یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

تا پایان سال؛

«سنجرخان» در کردستان کلید می‌خورد

محمدحسین لطیفی در دیدار رئیس مجلس با رئیس صداوسیما و جمعی از کارگردانان

سینماپرس: مجموعه تلویزیونی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بزودی وارد پیش تولید می‌شود.

به گزارش سینماپرس، پیش تولید مجموعه تلویزیونی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی جلالی تا پایان امسال آغاز خواهد شد.  

متن‌های سریال توسط  مرحوم ضیاالدین دری به نگارش درآمده است و با تعدادی بازیگران برای ایفای نقش‌های اصلی و فرعی نیز صحبت شده است، اما هنوز با هیچ کدام از این بازیگران قراردادی نبسته‌اند.  

همچنین حدود ۱۰ لوکیشن اصلی سریال در کردستان بازسازی شده است.  

قرار بود تا تصویربرداری این سریال تا پایان سال گذشته در کردستان آغاز ‌شود، اما شرایط تولید به گونه‌ای پیش رفته که هنوز زمان تولید این سریال مشخص نیست.

سنجرخان اصالتا اهل سنندج بوده است و اتفاق‌های مهم زمان او در کردستان رخ داد، به همین دلیل لوکیشن اصلی این سریال در کردستان خواهد بود.

کردستان از لحاظ بناهای تاریخی ظرفیت‌های خوبی دارد و عمارت‌هایی که اغلب شخصیت‌های داستان در آن زندگی می‌کنند هنوز محفوظ مانده و با ترمیم برخی از عمارت‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد. اما از آنجایی که خانه شخصیت اصلی این داستان در حال حاضر در دسترس نیست، گروه تولید مشغول رایزنی‌هایی برای ساخت و یا استفاده از عمارت‌های موجود هستند چراکه تا حد امکان قصد ندارند به خارج از کردستان و حتی شهرک سینمایی بروند.

بنابر این گزارش، پیش از این ضیاالدین دری کارگردان و نویسنده سریال‌های کلاه پهلوی و کیف انگلیسی، متن‌های سریال «سنجرخان» را به طور کامل و در ۲۶ قسمت نوشته بود، اما متاسفانه اجل به او مهلت نداد و تهیه کننده سریال را به کارگردان دیگری واگذار کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.