یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

حسن سلطانی به تحریم برخی مجریان تلویزیون واکنش نشان داد؛

نفاق بعضی هنرمندان و سلبریتی‌ها در زمین بازی ترامپ برملا شد

حسن سلطانی

سینماپرس: مجری با سابقه تلویزیون تأکید کرد: دانشجویان و هنرمندان ما به چشم خودشان ببینند و البته عمدتاً دیده‌اند سفیر انگلیس جلوی دانشگاه امیرکبیر آمده و در صف معترضین است؛ حتماً معلوم است این رشته سرش به جای دیگر وصل است.

به گزارش سینماپرس، همه‌چیز از جنایت آمریکایی‌ها شروع شد، جهان اسلام را عزادار شهادت سپهبد قاسم سلیمانی کرد. بعد از یک هفته تهدید و ارعاب توسط آمریکایی‌ها و عزاداری ایران و عراق در هجران فرمانده سپاه قدس در روز خاکسپاری همه با خبر انهدام پایگاه عین‌الاسد مواجه شدند. اضطراب و عقب‌نشینی ترامپ نشان می‌داد که هدف درست و مقصد دقیق و هوشمندانه انتخاب شده است؛ اما اشتباه انسانی، اتفاق تلخ بوئینگ اوکراینی را رقم زد. اتفاقی که به تعبیر بسیاری از کارشناسان، در کشورهای دیگر به مراتب سنگین‌تر و وخیم‌تر افتاده اما اینجا برخی از سکوت‌کنندگانِ شهادت حاج قاسم سلیمانی و اقتدار سپاه، حالا به میدان آمده‌اند و شعارهای انحرافی سر می‌دهند.

شاید به قولی همان‌هایی‌اند که گرین‌کارتی‌اند و حالا زیر پرچم آمریکایی‌ها و به حمایت از مقاصد شوم غربی‌ به مقابل دانشگاه‌ها و اجتماعات آمده‌اند. برخی هم در این میان به تحریم جشنواره‌های فجر پرداخته‌اند و نام مجریانی هم از تلویزیون بیرون آمده که در اقدامی اعلام کرده‌اند با رسانه‌ملی خداحافظی می‌کنند. همه این اتفاقات در این حال و احوال معنا و مفهوم دیگری می‌دهد و انگار در میان هنرمندان و سلبریتی‌ها، ترامپ تیمی از نفاق و تفرقه‌افکن درست کرده است.

حسن سلطانی از مجریان با سابقه تلویزیون در واکنش به این اتفاقات با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو کرد؛ او گفت: سقوط هواپیما عمدی یا سهوی، اولین‌بار نیست در کشوری ضایعه‌ می‌سازد و آخرین کشور هم نخواهد بود. لذا نیاز به بررسی و تحقیق گسترده دارد، اگر در شرایط عادی و معمولی باشد اما اگر این فضا را به وضعیت جنگی، تقابل و یا شرایط تهدید، تعمیم بدهیم حساسیت آنوقت به مراتب بالاتر می‌رود.  

وی افزود: کارشناسان مختلف در حوزه‌های مجازی و حقیقی اظهارنظر می‌کنند که هیچ تردیدی در تلخی این اتفاق وجود ندارد و کام ملت ایران را بعد از شیرینی اقتدار، تلخ کرد. اما یادمان نرود یک هفته از تهدیدهای ترامپ که 52 نقطه از ایران را مورد اصابت موشک قرار می‌دهم یا به سایت‌های فرهنگی حمله می‌کنیم، نمی‌گذرد! یادمان نرود همین 24 ساعت گذشته "سی‌ان‌ان" از پاگاه عین‌الاسد گزارش می‌گیرد که امکان ندارد اینجا تلفات سنگین نداده باشد.

این مجری با سابقه تلویزیون در خصوص به میدان آمدن پررنگِ هنرمندان، گفت: این را بدانید مار زخمی وقتی هوا سرد است به لانه‌اش می‌رود به مجرد اینکه آفتاب می‌تابد می‌خواهد زهرش را بریزد؛ اینکه فضا را به سمتی ببریم که بوی فتنه از آن بیرون بیاید و شاهد حضور ویژه برخی از هنرمندان محترم باشیم. اتفاقی که همگان می‌دانند هم خطای انسانی است و هم توطئه دشمن! اینجا این سؤال مطرح مطرح است که چطور می‌شود هواپیما ساعت 6:30 صبح زمین می‌خورد و ساعت 7 صبح نیویورک تایمز شروع می‌کند به مقاله زدن و بلافاصله می‌نویسند و می‌گویند این هواپیما با موشک مورد اصابت قرار گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند شرایط، شرایط جنگ سایبری، الکترونیک و پروازهای جاسوسی است و شرایط کشور کاملاً جنگی بوده؛ اینکه برخی از مراکز تصمیم‌گیری اشتباه کردند تردیدی نیست و مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و ستادکل نیروهای مسلح هم اعلام کردند که این موضوع به طور جدی و دقیق بررسی می‌شود و مقصرین محاکمه و مجازات خواهند شد و نیاز به زمان دارد.

