سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

گزارش عملکرد یک ساله موسسه تصویرشهر تشریح شد؛

پردیس ملت دومین مجتمع سینمایی تخصصی کشور شد/ مشکل بعد مسافت پارکینگ درایام جشنواره حل می شود؟!

نشست رسانه ای مدیر عامل موسسه تصویر شهر

سینماپرس: هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویرشهر گزارش عملکرد یک ساله مالی این موسسه را تشریح کرد. بخش عمده ای از مباحث مطرح شده پیرامون تجهیزات جدید پردیس سینمایی ملت به عنوان سینمای اهالی رسانه در جشنواره پیش رو بود؛ میرزاخانی با بیا اینکه در خصوص قوی تر شدن آنتن دهی تلفن های همراه با ایرانسل و همراه اول رایزنی کردیم تا این مشکل حل شود از تعامل این پردیس سینمایی با تاکسی اینترنتی «اسنپ» برای تخفیف تا ۱۰۰درصدی هزینه حمل و نقل مخاطبان خبر داد؛ یکی از سوألات مهم مطرح شده در این نشست این بود که دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر چه تدبیری برای بعد مسافت پارکینگ تا سالن های سینما خواهند داشت؟!

به گزارش سینماپرس نشست خبری موسسه تصویر شهر با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل این موسسه و اهالی رسانه سه شنبه اول بهمن ماه برگزار شد.

میرزاخانی در ابتدای این نشست خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و درگذشت جمعی از هم میهنان در حادثه هواپیمای اوکراین اظهار داشت: موسسه تصویرشهر از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز  و آثار بسیاری را تولید کرده است. چندین پردیس سینمایی به صورت مشارکتی در اختیار داریم و تا سال آتی پردیس باغ کتاب نیز زیرمجموعه موسسه خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی پردیس های ما سنوات عمری شان از ۱۲ سال گذشته بود و ما در ۲ محور تجهیز امکانات و ایجاد احداث بناهای جدید برنامه ریزی هایی را انجام دادیم. برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شهر هم از جمله فعالیت های این موسسه است و خوشبختانه با جذب حامی توانستیم هزینه ها را تأمین کنیم.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر خاطرنشان کرد: بازسازی سیستم های هواساز، تعمیر و مرمت سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی لابی ها، نصب و تجهیز به سیستم دوربین مداربسته و... از جمله کارهایی بوده که در پردیس سینمایی تماشا و سایر پردیس های سینمایی انجام شده است. در دوره ۹ ماهه میزبان ۱۵ هزار دانش آموز در پردیس سینمایی تماشا بودیم. پردیس تماشا از سال ۹۴ زیان ده بوده اما خوشبختانه ما آن را به سوددهی رساندیم.

میرزاخانی ادامه داد: پردیس سینمایی راگا هم یکی دیگر از پردیس های جنوب شهر است. ما تمام پردیس های جنوب شهر را با تجهیزات نوین مجهز کردیم و درصدد هستیم پرده های سالن ها را نیز تعویض کنیم. پردیس راگا هم روی مسأله زنگ سینما تمرکز جدی داشت و ما حتی برنامه زنده اجرای دوبله کارتن ها را داشتیم که با استقبال اهالی کم برخوردار شهر تهران روبرو شد. ۳۰ درصد افزایش درآمد در این پردیس سینمایی داشتیم.

مدیرعامل پیشین انجمن سینمای جوانان ایران سپس به پردیس سینمایی رازی اشاره کرد و گفت: این پردیس قرار بود جمع آوری شود چون روزانه ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان بیشتر درآمد نداشت. این پردیس رسما از دست رفته بود. این سالن به دلیل اینکه مخاطب نداشت مدیریت سابق ۲ سالن آن را برای برگزاری مجالس تغییر کاربری داده بود. دوستان ما در موسسه تصویرشهر عملیات جهادی انجام دادند. ما در تمام ایام این پردیس را نیم بها کردیم. اینجا ۲ سالن داشت ما آن را مجهز کردیم و تمام مشکلات را برطرف کردیم و بالاترین رشد درآمد برای پردیس رازی شده به نحوی که ۴۴ درصد افزایش درآمد داشته و با استقبال بسیار روبرو شده است.

وی سپس به کارهای انجام شده در پردیس سینمایی ملت اشاره کرد و اظهار داشت: طبقه مثبت ۲ این پردیس رها شده بود. ما موظف بودیم پردیس ملت را از محاق درآوریم. عدم وجود پارکینگ که یکی از معضلات بزرگ این پردیس سینمایی بود با مساعدت شهردار تهران این معضل حل شد و زمین یک هکتاری را از حالت کارگاهی خارج کردیم و ۷۰۰ ظرفیت پارکینگ ایجاد کردیم. یک در آن از نیایش است و یک در دیگر هم ان شاالله از بزرگراه کردستان باز می شود. این مجموعه جایی برای نشستن خانواده ها نداشت و ما فودکورت را با ظرفیت ۸۰۰ صندلی ایجاد کردیم. همه جور اغذیه ایرانی و فرنگی برای اقشار کم درآمد و پردرآمد در این فودکورت وجود دارد.

میرزاخانی ادامه داد: بررسی های جدی صورت گرفت و ۷ سالن نمایش ایجاد کردیم که ظرفیت مان از سالن وی آی پی ۴۰ نفره تا ۳۱۰ نفره دارد؛ قبل از افتتاحیه جشنواره فجر این سالن ها افتاح خواهد شد. یک سالن آمفی تئاتر چندمنظوره هم برای این مکان در نظر گرفتیم که ظرفیت آن ۲۴۰ نفره است و نشست های خبری جشنواره فیلم‌فجر نیز در آنجا برگزار خواهد شد. ما از این پس امکان برگزاری حراج و ایونت های مختلف را در پردیس ملت داریم.

وی افزود: تعامل با تاکسی های اینترنتی داشتیم به نحوی که هرکس ۴ بلیت خریداری کند رایگان می تواند به این سینما بیاید؛ جشنواره باید برنامه ریزی برای بعد مسافت بین پارکینگ تا سالن سینما داشته باشد.

میرزاخانی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به نقیصه های پردیس ملت گفت: از آنجایی که شهرداری تهران اسپانسر جشنواره است ما برنامه ریزی ویژه ای داریم؛ شهرداری تهران، معاونت اجتماعی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دغدغه جدی تولید دارند و بودجه خوبی برای تولید در نظر دارند در کنار این کار مشارکتی با سیما فیلم ، شهرداری سازمان فرهنگی هنری سریال ۹۰ قمستی کلید می زنیم از سویی می خواهیم در حوزه های کوتاه و مستند هم برنامه ریزی جدی داشته باشیم که در خصوص اشاعه فرهنگ زندگی شهروندی و ارائه تولیدات فرهنگی فاخر و اثرگذار صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوأل که برای برنامه های رادیویی و تلویزیونی جشنواره فجر چه کاری انجام دادید گفت: این پرسشی است که دوستان جشنواره باید برنامه ریزی کنند؛ تصور ما این است که می توان این مسأله را حل کرد. 

میرزاخانی در خصوص نمایش فیلم های خارجی نیز اظهار داشت: دوستان شورای پروانه نمایش باید در این خصوص نظر بدهند. سر اکران فیلم های خارجی بسیار کم است. تعدادی که واقعا در سینمای کشور سینما رو هستند تعدادشان زیر ۵۰۰ هزار نفر است و اگر فیلم خارجی اکران شود احتمال افت فروش فیلم های ایرانی زیاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.