جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

با انتشار پیام های جداگانه صورت گرفت؛

تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط مجموعه ها و مدیران هنری

حاج قاسم سلیمانی

سینماپرس: تعدادی از مجموعه ها و مدیران نهادهای هنری در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام های تسلیت جداگانه ای را منتشر کردند.

به گزارش سینماپرس، تعدادی از مجموعه ها و نهادهای فرهنگی هنری در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام های تسلیت جداگانه ای را منتشر کردند.

پیام تسلیت هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در طول تاریخ مردان بزرگی که زمین، وستعتشان را تاب نمی‌آورد، با مجاهدت‌های خود شهد شیرین شهادت را چشیده و راه آسمان را می‌پیمایند و همواره از جوشش خون پاک و مطهرآنان، هزاران مجاهد دیگر در پهنه زمین، در مقابل ظلم و ستم قد علم خواهند کرد.

سردارقاسم سلیمانی هنرمندی بی بدلیل درعرصه رزم، سرداری رشید و پرافتخار درحفظ مرزهای امنیت و سرافرازی ایران و اسلام، اسوه و الگوی مجسم اخلاص، مهربانی، شجاعت و انسانیت، با عزم و اراده پولادین در راه مبارزه با ظلم و تروریست، در پی حمله تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی آسمانی شد.

امروز آزادگان و مردم مظلوم منطقه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی هستند، اما یقین داریم طنین گام‌های استوار این سردار بینظیر در گوش تاریخ باقی خواهد ماند.

به نمایندگی از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت، با تاسف و حسرتی عمیق، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار والامقام به ملت قدرشناس ایران و با اعلام انزجار و محکومیتِ هرگونه اقدام تروریستی در جهان، این اقدام آمریکای جنایتکار را محکوم کرده و با انگیزه‌ای مضاعف و همبستگی مثال زدنی درحمایت و تکریم بزرگ مردان حماسه ساز، در انتظار پیروزی قطعی وموفقیت ایران بزرگ، با مجاهدان راه حق همراه خواهیم بود.

هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت
(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
۱۳ دی ماه

پیام تسلیت معاون سیما:

مرتضی میرباقری معاون سیما در پیامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.  

ﺑﺴﻢ رب اﻟﺸﻬﺪاء و اﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ
شهادت سردار رشید و دلاور اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، زخمی بزرگ بر دل همه ایرانیان و آزادگان جهان نشاند. هر چند که این رسم همه مردان الهی است که خستگی ناپذیر و شجاعانه در سخت‌ترین میدان‌های نبرد، عمر خود را صرف جهاد می‌کنند و دست از طلب شهادت بر نمی‌دارند.

این رادمرد از بازماندگان نسل درخشان شهدای دفاع مقدس بود که طی هشت سال، سلحشورانه اجازه به یغما رفتن ذره‌ای از خاک وطن را ندادند. سپهبد سلیمانی پس از پایان جنگ تحمیلی نیز دست از جهاد بر نداشت و به ستاره جبهه مقاومت در منطقه تبدیل شد. قاسم سلیمانی سلسله جنبان عاشقانی بود که در طلب معشوق، جامه دفاع از حرم پوشیدند و اهریمنان داعشی را به شکست واداشتند. تردیدی نیست که امنیت مثال زدنی کشورمان، شکوه و جلال انقلاب اسلامی و صلابت اسلام در جهان، مدیون از خودگذشتگی و مبارزه بی امان این سردار عزیز است. دریغ که شیطان بزرگ باز هم ذلیلانه، قهرمانی دیگر را از ما گرفت، غافل از اینکه شهادت قاسم سلیمانی قطعا خون تازه‌ای در رگ‌های انقلاب خواهد دمید.

اینجانب شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شهید پرور ایران و خانواده آن سردار گرامی تسلیت عرض می‌کنم؛ ان شاءالله نامش جاودان و راهش مستدام باد.

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس نوشت:

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به نمایندگی جمعی از هنرمندان و فعالان تئاتر مقاومت کشور ضمن محکومیت شدید این حرکت تروریستی آمریکای جنایتکار، شهادت فرمانده مقتدر و محبوب سپاه اسلام  شهید حاج قاسم سلیمانی  را محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله) خانواده و بیت شریف و نستوه ایشان و ملت مقاوم ایران اسلامی و جمیع دوستداران و ارادتمندان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض نموده و بر ادامه راه ایشان در عرصه های گوناگون خصوصا جبهه فرهنگ و هنرمتعهد و ارزشی تاکید می نماید.

