شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

انجمن ملی سینماداران آمریکا اعلام کرد؛

کاهش ۵ درصدی مخاطبان سینمای آمریکا در سال ۲۰۱۹

 فیلم ابرقهرمانی «انتقام جویان: پایان بازی»

سینماپرس: با اعلام انجمن ملی سینماداران آمریکا، در سال ۲۰۱۹ میزان حضور مردم در سینماها حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سینماپرس، به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که آمار گیشه داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۹ با ۱۱/۴ میلیارد دلار فروش نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است، این کاهش در آمار مخاطبان سینمای این کشور نیز دیده می‌شود.

با اعلام انجمن ملی سینماداران آمریکا میزان حضور مردم در سینماها ۴.۶ درصد کاهش داشته و به ۱/۲۴ میلیارد نفر رسیده است. این میزان بالاتر از آمار سال ۲۰۱۷ با ۱/۲۳ میلیارد نفر است، اما هنوز هم نسبت به سال گذشته با ۱/۳ میلیارد پایین‌تر است.

علاوه بر این میانگین قیمت یک بلیت سینما در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۹، به ۹.۳۷ دلار (در حدود ۳۶ سنت نسبت به میانگین قیمت در اوایل سال) افزایش یافت که در مقایسه با سال گذشته در زمان مشابه هم افزایش یافته است. میانگین کلی قیمت بلیت در طول یک سال هم ۹/۱۶ دلار اعلام شده است. این رقم بالاتر از قیمت سرویس‌های استریم مثل نتفلکیس با ۸/۹۹ دلار و دیزنی پلاس با ۶/۹۹ دلار است.

در گیشه داخلی، هفت محصول از ده فیلم پرفروش سال از سوی دیزنی منتشر شده که در صدر آن‌ها «انتقام جویان: پایان بازی» (۸۵۸ میلیون دلار)، «شیرشاه» (۵۴۳ میلیون دلار)، «جنگ ستارگان:خیزش اسکای واکر» (۴۸۳ میلیون دلار)، «داستان اسباب بازی ۴» (۴۳۴ میلیون دلار) و «منجمد ۲۰» (۴۳۰ میلیون دلار) قرار دارند.

با وجود کاهش چشمگیر گیشه داخلی، آمار فروش در گیشه‌های جهانی متفاوت است و سال ۲۰۱۹ با ۴۲/۵ میلیارد دلار رکورد شکن شد. ۹ فیلم از محصولات سال ۲۰۱۹ از فروش یک میلیارد دلاری عبور کرده اند.

در گیشه‌های جهانی، نام «انتقام جویان:پایان بازی» و «آواتار» در پرفروش‌ترین‌های تاریخ دیده می‌شود و «شیرشاه» با ۱/۶۵ میلیارد به همراه «منجمد ۲» با ۱/۳۷ میلیارد دلار پرفروش‌ترین انیمیشن‌ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.