دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

سرنوشت شوم یک سلبریتی؛

پشت پرده اظهارات اخیر مهناز افشار!

مهناز افشار

سینماپرس: سرنوشت تلخ مهناز افشار بار دیگر ثابت می‌کند غلتیدن چهره‌های مشهور در دامن سوءاستفاده‌چی‌های سیاسی موضوعی سیستماتیک و فکر شده است و دانش و درک سیاسی می‌تواند از به دام افتادن در چنین دام‌هایی پیشگیری کند.

به گزارش سینماپرس، مهناز افشار بازیگر سینما که این روزها در شبکه ضدایرانی و سعودی ام‌بی‌سی پرشیاست در روز پنجم بهمن ماه ضمن انتشار یک رشته توئیت افشاگرایانه با اشاره به توزیع فیلم «قسم» در شبکه نمایش خانگی و خبر حذف تصویرش از پوستر این فیلم از برخی پشت پرده‌ها در اتخاذ مواضع رادیکال و ضد ملی‌اش پرده‌برداری کرده است.

مهناز افشار که پس از احضار از سوی قوه قضائیه به خاطر داشتن شاکی خصوصی و معاونت منجر به قتل یک طلبه همدانی و به رغم مدارای سیستم قضایی با وی به دامان شبکه ضدایرانی غلتید، با انتشار چند توئیت از نقش‌آفرینی محسن تنابنده و به گرداب انداختنش رونمایی کرد. افشار خطاب به تنابنده می‌نویسد: «کاش بیای در مورد تنها شکایت خصوصی من که مربوط به طلبه آملی و موضوع صیغه شدن زنان ایرانی به حشدالشعبی هست، شفاف‌سازی کنی و کلاً بگی چرا همیشه به فکر خودت بودی نه عوامل... شلوغ‌کاری مشهد، موضوع اختتامیه جشنواره، اسکرین شات طلبه آملی که برای من فرستادی و... بیا توضیح بده که چطور گودال من رو خالی‌تر کردی. بگو چطور خودتون منو حذف کردید...»

این بازیگر در ادامه خطاب به مسئولان قضایی می‌نویسد: «در مورد اتهام نسبت داده شده به من اگر شریکی وجود داشته باشه آیا او هم مشمول اتفاقات مشابه، قضاوت و تاوان و احضاریه و ممنوعیت و حذف و ... میشه یا فقط مهناز افشار؟»

اشاره مهناز افشار به عمیق‌تر شدن عمق گودالی است که به واسطه زمینه‌سازی برخی به اصطلاح دوستانش از جمله محسن تنابنده در آن گرفتار شده؛ پیغام‌های شخصی و شوآف‌هایی که زمینه‌ساز واکنش‌های خلاف واقع و احساسی وی شده است. اشاره مهناز افشار در توئیت‌های اخیر مربوط به ویدئویی است که تنابنده و حسن پورشیرازی از خودشان در فضای اینستاگرام منتشر کردند. محسن تنابنده که مدت‌هاست با حمایت‌های مالی چرب و شیرین نهادها و ارگان‌های حاکمیتی مشغول فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی است، در روز هشتم مهرماه سال جاری با انتشار ویدئویی در حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) خطاب به دنبال‌کنندگانش و به دلیل مهیا نشدن شرایط ارتباط زنده اینترنتی با مهناز افشار می‌گوید: «آمدیم به مشهد برای اکران فیلم قسم. عرض کنم مشهد که هیچی... وزارت اطلاعات گفته تحت هیچ شرایط خانم مهناز افشار نمی‌تواند لایو برود» او با یاد کردن مشهد به عنوان ایالت خودمختار ایران دقیقاً همان رویکرد سیاسی را القا می‌کند که یک جریان سیاسی در کشور زمینه‌ساز طرح آن بوده است. هر چند تنابنده در ادامه مدعای دروغش با گفتن این جمله که «یک نصفه و نیمه فقط توانستیم بریم» برملا می‌شود ولی ظاهراً وی تبحر خاصی در بازی‌های چندسویه با افکار عمومی پیدا کرده است.

قصه اظهارات و افعال ساختارشکنانه برخی سلبریتی‌ها در کشور و دروغ‌های گوبلزی مثنوی هفتاد من کاغذ است.

سرنوشت مهناز افشار می‌تواند عبرت‌آموز باشد؛ سلبریتی‌ای که در اوج دوران حرفه‌ای و هنری‌اش بازی جریان‌ها و افراد سیاسی را می‌خورد و خود را برای همیشه از ادامه فعالیت در فضای هنری ایران محروم می‌کند. مهناز افشار تحت مهندسی افکاری قرار می‌گیرد که شخص او برایشان محلی از اعراب ندارد و صرفاً از او به عنوان ابزاری برای پیشبرد طرح‌ها و نقشه‌های خود استفاده می‌کنند، چه اینکه وقتی به وی می‌گویند که در فضای مجازی قربان صدقه کسی مانند احمد باطبی با سابقه و پیشینه غیرقابل انکار ضدمیهنی نرود، گوشش بدهکار نیست. احمد باطبی با درخواست تحریم ایران در قالب نامه‌نگاری به ترامپ و اوباما درون تندروترین طیف سیاسی ضدایرانی قرار می‌گیرد.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.