چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

تا ۴ بهمن؛

برگزاری هفته فیلم «مقاومت» در تونس

هفته فیلم مقاومت

سینماپرس: هفته فیلم مقاومت با حضور نمایندگان سینمایی کشورهای مختلف از ۲۰ تا ۲۶ دی‌ماه در کشور تونس آغاز شده و تا روز جمعه ۴ بهمن ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش سینماپرس، کشور تونس میزبان هفته فیلم مقاومت خواهد بود.

محمد خزاعی از هنرمندان و چهره های حوزه مقاومت در گفت‌وگویی با اعلام این خبر افزود: این هفته،  دومین رویداد مهم حوزه سینمایی مقاومت بعد از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به میزبانی ایران است که برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندان و سینماگرانی از کشورهای مختلف منطقه و جهان اسلام از جمله: الجزایر، تونس، ایران، لبنان، سوریه، مصر، فلسطین و در این رویداد سینمایی حضور دارند. علاوه بر هنرمندان، سفرا و رایزنان فرهنگی برخی از کشورها نیز میهمان این هفته فیلمند.  

این تهیه‌کننده سینمای ایران خاطرنشان کرد: فیلم افتتاحیه این مراسم از کشور سوریه است. همچنین ۱۵ فیلم سینمایی از کشورهای مختلف برای نمایش در این هفته فیلم پیش‌بینی شده‌اند و فیلم های «ابوزینب»، «ریسمانی نزدیکتر از رگ»، و «۳۳ روز»، و ... از جمله فیلم‌های ایرانی حاضر در این هفته فیلمند.

خزاعی از برگزاری همزمان جلسات نقد و بررسی، کنفرانس‌های خبری، میزگردهای تخصصی و موضوعی در کنار برنامه نمایش فیلم برپا شده خبر داد و تصریح کرد: برپایی این هفته‌های فیلم در راستای تقویت و گسترش دامنه تعاملات کشورهای دارای اهداف و آرمان‌های مشترک و نزدیک و  ادامه و گسترش آن مهم و شایسته است.

وی تصریح کرد: هفته فیلم مقاومت تونس دومین گردهمایی بزرگ بعد از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است که با استقبال گسترده سینماگران و هنرمندان حوزه مقاومت و پایداری برگزار می‌شود و ذیل آن هنرمندان در کنار مدیران و مسئولان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دیگر کشورها به تبیین مواضع آرمانی ضد استکباری و عدالتخواهی‌شان می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.