شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

شبکه چهار سیما؛

سینمای ملی و جهانی شدن در «چراغ مطالعه»

برنامه چراغ مطالعه

سینماپرس: «چراغ مطالعه» شنبه ۵ بهمن میزبان دکتر شهاب اسفندیاری، نویسنده‌ی کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» درباره تاثیرات پیچیده، متکثر و متضاد جهانی شدن بر سینمای ملی بحث می کند. این کتاب در ایده و تحلیل اصالت دارد و در عین حال، با بررسی مسائل و نمونه هایی که محققان و منتقدان غربی آن را نادیده گرفته اند، به پیشبرد و گسترش حوزه دانشوری کمک می کند؛ بحث درباره موقعیت سینمای ایران، به عنوان یکی از مهم ترین سینماهای جهان ارائه و این نکته را شرح می دهد که چگونه رهایی بخش ترین و توانمندسازترین پیامدهای جهانی شدن، برخلاف تصور معمول، ممکن است در سطوح محلی و ملی تولید فیلم یافت شود.


دکتر شهاب اسفندیاری مدرس و پژوهشگر سینما است. ‌مدرک دکتری خود را در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است. او استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر و از سال ۱۳۹۳ مدیر گروه سینما در این دانشگاه بوده است. مستندهایی همچون «جهان شهری‌ها» و «تمدن‌های زنده‌به‌گور» از جمله کارهای ساخته شده توسط ایشان است.

«چراغ مطالعه» برنامه‌ای تخصصی در حوزه کتاب است و با نویسندگان حوزه علوم انسانی در مورد کتابهایشان به گفتگو می نشیند. این برنامه شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهارسیما پخش می شود و تکرار آن یکشنبه ها ساعت ۱۰ و دوشنبه ها ساعت ۱۳ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.