جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

نادر طالب‌زاده:

آمریکایی‌ها قاسم سلیمانی را قهرمان می‌دانند

نادر طالب زاده

سینماپرس: مستندساز برجسته کشورمان گفت: فضای ترسی بر افکار عمومی آمریکا حاکم شده است و دموکرات‌ها به رئیس‌جمهور کشورشان بابت حمله و شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناسزا می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، نادر طالب‌زاده،  مستندساز برجسته کشورمان در گفتگو با آنا درباره فضای حاکم بر آمریکا پس از حمله بالگرد آمریکایی به خودروی سردار سلیمانی در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد و شهادت ایشان، گفت: فضای ترسی بر افکار عمومی آمریکا حاکم شده است و دموکرات‌ها به ترامپ بابت این اقدام ناسزا می‌دهند و می‌گویند که در حال وارد کردن آمریکا به جنگ است. در شعار، از جنگ نکردن دم می‌زند و در عمل، آرایش جنگی می‌گیرد و دروغ می‌گوید. کاری کرده است که تک تک سربازان آمریکایی در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

وی درباره چرایی اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد: آمریکا وقتی در مواجهه با انقلاب اسلامی و حزب‌الله قرار می‌گیرد، همیشه دچار اشتباه محاسباتی می‌شود و این اقدام به احتمال زیاد با فشار لابی نیوکان‌ها در آمریکا رخ داده است.

نقش لابی نئوکان‌ها در حمله به مقر حشدالشعبی

طالب‌زاده تصریح کرد: هفته گذشته در برنامه «عصر» با چهار کارشناس آمریکایی مصاحبه می‌کردم؛ آنها در تحلیلی متذکر شدند که حمله پهپادهای آمریکا به مقر حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه با فشار و تحمیل این لابی بوده است و رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد با اقدام تحریک‌آمیز، خود را از فشار استیضاح نجات دهد.  

این تحلیلگر برجسته کشورمان تصریح کرد: ترامپ با شهید کردن سردار سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شد که در آینده متوجه آن خواهد شد. به نظر می‌آید یا رئیس‌جمهور آمریکا متوجه خطوط قرمز نیست یا اینکه صهیونیست‌ها به اندازه‌ای به وی فشار آوردند که این اقدام را در خاک عراق انجام دهد.  خیلی از کارشناسان آمریکایی ازجمله سناتورهای حزب دموکرات انتقاد تندی از وی کرده‌اند و گفتند که قصد دارند آمریکا را وارد جنگ کند. وی در شعارهای تبلیغاتی از پرهیز از جنگ دم می‌زند،  ولی با دستان خود سربازان آمریکایی را در قبر می‌کند.  

طالب‌زاده درباره پاسخ ایران به اقدام گستاخانه آمریکا عنوان کرد: پاسخ ما همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند قاطع خواهد بود؛  اکنون فضای بهت و آماده‌باش حاکم است. هر کشوری خط قرمزی دارد و این اقدام به معنای عبور از خط قرمزهای ما بود. آمریکا جرئت وارد جنگ شدن با ایران را ندارد. امیدواریم مسئولان ما بلافاصله تصمیم قاطع بگیرند که آمریکا را به عقب‌نشینی وادار کند. اسرائیل یک فضای باز است و ما هر اقدامی می‌توانیم انجام دهیم.  ما باید از نظر کارشناسان آمریکایی که از دولتمردان سابق آمریکایی بودند، استفاده کنیم  که معتقدند اقدام آمریکا اشتباه بوده است.

تأکید کنفرانس افق نو در لبنان بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق

نادر طالب‌زاده عنوان کرد: ما چهار ماه پیش در اختتامیه کنفرانس «افق نو» در لینان اعلام کردیم که کنفرانس بعدی در عراق و با محوریت اخراج کامل نیروهای آمریکایی از عراق به‌ویژه منطقه سبز بغداد برگزار خواهد شد. چهار ماه یعنی هم اکنون که باید این اتفاق رخ می‌داد.

وی افزود: کنفرانس لبنان با حمایت یکی از ارگان‌ها در بیروت برگزار شد؛ سه روز کنفرانس «مارشال بیلینگزلی»، تحلیلگر تجاری، سیاستمدار آمریکایی و در حال حاضر دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم به لبنان آمد و هر سه روز آنجا بود. یک هفته قبل از این موضوع کشتی جنگی به خلیج فارس ارسال کرده بودند.  بیلینگزلی مسئول پرونده FATF دولت آمریکاست و با افتخار در کنگره گفته بود که اقتصاد ایران را آنها فلج کرده‌اند.  

طالب‌زاده تأکید کرد: در آن کنفرانس اعلام کردیم قصد داریم کنفرانس عراق را با حضور بیش از ۶۰ کارشناس آمریکایی که از منتقدان دولت این کشور در زمینه حمله آمریکا به عراق هستند، برگزار کنیم. ما معتقدیم آمریکا باید به طور کامل از عراق خارج شود و پشت اعتقاد خود ایستاده‌ایم.

به‌گفته این مستندساز کشورمان، ریخته شدن خون سردار سلیمانی باید بزرگ‌ترین اتمام حجت باشد. ما در زمینه جنگ نرم کار خود را انجام داده‌ایم. در همان زمان این موضوع در مقاله نشریه «آتلانتیک کمیسیون» ذکر شد و آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران قصد دارد چهار ماه دیگر در بغداد کنفرانسی با مضمون خروج نیروهای آمریکایی از عراق برگزار کند.  آمریکایی‌ها به این موضوع پرداختند ولی این موضوع در ایران جدی گرفته نشد که به برگزار شدن کنفرانس کمک کنند. ما جنگ نرم را جدی نگرفته‌ایم ولی آنها جدی دنبال می‌کنند.  

متفکران اروپایی و روس از مقاومت درک خوبی دارند

نادر طالب‌زاده درباره جایگاه سردار سلیمانی نزد آزادی‌خواهان جهان به‌ویژه آمریکایی‌ها گفت: امروز «گوردون داف»،  سرباز بازنشسته امنیتی آمریکا گفت که حاج قاسم سلیمانی تنها یک ژنرال نیست، بلکه فرمانده‌ای برای همه ماست. همه آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را قهرمانی می‌دانند که واقعاً با داعش جنگید. ریاکاری و نفاق دولت ترامپ کاملاً مشهود است. بعد از حمله مردم معترض عراق به سفارت آمریکا در بغداد باید حمایت از مقاومت از سوی ایران بیشتر دنبال می‌شد.

وی افزود: آنها از سردار سلیمانی و باقی کسانی که علیه داعش جنگیدند و از حزب‌الله که رژیم صهیونیستی را از خاک لبنان بیرون کردند، حمایت می‌کنند. آنها مسیحی هستند و حتی مسلمان نیستند ولی با منطق با موضوع برخورد می‌کنند.

طالب‌زاده گفت: از سوی دیگر جمع کثیری از متفکران صاحب‌نام روسی و اروپایی همیشه درباره مقاومت به خوبی یاد می‌کنند. آخرین کتابی که «تیم اندرسون»، نویسنده استرالیایی نوشت درباره محور مقاومت است و معتقدند که ایران پرچمدار و محور مقاومت است. آدم‌هایی که سابق در پنتاگون و وزارت دفاع و ... آمریکا بودند همواره از مقاومت و ایران به‌خوبی یاد کرده‌اند و رسانه‌ها باید این نظرات را پوشش دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.