دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

جشنواره فیلم فجر از زبان برگزیدگان دوره های پیشین/۳

روزبهانی: مدیران و سیاست گذاران هیچ دغدغه ای برای رشد و اعتلای سینما و جشنواره فجر ندارند/ انتقاد از دوپاره شدن و از پیش تعیین شدن جوایز در جشنواره!

مراسم اختتامیه سی ویکمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه میدانی و برنده ۱۰ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر گفت: مدیران و سیاست گذاران هیچ دغدغه ای برای رشد و اعتلای سینما و جشنواره فجر ندارند و بنده معتقدم سینما به طور کلی برای آقایان بی اهمیت شده و آن را به حال خود رها کرده اند و به همین دلیل هم وفور فیلم های سطحی در سینما بیداد می کند.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های «آژانس شیشه ای» و «راه آبی ابریشم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از بزرگترین معضلاتی که در جشنواره فیلم فجر شاهد آن هستیم این است که اهداف اولیه این جشنواره در آن مشهود نیست؛ این جشنواره که در ایام الله دهه فجر و برای پاسداشت فرهنگ و آرمان های انقلاب اسلامی در سینما متولد شده بود در سال های اخیر کمترین نشانی از این اهداف را ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جایزه ها در جشنواره اغلب از پیش تعیین شده است به نحوی که به صراحت می توانیم بگوییم دیگر دورانی شده که در این جشنواره سینماگران با هم رقابت نمی کنند و همه از قبل می دانند که چه فیلمی جایزه می گیرد. در این سال ها اینکه چه شخصی یا چه نهادی پشت تولید یک فیلم قرار دارد خیلی مهم شده و بر همین اساس فیلم ها انتخاب می شوند و به محتوا و سطح کیفی آثار چندان توجهی صورت نمی گیرد.

روزبهانی در پاسخ به این سوأل که با این شرایط آیا دیگر مایل نیستید به تعداد سیمرغ های کثیرتان افزوده شود و باز هم از این رویداد جایزه ای دریافت کنید، اظهار داشت: گرفتن جایزه که هرجا و تحت هر شرایطی برای هر انسانی دلنشین است و اصولاً ذات آدمی به گونه ای است که همیشه دوست دارد اول باشد و من هم از اینکه نفر اول و برگزیده یک رویدادی باشم بدم نمی آید.

وی در همین راستا افزود: من هم اکنون ۱۰ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر دارم که به نوعی رکورد در سینما و دریافت سیمرغ محسوب می شود؛ معتقدم آنچه مرا واداشت که به دنبال پیشرفت در سینما بروم و بخواهم که هر روز از گذشته بهتر باشم جایزه اولی بود که از جشنواره فیلم فجر دریافت کردم. بنده معتقدم صرف دریافت جایزه از هر جشن و یا جشنواره ای توقع دیگران را از فرد بالا می برد و این مهم باعث می شود تا هر شخصی تمایل به فعالیت بیشتر برای دیده شدن های مکرر داشته باشد.

این رکورددار دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر متذکر شد: بنده معتقدم برای اینکه جشنواره خوبی داشته باشیم، برای اینکه سینمای شریفی داشته باشیم، نیاز است تولیدات قابل قبولی داشته باشیم که بتواند در ویترین سینمایی ما خوش بدرخشد و ما را به جهانیان معرفی نماید.  

روزبهانی در خاتمه این گفتگو افزود: جشنواره فیلم فجر هیچگاه نتوانسته چنین تاثیری را بر سینمای ایران بگذارد و از همین رو به دلیل نبود فیلم های خوب دچار نوعی پسرفت نیز شده است. همچنین معتقدم دوپاره شدن بخش های ملی و جهانی این رویداد سینمایی ضربه جدی بر پیکره آن وارد کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.