شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما مطرح کرد؛

نمایش حداکثر سه سانس فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها

آرم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: غلامرضا موسوی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته از ۱۵ بهمن فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشن فیلم فجر در یک یا دو سینمای مراکز استان‌ها به نمایش درمی‌آید. هر فیلم حداکثر سه سانس در یک یا دو سینمای مرکز استان به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا موسوی (دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما)، درباره نحوه نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها به ایلنا گفت: بر اساس توافق صورت گرفته از ۱۵ بهمن فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشن فیلم فجر در یک یا دو سینمای مراکز استان‌ها به نمایش درمی‌آید. هر فیلم حداکثر سه سانس در یک یا دو سینمای مرکز استان به نمایش درخواهد آمد.

وی درباره حق پخش فیلم‌ها به تهیه‌کنندگان گفت: بعد از مشکلاتی که در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به وجود آمد و وزارت کشور حق پخش فیلم‌های سینمایی را پرداخت نکردند و همچنان نیز نیم میلیارد تومان به تهیه‌کنندگان بدهکار است، با وزارت ارشاد مذاکراتی انجام و قرار شد حق پخش فیلم‌ها توسط وزارت ارشاد پرداخت شود. امسال نیز وزارت ارشاد از بودجه‌هایی که در اختیار دارد حق پخش را پرداخت می‌کند. البته استان‌ها نیز می‌توانند با توجه به تصمیم خود برای نمایش فیلم‌ها بلیت‌فروشی داشته باشند.

موسوی افزود: برای استان‌ها بر اساس تصمیم شورای عالی ظرفیتی در نظر گرفته شده است و اگر استانی بیشتر از این ظرفیت بخواهد فیلم نمایش بدهد، می‌تواند با توجه به وضعیت پرداختی حق پخش خود تعداد فیلم بیشتری را درخواست کند و اگر هزینه پخش فیلم‌ها را به موقع پرداخت کرده باشد این امکان برای آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: البته ما به همه استان‌ها به صورت مساوی فیلم‌ها را اختصاص می‌دهیم اما برخی شهرها همچون مشهد، شیراز و اصفهان شاید تقاضا داشته باشند تا تعداد بیشتری فیلم نمایش دهند که باید هزینه آن را بپردازند و آن وقت می‌توانند فیلم‌ها را نمایش بدهند.

وی همچنین درباره سهم تهیه‌کنندگان از نمایش فیلم‌ها در تهران گفت: میزان سهم تهیه‌کنندگان از درآمد فروش از فیلم‌ها مانند سال گذشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.