رجاءواثق داریم که خون مجاهدان و جان برکفان جبهه مقاومت اسلامی زوال بیش ازپیش نظام سلطه و استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت و براین باوریم که با ظهور دولت جهانی حضرت صاحب الامر (عج) تقاص جنایات خونین و ننگین اصحاب الشیطان و مثلث شوم عبری غربی عربی گرفته خواهد شد ... أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ؟»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت:

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در پیام تسلیت خود بیان کرده است: «بسم الله الرحمن الرحیم / وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ/ سردار شهید ملی، حاج قاسم سلیمانی عزیز، در جوار سکینه ی الهی، آرام گرفت. زلالیِ چشمه‌گون چشمها و روح بلند سردار، در خاطر ملت ایران ماندگار خواهد بود. شهادت در راه خدا به دست جنایتکاران و حضور بر سفره حضرت حق، گوارای وجودش باد. ‌

هنرمندان سینمای ایران ترور قهرمان محبوب مردم میهن شان را محکوم می‌کنند و ‌یاد و خاطره مردان مردی را که عزتمندانه و سرافرازانه، با خدمت به خلق و خلوص و ایثارشان، آب و خاک این سرزمین را از گزند پلشتی ها، در سایه سار امان و امنیت، ماندگار و جاودانه ساختند فراموش نخواهند کرد.»

فرهنگستان هنر هم در پیامی شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش را اینچنین تسلیت گفت: «در  متن این پیام آمده است: «بﺴﻢ رب‌اﻟﺸﻬﺪاء واﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ / شهادت سردار والامقام، حاج قاسم سلیمانی و نیز شماری از همرزمانش که در راه عشق به وطن و حمایت از ولایت و ملت شریف ایران همواره کوشیدند، موجب تأثر و تألم ملت شریف ایران و جبهه مقاومت شد.

حاج قاسم سلیمانی، سردار سرافراز سپاه اسلام، چهره درخشان مقاومت اسلامی و نماد هنر ایستادگی در برابر مستکبران آمریکایی، متجاوزان صهیونیستی و تروریست‌های منطقه بود. خون این سردار افتخارآفرین، الهام‌بخش مقاومت در سراسر جهان اسلام خواهد بود.

شهادت این شهید بزرگوار را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (روحی و ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای سردار بزرگمان، شهید قاسم سلیمانی، همنشینی با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و برای خانواده معزز و بازماندگان ایشان، صبر و اجر جزیل مسئلت داریم.»

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران:

پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران  به تشریح چگونگی پاسخ ایران به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی عراق پرداخت و گفت:در خصوص این مسئله باید به تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی‌بازگردیم چرا که این اولین باری نیست که انقلاب اسلامی‌با همچنین چالش هایی مواجه می‌شود، ما در سالهای ابتدایی انقلاب، شخصیت های بزرگی در حد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس و بسیاری از مسئولان و وزرا را داشتیم که بعضا در یک لحظه انفجار، آنها از دست دادیم.

 جبلی افزود: در تاریخ این انقلاب، حوادث زیادی رخ داده است اما دیده ایم که این مسیر و این انقلاب به حرکت خود قوی تر از گذشته ادامه داده است، قطعا این انقلاب بیشتر از تصورات دشمنان عمر خواهد کرد، ضربات سهمگین این چنینی را توانسته مدیریت کند اما پاسخ به شهادت سپهبد سلیمانی همگان خواهند دید که باز هم در الگوی مدبرانه و عاقلانه ایران که همواره ثابت کرده است می تواند از سختی‌ها عبور کند تعریف خواهد شد و قطعا این پاسخ در حد و اندازه انقلاب بزرگ اسلامی ایران خواهد بود.

گفتنی است سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافزار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه در حمله پهپادی ارتش تروریست آمریکا به همراه حاج ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی عراق شهید شدند.

پیام تسلیت خانه سینما در شهادت سردار قاسم سلیمانی:

متن پیام تسلیت خانه سینما به شرح زیر است :

"او هم به دیدار حق شتافت"
او که امانتدار و حامل نگین سلیمانی شاهدان به خون غلتیده این سرزمین بود، خود به دیدار یار و دیار حق پیوست.

خانه سینما و هنرمندان سینمای ایران همراه ملت قهرمان صبور و صلح طلب ایران این جنایت را محکوم کرده و از همه هنرمندان جهان می خواهد در نفی خشونت و تروریسم ما را همراهی کنند.

پیام تسلیت فرهنگستان هنر در پی شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش:

متن این پیام بدین شرح است:

«ﺑﺴﻢ رب‌اﻟﺸﻬﺪاء واﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ»

شهادت سردار والامقام، حاج قاسم سلیمانی و نیز شماری از همرزمانش که در راه عشق به وطن و حمایت از ولایت و ملت شریف ایران همواره کوشیدند، موجب تأثر و تألم ملت شریف ایران و جبهه مقاومت شد.

حاج «قاسم سلیمانی» سردار سرافراز سپاه اسلام، چهره درخشان مقاومت اسلامی و نماد هنر ایستادگی در برابر مستکبران آمریکایی، متجاوزان صهیونیستی و تروریست‌های منطقه بود. خون این سردار افتخارآفرین، الهام‌بخش مقاومت در سراسر جهان اسلام خواهد بود.

شهادت این شهید بزرگوار را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (روحی و ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای سردار بزرگمان، شهید قاسم سلیمانی، همنشینی با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، و برای خانواده معزز و بازماندگان ایشان، صبر و اجر جزیل مسئلت داریم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.