شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان گیلان مطرح کرد؛

احداث و ترمیم سینماهای حوزه هنری در استان گیلان

سید حسن کاروان کش

سینماپرس: کاروان کش گفت:سینماهای ۶ شهر سیاه کل، رودسر، رشت، انزلی، رضوان شهر و لاهیجان به همت موسسه بهمن سبز حوزه هنری دوباره ترمیم می شوند و مکان هایی برای احداث سینما هم در نظر گرفته شده است.

به گزارش سینماپرس، سید حسن کاروان کش مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان گیلان در راستای طرح تحول عمرانی سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری اظهار کرد: سینما «۲۲ بهمن سیاه کل گیلان» به عنوان اولین سینمای مشمول طرح بهسازی، در سال ۱۳۸۳ با برف تخریب شد و از آن سال به بعد با اعتبارات دولتی و موافقت نامه حوزه هنری، هرسال روند احیای خود را طی کرده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این روند با دوران جدید مدیریت موسسه بهمن سبز حوزه هنری و طرح تحول عمرانی سرعت گرفت و قرار است این سینما تبدیلی به مجتمعی ۴ طبقه‌ برای عرضه محصولات تجاری و فرهنگی و تفریحی و همچنین دارای ۲ سالن سینما یکی در طبقه اول و دیگری در طبقه آخر شود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان گیلان درباره سینما فجر رودسر گفت: این سینما تا سال ۸۹ فعال بوده و به دلیل وضعیت بد سالن و صندلی و پرده و دستگاه آپارات تعطیل شده و در حالا حاضر اگرچه مالکیت قطعی آن برای حوزه هنری است، اما به دلیل اختلاف در مالکیت محل سینما و مختومه نشدن پرونده حقوقی آن، در لیست طرح بازسازی امسال موسسه ذکر نشده است.

وی ادامه داد: اولین سینمای کشور در رشت و انزلی بوده و با توجه به پتانسیل فرهنگی بسیار بالای مردم در این استان، حیف است که شهر مدرنی مانند رشت از نعمت سینما محروم باشد. حوزه هنری با دقت نظر به این ضرورت با شهرداری و شورای شهر رشت و انزلی و لاهیجان و رضوان شهر وارد مذاکره شده است و زمین و ساختمان نیمه کاره ای برای احداث سینما در نظر گرفته‌اند.

کاروان کش درباره جزئیات موقعیت جغرافیایی این سینماها گفت: در انزلی زمینی در ورودی شهر با مساحت بیش از ۵۰۰ متر در نظر گرفته‌ایم که در مرحله بازدید و نقشه‌های اولیه است، یک هکتار زمین در ورودی شهر رشت داریم که شامل سه بخش ورزشی و تجاری و فرهنگی است که بخش فرهنگی آن توسط حوزه هنری ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: در رضوان شهر هم دو زمین یکی در مجاورت ساختمان شهرداری و یکی در مجتمع توریستی ورودی رضوان شهر در محله نقشه داریم، همچنین یک مجتمع تجاری نیمه کاره اسکلت فلزی در شهر لاهیجان داریم که نقشه کشی و مراحل احداث آن در دست برنامه ریزی و مذاکره است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.