چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

آزادی بیان به سبک آمریکایی؛

رسانه‌های آمریکایی رنگین‌پوستان را بدرفتار به تصویر می‌کشند

رسانه‌های آمریکایی رنگین‌پوستان را بدرفتار به تصویر می‌کشند

سینماپرس: تحقیقات جدید نشان می‌دهد «نت‌فلیکس» «ان‌بی‌سی» و «اِی‌بی سی» بیشتر از دیگر رسانه‌ها رنگین‌پوستان را با رفتار بد به تصویر کشیده‌اند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، موسسه مطالعاتی غیردولتی «Color of Change» در تحقیق جدید خود مشخص کرده که «نت‌فلیکس» «NBC» و «ABC» بیش از دیگر رسانه‌های رنگین‌پوستان را با رفتار و کردار نادرست به تصویر کشیده‌اند.

زمانیکه صحبت از صفحه نمایش می‌شود تنها اینکه چه تعداد رنگین‌پوست در فیلمی حضور دارند مورد بحث نیست بلکه نحوه ارائه آن‌ها و رفتارشان از اهمیت برخوردار است.

در گزارشی جدید که از سوی موسسه غیرانتفاعی «Color of Change»(رنگ تغییر) منتشر شده، «نت‌فلیکس»، «NBC» و «ABC» فیلم‌های درام جنایی که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ پخش کرده‌اند بیشترین میزان رفتار نادرست رنگین‌پوستان در آن‌ها وجود داشته است که همین باعث تاثیر منفی جدی بر تصویری که عموم مردم از رنگین‌پوستان دارند می‌شود. (در این مطالعه، «رفتار نادرست» به عنوان ۲۳ عمل خاص از دروغگویی و مداخله و فضولی تا تهدید و ارعاب، برای نشان دادن نژاد پرستی تعریف شده است.)

البته این تحقیق به صورت عمیق‌تر بر طراحی اتاق فکر نویسندگان اینچنین درام‌های جنایی متمرکز بوده تا پشت پرده این تاثیرگذاری تعمدی را دریابد.

طی این تحقیقات مشخص شد که ۸۱ درصد از مدیران تولید این برنامه‌ها سفیدپوست بوده و نیز ۷۸ درصد نویسندگان این آثار جنایی سفیدپوست بوده و تنها ۹ درصد سیاه‌پوست بوده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی رنگین‌پوستان را بدرفتار به تصویر می‌کشند

«رَشاد رابینسون» مدیر این تحقیقات می‌گوید: آنچه که این گزارش را به حقیقت می‌رساند این است که چطور می‌توان به ریشه ترامپیسم رسید؟ شما می‌توانید با هدایت نادرست عموم جامعه و طبیعی و معمولی جلوه‌ دادن بی‌عدالتی، چیزهای نادرست را درست جلوه دهید! و بدین گونه به ریشه تفکر ترامپیسم می‌رسید.

وی گفت: ۲۰ سال گذشته در این کشور، جنایات خشونت‌آمیز کاهش یافته با این وجود و بخاطر محتواهایی که این رسانه‌ها پخش می‌کنند مردم فکر می‌کنند جنایات خشونت آمیز افزایش یافته است. وقتی ما بی‌عدالتی را در تلویزیون‌هایمان برای مردم عادی جلوه می‌دهیم این تلقی برایشان پیش می‌آید که برخی مشکلات فقط با وجود ابرقهرمان‌ها درست می‌شود و این معضل ما را پیش نمی‌برد.

«نت‌فلیکس» با ۲.۹۸ درصد بیشترین رفتار غلط و نادرست را در سریال‌هایش به نمایش گذاشته است. پس از آن شبکه «NBC» با ۱.۷۴ درصد، «ABC» با ۱.۵ درصد، «فاکس» با ۱.۲۸ درصد، «آمازون پرایم ویدیو» با ۰.۶۸ درصد و «CBS» با ۰.۶۷ درصد به ترتیب بیشترین رفتار ناشایست از رنگین‌پوستان آمریکا را در برنامه‌ها و محتواهای خود به غلط به تصویر کشیده‌اند.

برای رسیدن به این نتیجه‌گیری، این گزارش به بررسی نابرابری نژادی، ارتباط سببی و رفتار عادلانه شخصیت‌های درام‌های جنایی در شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌ها می‌پردازد.

این تحقیق بر این موضوع متمرکز شده که آیا برنامه‌ها و سریال‌های جرم‌محور به‌طور دقیق واقعیت سیستم دادرسی کیفری را به تصویر می‌کشند؟ اختلافات نژادی را به خوبی نشان می‌دهند؟ و اصلاحات و راه حل‌های دیگر را برای اصلاح نابرابری‌های نژادی در سیستم دادرسی کیفری به تصویر می‌کشند یا خیر.

در این تحقیقات، ۲۷۵ نویسنده، ۲۷ مدیر اجرایی و ۴۲ برنامه‌ساز که ۲۶ مجموعه تلویزیونی و سریال را در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ ساخته و پخش کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق مشخص شد که حداقل ۷۸ درصد از نویسندگان سفیدپوست بودند و تنها ۹ درصد سیاه‌ بودند و از ۲۶ سریال ۲۰ سریال حتی یک نویسنده در گروه نویسندگانشان نداشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.