شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

روی آنتن شبکه چهار؛

بررسی مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در «مدرسه ایران»

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: شبکه چهار سیما در حوزه تعلیم و تربیت برنامه ای را با هدف معرفی معلمان به عنوان کارشناسان تعلیم و تربیت تهیه کرده است.

به گزارش سینماپرس، «مدرسه ایران» برنامه جدید شبکه چهار در حوزه تعلیم و تربیت، برنامه ای ترکیبی است که در گروه اجتماعی این شبکه به تهیه کنندگی حمید اسکندری در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای تولید شده است. «مدرسه ایران» هر هفته به یکی از موضوعات حوزه تعلیم و تربیت که ارتباط مستقیم با مسائل و موضوعات مدارس دارد همچون تغییر ترکیب مدارس، بازمانده‌های از تحصیل، آموزش عمومی رایگان با حضور کارشناسان می پردازد.

اسکندری تهیه کننده «مدرسه ایران» درباره اهداف و فرآیند تولید این برنامه گفت: «مدرسه ایران» با هدف تغییر روندهای خبری در حوزه تعلیم و تربیت تولید شده و قرار است به موضوع مدرسه، تعلیم و تربیت با نگاه جدید بپردازد.

وی بیان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت اتفاقات مهمی در کشور رخ می دهد که این برنامه با هدف نشان دادن این نکات مثبت راه اندازی شده است و ما سعی داریم در هر برنامه این نمونه ها را نشان دهیم و از کارشناسانی که در این خصوص آگاهی و اطلاعات دارند دعوت و درباره مشکلات تعلیم و تربیت به صورت تخصصی گفتگو کنیم.

تهیه کننده برنامه «مدرسه ایران» ادامه داد: بخشی از این برنامه به سئوالات و مطالبات مردم از مسئولان اختصاص دارد که این برنامه با طرح موضوعات و دغدغه های بینندگان، از مدیران و مسئولان پیگیری می شود و سعی کرده ایم تا این برنامه به عنوان پایگاه و مرجعی برای معلمان، خانواده ها و دانش آموزان باشد.

اسکندری درباره بخش‌های این برنامه ترکیبی گفت: ما ۵۵ دقیقه برنامه در هفته داریم که ۲۵ دقیقه آن در خارج استودیو ضبط می شود و در قالب چهار بخش به سراغ موضوعاتی می رویم که با موضوع برنامه مرتبط باشد. این بخش شامل نگاه فرهنگیان، خانواده ها و دانش آموزان است که در قالب یک گفتگو، طرح مسئله می کنیم و راهکار ارائه می دهیم. «مدرسه ایران» یک آیتم هم به نام «تجربه امروزی» و «مدرسه فرنگی» هم دارد. در بخش «آیتم فرنگی» به سراغ تجربه های ایرانیان خارج از کشور می رود و درباره فضای آموزشی کشوری که در آن زندگی می کنند مطالبی را برای دیگر مخاطبان به اشتراک می گذارد. بخش «تاریخ و جغرافیا» و «استند آپ» از دیگر بخش های برنامه «مدرسه ایران» است.

وی بیان کرد: با وجود پخش چند قسمت از این برنامه، بازخوردها و نظران در خصوص «مدرسه ایران» بسیار خوب بوده و این برنامه توانسته جای خود را در میان مخاطبان باز کند و تمام تلاش عوامل و دست اندرکاران این برنامه، ارتقای کمی برنامه است.

تهیه کننده برنامه «مدرسه ایران» در پایان خاطرنشان کرد: برنامه آینده ما در فصل بعدی این است که دوربین برنامه را به خارج از تهران ببریم و صحبت فرهنگیان، خانواده ها و دانش آموزان دیگر استان ها را نیز بشنویم چون موارد زیادی در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد و تکریم و حفظ شان و منزلت معلمان و مجریان تعیلم و تربیت یکی از اهدافی است که این برنامه دنبال می کند.

«مدرسه ایران» از ۱۴ آبان از شبکه چهار سیمای رسانه ملی روی آنتن رفته و هر هفته سه شنبه ها ساعت ۲۱ پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.