلام اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو توسط محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت سینمای ایران، بازتاب رسانه‌ای جالب توجهی داشت.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته و در پی انتشار ویدئوی اعلام اسامی فیلم‌های فیلمسازان اول سینمای ایران توسط این بازیگر قدیمی و محبوب، اهالی رسانه و هنرمندان سینما با به اشتراک‌گذاری این ویدئو نسبت به این اقدام و توجه به جایگاه این هنرمند قدیمی، واکنش مثبت نشان دادند، از جمله خبرآنلاین که این ویدئو را با این تیتر به اشتراک گذاشت: «ابتکار هیجان انگیز برای معرفی فیلم‌های نگاه نوی جشنواره فجر ۳۸: رونمایی با صدا و تصویر نوستالژیک محمدعلی کشاورز». این رسانه در توضیحات این ویدئو نوشت: «استاد محمدعلی کشاورز یکی از ۵ بزرگ نسل اول سینمای ایران پس از چند سال مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و سورپرایز جشنواره فیلم فجر ۳۸ شد. او با صدای خاطره‌انگیز و تصویر نوستالژیکش نام فیلم‌های بخش نگاه نوی جشنواره امسال را معرفی کرد.»

رسانه‌های مختلف گزارش این رسانه با تیترهای «غافلگیری جشنواره فجر» و «سورپرایز» را با این متن بازنشر دادند: «دبیرخانه جشنواره فجر اما برای اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش نگاه نو، ابتکاری جالب داشت. آن‌ها که سال قبل به طور ویژه برای استاد علی نصیریان سنگ تمام گذاشته بودند، این بار و پس از چندسالی کم‌خبری از استاد محمدعلی کشاورز، به سراغ این چهره نامی سینمای ایران رفتند. مردی که مدت‌هاست کمتر اخبارش رسانه‌ای می‌شود و بیشتر شایعاتی تلخ درباره‌اش در رسانه‌ها می‌پیچید. شایعاتی که البته مدام خوشبختانه تکذیب شدند تا این ستاره درخشان سینما و تئاتر ایران از دهه ۴۰ تا آغاز دهه ۹۰، رو به دوربین جشنواره نگاه کند و با شیرینی کلامش نام فیلم‌های برگزیده را از ته دل بخواند. انگار جلوی دوربین علی حاتمی ایستاده تا سکانس‌هایی از «مادر» را ضبط کنند یا انگار برایش «هزار دستان» و نقش شعبان استخوانی تداعی شده بود. دست‌هایش با آن آثار به‌جا مانده از ضعف بالا رفتن سن و سال‌های طاقت‌فرسای بیماری، طوری حرکت می‌کردند که نقشش را در «پدرسالار» برای‌مان تداعی کنند که او بودن جلوی دوربین را ذاتی در وجودش دارد. صدایش شاید گرفته، کمرش شاید توان راست ایستادن ندارد اما تمام وجودش هنرپیشگی است حتی با همین صدای خسته و پیکر نشسته بر صندلی.»
از شب گذشته گروهی از اهالی رسانه هم در پست‌های مجازی خود، نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. همچنین مخاطبان صفحات اینستاگرامی پربیننده سینمایی نیز از شب گذشته در کامنت‌های مربوط به ویدئوی اعلام اسامی آثار نگاه نو توسط محمدعلی کشاورز، نوشته‌های احساسی جالب‌توجهی را به اشتراک گذاشتند که نشان از جایگاه و محبوبیت همچنان پابرجای این بازیگر قدیمی بین مردم می‌دهد.

۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.