سلطانی با اشاره به اینکه خدایا ما را دشمن شاد نکن، تصریح کرد: یکباره می‌بینیم در اجتماعات دانشجویی و اجتماعی شعارهایی داده می‌شود که این شعارها کاملاً انحرافی‌اند. اقداماتی صورت می‌گیرد که ممکن است این کاملاً باعث خوشحالی دشمنان شود کما اینکه وزیر خارجه آمریکا و انگلیس واکنش نشان می‌دهند؛ حتی ترامپ توئیت فارسی می‌گذارد. چرا ما جهت‌ها را درست تشخیص نمی‌دهیم؟ خدایا ما را دشمن شاد نکن! ضربه‌ای که ما به آمریکایی‌ها زدیم قبل از آن ما را به منهدم کردن 52 نقطه تهدید کردند و قبل از انهدام عین‌الاسد، فرمانده سپاه قدس ما را در شعله‌های آتش به شهادت رساند. لذا ما انتقامی گرفتیم که حق قانونی، بین‌المللی، میهن‌پرستی و شرعی ما است.

وی در خصوص اینکه هنوز کشورهایی هستند که چنین اتفاقی به مراتب وخیم‌تر از ایران برایشان افتاده و تکلیف زوایا و ابعاد حادثه‌شان مشخص نشده است، افزود: لازم است در این شرایط قدری فضا را آرام نگه داریم و به این حاشیه‌ها دامن نزنیم؛ هرکس به اندازه تأثیرگذاری و حوزه نفوذ خودش برای آرامش کشور تلاش کند؛ نه اینکه فضا را بدتر و آشفته‌تر کنیم. دانشجویان و هنرمندان ما به چشم خودشان ببینند و البته عمدتاً دیده‌اند سفیر انگلیس جلوی دانشگاه امیرکبیر آمده و در صف معترضین است؛ حتماً معلوم است این رشته سرش به جای دیگر وصل است.

مجری با سابقه تلویزیون گفت:  باید در این شرایط به بازگشت آرامش کمک کنیم و مراکزی که باید با تصمیم‌گیری و کارشناسی درست، رأی نهایی را صادر کنند. شما ببینید هنوز تکلیف هواپیمای مالزی مشخص نشده و ده‌سال از آن موضوع می‌گذرد؛ هنوز مقصران آن در هاله‌ای از ابهامند و کسی ردیابی نکرده است. اجازه بدهیم نیروهای مسلح، تخصصی و کارشناسی کارشان را جلو ببرند تا ماجرا ختم به خیر شود.

وی در واکنش به تحریم و خداحافظی برخی از مجریان تلویزیون، خاطرنشان کرد: اتفاقاً این اقدام در وهله اول نشان داد برخلاف کسانی که می‌گویند اینجا آزادی نیست و اجازه نمی‌دهند افراد کارشان را جلو ببرند با این خداحافظی و پست‌های مجازی، نشان می‌دهد اینجا آزادی است و آدم‌ها مختارند خودشان ادامه فعالیت‌هایشان را انتخاب کنند کجا باشند و چه خدمتی ارائه دهند؛ اما لازم است این مجریان بدانند تلویزیون لنگ آدم‌ها نمی‌ماند. به هر حال تشخیص داده‌اند که بروند و نباشند؛ ببینیم به کجا می‌رسند!

سلطانی در پایان افزود: این مجریان می‌روند اما کسانی در میدانند و کارشان را با قوت ادامه می‌دهند؛ انقلاب برای امروز و دیروز نیست؛ انقلابی است که ریشه‌هایش در دل و جان مردم ریشه دوانده و خون محترم و مقدس، نخل انقلاب را برومند ساخته است. هنوز خون "حاج‌قاسم" در خیابان‌های بغداد خشک نشده و باید بیینیم مدافعان حقیقت در این غبارهایی که بلند می‌شود خودشان را نشان می‌دهند!؟ امیدوارم امتحان‌هایی که برای این سرزمین رقم خورده، آنهایی که دنبال حقیقتند و مدافع حقیقتند سربلند بیرون بیایند.

نظرات

  • ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۹:۴۶
    0 0
    ایول قربان غیرتت خیلی مردی مرگ برمنافق مرگ برامریکا مرگ برمجری امریکایی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.