دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

شرف الدین در گفتگو با سینماپرس:

حوزه فرهنگ و هنر کشور بدون استراتژی است/ تندیس ملی سردار سلیمانی باید همه ساله در همه حوزه ها به برگزیدگان اهدا گردد

محمدرضا شرف الدین در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ما در مسائل نظامی و حضور مستشاران نظام در کشورهای حوزه مقاومت عملکرد خوبی داریم و بنده معتقدم به دلیل آنکه مقام معظم رهبری مسئولیت و مدیریت این حوزه را بر عهده گرفته اند همه چیز بی نقص پیش رفته است اما متأسفانه در سایر حوزه های دیگر از اقتصاد گرفته تا بهداشت و بالاخص حوزه فرهنگ و هنر هیچ چیز منطبق با استراتژی های نظام نیست!

این تهیه کننده سینما ضمن ابراز تسلیت به یکایک امت انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید بر همگان آشکار است که مبارزه با استکبار که ابزار این مبارزه تشکیل جبهه مقاومت است، عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ما اگر اندکی دانش و علم استراتژیک داشته باشیم و اگر کمی مطالعه بر نظرات عالمان و دانشمندان علوم استراتژیک داشته ابشیم متوجه می شویم که باید در رابطه با موضوعاتی که به عمق راهبردی مربوط می شوند اقدامی همه جانبه بکنیم. اما متأسفانه هماهنگی های کلان ما در برخی زمینه ها ضعف های شدیدی دارند و دولت به عنوان سرتیم این مسائل و حوزه ها درخور علم استراتژیک برنامه ریزی و مدیریت نمی کند.

شرف الدین با مدیران دولتی اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که دولت توانی برای انجام کارهای بزرگ ندارند؛ این اتفاق در حالی است که پیش از انتخابات مردم باید مراقبت می کردند که به چه کسی رأی می دهند!

این سینماگر یادآور شد: در این سال ها ما همواره شاهد آن بوده ایم که نیروهای مسلح بارهای به زمین مانده دولت را برداشته اند و به کمک مردم آمده اند؛ از سیل و زلزله و بحران های گوناگون کشور گرفته تا مسأله گرانی بیش از حد کالاها، تورم سرسام آور، مسأله بنزین و... اگر این نیروهای مسلح حضور نداشتند قطعاً فجایعی تلخ و غیرقابل جبران پیش می آمد اما آن ها آمدند و بی عرضگی دولت را جبران کردند.

وی در همین راستا افزود: سوأل این است که مگر وظیفه سردار سلامی است که بیاید و به دولت کمک کند؟ این به دلیل ناتوانی دولت است که نیروهای مسلح و نظامی همیشه پای کار هستند و همه امور و مسائل بر دوش آن ها است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرزند صبح» و «سه و نیم» تأکید کرد: مهمترین چیزی که ما امروزه به آن نیاز داریم این است که برنامه های دولت در همه زمینه ها مخصوصاً در مسائل فرهنگی منطبق با عمق استراتژی نظام باشد. دولت نباید فراموش کند که مسأله مهم مقاومت اسلامی عمق استراتژی نظام است و از این رو در حوزه هایی مانند سینما و کتاب و تئاتر و موسیقی و خلاصه هرآنچه به نیازهای روحی و فلسفی و فکری و روانی جامعه تعلق دارد باید منطبق با عمق استراتژی نظام پیش برود و کمک کند به این  که معنای مقاومت برای همه مردم در هر سطح و دانشی قابل درک شود.

شرف الدین در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه ضرورت ساخت فیلم در رابطه با سردار سلیمانی امری بدیهی است متذکر شد: ما موظفیم در سینما و تلویزیون برای سرداران رشید کشورمان مبادرت به تولید آثاری کنیم تا هم نسل های امروزی و هم نسل های آینده کشور با رشادت ها و دلاوری های شان آشنا شوند.

وی سپس به مسأله خبر اهدای تندیش سردار سلیمانی در جشنواره فیلم فجر پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: ضرب المثلی معروف هست که می گوید «تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان»!؛ خبر اهدای این تندیش مصداق این ضرب المثل است.

این سینماگر ادامه داد: مسئولان سازمان سینمایی و دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر بیش از هر گونه کار ظاهری باید به این مسأله توجه داشته باشند که جشنواره فجر باید تفکر انقلابی را ترویج کند! این جشنواره اگر در دهه مبارکه فجر برگزار می شود باید سرشار از مفاهیم ارزشی و انقلابی باشد و این مفاهیم در یکایک آثار آن مشهود باشند. جشنواره اگر با مفاهیم دهه فجر انقلاب اسلامی و تفکر فجرآفرینان که همانا تفکر حضرت امام خمینی (ره) است منطبق نباشد به درد سینمای جمهوری اسلامی ایران نمی خورد و هیچ کار ظاهری هم نمی تواند به کمک آن بیاید.

وی افزود: کشوری که پرچمدار مقاومت و پایگاه فرهنگ مقاومت در منطقه و جهان است باید سینما و جشنواره اصلی سینمایی اش اساساً حول محور مقاومت اسلامی باشد. آقایان نباید فراموش کنند که بی مهری های جشنواره فجر نسبت به فیلم های دفاع مقدس و مقاومت باعث شد تا جشنواره فیلم مقاومت راه اندازی شود این در حالی است که این اتفاق نباید باعث شود وظایف اصلی جشنواره فجر به فراموشی سپرده شود این جشنواره باید تماماً سرشار از مفاهیم و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بهره ببرد.

شرف الدین در خاتمه این گفتگو با ارائه پیشنهادی گفت: من امیدوارم تندیس سردار قهرمان قاسم سلیمانی بدل به تندیسی ملی شود که همه ساله در همه حوزه ها اعم از اقتصادی، نظامی، فرهنگی و هنری به برگزیدگان اهدا گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.