شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر؛

سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر به کردستان رسید

جشنواره فیلم فجر در کردستان

سینماپرس: همزمان با برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در تهران، فیلم‌های این جشنواره در استان کردستان نیز اکران می شود.

به گزارش سینماپرس، در جلسه مشترک مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونین فرهنگی صدا وسیمای مرکز کردستان و معاون فرهنگی شهرداری سنندج که  امروز (پنجم) بهمن برگزار شد برنامه‌های ویژه اکران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مورد تایید قرار گرفت، عبید رستمی سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: با شروع ایام دهه مبارک فجر و جشن های پیروزی شکوهمند انقلاب در کردستان، شاخص‌ترین برنامه فرهنگی و هنری ایام مبارک دهه فجر اکران فیلم های سی و هشتمین جشنواره بین المللی فجر است که همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز نمایش داده می شود.

دبیر سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر در استان کردستان افزود: یکی از برجستگی‌های  سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور فیلم فیلمساز کردستانی در بخش نگاه نو این جشنواره است که با هماهنگی‌های به عمل آمده فیلم «پدران» به کارگردانی سالم صلواتی در کردستان نیز اکران خواهد شد.

وی اضافه کرد: اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در محل پردیس سینمای بهمن سنندج  خواهد بود.

رستمی تاکید کرد: به منظور بهره‌مندی و رعایت عدالت دسترسی به امکانات فرهنگی و هنری در محلات حاشیه شهر نیز اکران فیلم‌های جذاب همزمان با دهه فجر و اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر با استفاده از سینما سیار انجام می شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان هم چنین تصریح کرد: علاوه بر فیلم‌های ویژه بزرگسالان که تعداد و اسامی آنها متعاقباً اعلام خواهد شد،  پنج فیلم در مقطع سنی کودکان و نوجوانان در میان فیلم‌های این دوره برای این مقطع سنی اکران خواهد شد.

عبید رستمی اضافه کرد: با توجه به امکانات و استانداردهای صوت وتصویر ویژه اکران فیلم، مناسب‌ترین محل برای نمایش فیلم‌های این دوره، پردیس سینما بهمن سنندج است که درهمین رابطه هماهنگی‌های لازم با حوزه هنری انقلاب اسلامی انجام گرفته است.

وی ضمن دعوت از مردم برای دیدن فیلم‌های این دوره جشنواره فجر گفت: هر روز علاوه بر اکران فیلم‌های کودک و نوجوان که در سانس صبح‌ها نمایش داده خواهد شد، فیلم‌های مقطع سنی بزرگسالان در  چهار سانس از ساعت ۲ بعد از ظهر شروع و آخرین سانس ساعت ۱۰ شب است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.