یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

ضرورت توجه به هنر و هنرمندان انقلاب/۳

آقامحمدیان: حضور افراد غیرانقلابی و غیرمتعهد در عرصه فرهنگ و هنر به مصلحت کشور نیست/ برخی افراد با عنوان هنرمند، نقش سربازان دشمن را بازی می کنند

شفیع آقامحمدیان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی گفت: حضور افراد غیرانقلابی و غیرمتعهد در عرصه فرهنگ و هنر به مصلحت کشور نیست من امیدوارم با این اتفاقات پیش آمده مسئولان سرشان به سنگ خورده باشد و متوجه شده باشند که دیگر نباید امکانات و بودجه های دولتی را در اختیار آن ها قرار دهند.

این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این مایه تأسف و شرمساری است که ما طی سال های اخیر افرادی را به درجه سلبریتی بودن رسانده ایم که هیچ عرق و ارداتی به انقلاب اسلامی نداشته اند و فاقد نگرش و نگاه و شناخت و جدی بودند و قدرت تجزیه و تحلیل شرایط را نداشته اند. این نقصانی است که متأسفانه با بی تدبیری مدیران فرهنگی به تازگی شکلی جدی تر و تهدیدآمیز تر به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه مدت های مدیدی است هنرمندان متعهد، ولایتمدار و انقلابی در نامه نگاری ها، مصاحبه ها و بیانات شان نسبت به این شیوع این فضای مسموم و مهلک اشاره دارند اظهار داشت: گویا هیچ گوش شنوایی برای درک و شنیدن پیام هنرمندان انقلابی وجود ندارد. ما سال های متمادی است که مسأله هنرمندان دوتابعیتی و ضرری که وجود آن ها برای فرهنگ و هنر کشور دارد را گوشزد کرده ایم اما تاکنون هیچ تدبیر و سیاست گذاری درست و اصولی برای مقابله با این پدیده از سوی مسئولان فرهنگی و هنری اتخاذ نشده است.

آقامحمدیان در همین راستا تصریح کرد: برخی افراد با عنوان هنرمند، نقش سربازان بی جیره و مواجب دشمنان انقلاب را ایفا می کنند؛ این وظیفه مدیران است که عوارض مخاطره آمیز حضور آن ها را به درستی درک کنند. مدیران باید بدانند کسانی که هیچ جایی در فرهنگ انقلابی ندارند نباید مورد حمایت قرار بگیرند. متأسفانه این رویه نه تنها در حوزه فرهنگ و هنر که در سایر حوزه ها از جمله مسأله ورزش هم وجود دارد. ما در این عرصه ها شاهد حضور افرادی هستیم که با کمال نامردی به انقلاب اسلامی پشت می کنند اما ظاهراً هنوز کسانی که سیاست گذار و تصمیم گیرنده هستند به این نتیجه نرسیده اند که باید جلوی حرکت آن ها گرفته شود.

کارگردان فیلم سینمایی «مروارید سیاه» خاطرنشان کرد: حضور این قبیل افراد در عرصه های مختلف جز خسارت سنگین برای کشور هیچ دستاورد دیگری ندارد. این جریان نامأنوس که همواره خلاف جهت رودخانه شنا می کنند گوش به فرمان دشمنان و بیگانگان از خارج کشور هستند و تمامی رفتارهای شان دیکته شده دشمنان است و خواسته و یا ناخواسته درگیر بازی دشمن شده اند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو به اظهارات اخیر حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر و ارائه طرحی برای محدود سازی برخی فعالان فرهنگی و هنری که دم از تحریم جشنواره های فجر انقلاب زده اند، اشاره کرد و گفت: من امیدوارم اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قوانینی که به نفع انقلاب اسلامی و در راستای مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را هرچه سریع تر به تصویب برسانند. آن ها نباید درگیر فضاسازی های مسموم بیگانگان شوند و تصمیم گیری های شان را عوض کنند و باید با تمام قوا طرح های شان را به منصه ظهور برسانند.

آقامحمدیان در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: جریان فتنه همچنان زنده است و ما امروز شاهد فتنه بسیار گسترده ای از سوی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هستیم. من امیدوارم مسئولان فرهنگی و هنری کشور با بصیرت و هوشیاری کامل تدبیری داشته باشند و شرایط و سیاست گذاری هایی را فراهم کنند تا هرکس نتواند به صورت ولنگارانه وارد عرصه فرهنگی و هنری شود. ما برای هنرمندپروری و حمایت از هنرمندان باید اصولی را در نظر بگیریم و همه را مجبور به رعایت این اصول کنیم تا ان شا الله دیگر مانند جبهه گیری های زشت اخیر برخی افراد شاهد جوسازی برخی افراد غیرانقلابی در عرصه فرهنگ و هنر نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.