سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

مسعود دلخواه:

داوری «جشنواره تئاتر» به هیچ وجه سلیقه‌ای نخواهد بود

مسعود دلخواه

سینماپرس: عضو هیات داوران سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر گفت: من هیچگاه سلیقه‌ای به امر داوری نگاه نکرده‌ام، داوری یکی از کارهای سخت است، راحت‌ترین راه این است که داور شدن را نپذیریم اما وقتی این وظیفه را می پذیریم تعهدی سنگین را بر دوش می کشیم.

به گزارش سینماپرس، مسعود دلخواه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و عضو هیات داوران سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در گفت‌وگو با میزان، پیرامون چگونگی داوری در این دوره از جشنواره تئاتر فجر گفت: من هیچگاه سلیقه‌ای به امر داوری نگاه نکرده‌ام، داوری یکی از کارهای سخت است، راحت‌ترین راه این است که داور شدن را نپذیریم اما وقتی این وظیفه را می‌پذیریم تعهدی سنگین را بر دوش می‌کشیم.  

داوری «جشنواره تئاتر فجر ۳۸» به هیچ وجه سلیقه‌ای نخواهد بود/از حضورم در هیات داوران دفاع می‌کنم

وی در همین راستا ادامه داد: در ابتدا و پیش از شروع جشنواره تئاتر فجر باید بگویم که اگر اثر و یا فردی در جشنواره به عنوان برگزیده انتخاب نشد به این معنا نیست که اثر بی کیفیتی بوده و در نقطه مقابل اگر فرد و یا اثری در جشنواره تئاتر فجر برگزیده می‌شود به معنای بی‌عیب و نقص بودن آن نیست.  

عضو هیات داوران سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در همین رابطه افزود: در جشنواره‌ها قضاوت به صورت نسبی است، یعنی هر اثر نسبت به سایر آثار قضاوت می‌شود، برای همین هر سال نوع چیدمان آثار بخش مسابقه، انتخاب اصلی را رقم می زند. به نظر من داور به هیچ وجه نباید سلیقه شخصی و سبک خود را در قضاوت دخیل کند و هر ژانری را بنا به مقتضیات خود مورد بررسی قرار دهد.  

وی درباره انصراف نمایشش برای حضور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: طبق بیانیه‌ای که در همان زمان منتشر کردیم صحبتی از انصراف و یا تحریم جشنواره نبود، این را بگویم که اثر ما اثری کمدی بود و بنا به مقتضیات شرایط امروز و اتفاقات ناگوار اخیر اعم از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی تصمیم گروه بر اجرا نرفتن آن در جشنواره تئاتر فجر شد. این اتفاق به هیچ وجه به این معنا نبود که من جشنواره تئاتر فجر را تحریم کرده باشم و یا از آن انصراف دهم.  

داوری «جشنواره تئاتر فجر ۳۸» به هیچ وجه سلیقه‌ای نخواهد بود/از حضورم در هیات داوران دفاع می‌کنم

داور جشنواره تئاتر فجر در همین راستا تاکید کرد: این موضوع را یادآور شوم که نظر هر فرد می‌تواند بنا به شرایط تغییر کند، از همین تریبون اعلام می‌کنم که برای حضور در جشنواره تئاتر فجر شرایط گروهم فراهم نشد و لذا به دلیل کمدی بودن اثر تصمیم گرفتیم که اجرا نداشته باشیم.

وی در مورد حضورش در قامت داور جشنواره بین المللی تئاتر فجر خاطرنشان کرد: من داوری در جشنواره تئاتر فجر امسال را به دلیل احترامی که برای شهرام کرمی و نادر برهانی‌مرند دبیر جشنواره قائل بودم و همچنین احترام به تمام گروه‌های حاضر در جشنواره تئاتر فجر به خصوص شهرستانی‌ها قبول کردم و از تصمیم و حضورم در هیات داوران جشنواره دفاع می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.