سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳

کوروش زارعی خبر داد؛

اجرای نمایش میدانی بزرگ «حاج قاسم» تا چهلم سردار

کوروش زارعی در نشست خبری چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین

سینماپرس: رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد پنج اثر خیابانی و یک نمایش میدانی بزرگ با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی تا چهلم این سردار بزرگ در سراسر ایران اجرا می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره برنامه‌های این مرکز برای تولید آثار نمایشی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مهر گفت: درصدد هستیم تا کارهایی بزرگ را با محوریت حاج قاسم سلیمانی تولید و اجرا کنیم. قرار است پنج نمایش خیابانی با این موضوع توسط حوزه هنری تولید و تا چهلم این سردار بزرگ در سراسر کشور اجرا شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته نمایش میدانی بزرگ «مثل ماهی در خاک» با موضوع لشکر ۴۱ ثارالله که فرماندهی‌اش برعهده حاج‌قاسم سلیمانی بود و به شهدای این لشکر و عملیات‌های والفجر۸، کربلای ۴ و ۵ می‌پرداخت، برای کنگره سرداران شهید تولید و ۱۰ شب آن را اجرا کردیم. در آن اجرا شخصیت حاج قاسم سلیمانی شخصیتی پنهان در این نمایش بود.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تأکید کرد: قصد بازتولید نمایش میدانی «مثل ماهی در خاک» را با یک بازنویسی در متن داریم تا شخصیت حاج قاسم سلیمانی را نیز در این نمایش نشان دهیم.

زارعی با اشاره به اینکه بازتولید نمایش میدانی «مثل ماهی در خاک» کاری بزرگ و دشوار است، تصریح کرد: این نمایش میدانی با حضور تعداد زیادی از بازیگران تئاتر و همچنین امکانات و تجهیزات متعدد تولید شد و بازتولید آن با تغییراتی که در متن ایجاد می‌کنیم و بسط و گسترشی که در اجرا می‌دهیم نیازمند کمک و حمایت چند ارگان دیگر نیز است که امیدوارم هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

وی در پایان درباره زمان اجرای مجدد نمایش «مثل ماهی در خاک» اظهار کرد: اگر چند ارگان دیگر نیز وارد جریان حمایت از بازتولید این نمایش بشوند تا چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی نمایش «مثل ماهی در خاک» را در تهران اجرا خواهیم کرد.

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.