یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان خبر داد؛

اکران ۱۴ فیلم جشنواره فجر ۳۸ در گیلان

سیمرغ

سینماپرس: سید امیر مصباح معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اکران همزمان ۱۴ فیلم جشنواره فجر ۳۸ در این استان، گفت: طرح «سیمرغ و پروانه» با پنج فیلم مهمان کودکان گیلانی است.

به گزارش سینماپرس، سید امیر مصباح در حاشیه رونمایی از پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در ماه‌های گذشته، به مهر اظهار کرد: با تلاش همکاران در معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان امسال نیز میزبان اکران همزمانی فیلم‌های فجر ۳۸ در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد استقبال خوب هنرمندان و هنردوستان گیلان از اکران همزمانی فیلم‌های جشنواره فجر بودیم، افزود: با توجه به این استقبال امسال تلاش شده تا این جشنواره باشکوه‌تر از سال‌های قبل در استان گیلان برگزار شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اکران ۱۴ فیلم جشنواره فجر ۳۸ در این استان، گفت: «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «ابر بارانش گرفته» از مجید برزگر، «بی صدا حلزون» از بهرنگ دزفولی زاده، «تعارض» از محمدرضا لطفی، «پدران» از سالم صلواتی، «پوست کاری» از بهمن ارگ و بهرام ارگ، «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» از پیمان قاسم خانی، «خون شد» از مسعود کیمیایی، «درخت گردو» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، «سینما شهر قصه» از کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری، «شنای پروانه» از محمد کارت، «عامه پسند» کاری از سهیل بیرقی»، مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی از جمله این فیلم‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این فیلم‌ها از ۱۵ الی ۲۱ بهمن ماه امسال در سینما میرزا کوچک رشت اکران خواهند شد، تصریح کرد: فیلم‌ها در سه سانس ۱۶، ۱۸ و ۲۰ شب به نمایش گذاشته می‌شوند.

مصباح با اشاره به اینکه علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت هفت ساز اقدام به خرید بلیت این فیلم‌ها کنند، بیان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته شاهد اکران پنج فیلم سینمای کودک و نوجوان در استان گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داساگر، «تورنا ۲» سیدجواد هاشمی، «قطار آن شب» حمیدرضا قطبی، «بیست و سه نفر» مهدی جعفری و «کاتی و ستاره از آثار عبدالرضا مجلسی (فیلمساز برجسته گیلانی) فیلم‌های سینمای کودک هستند که از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ بهمن در رشت اکران می‌شوند، ادامه داد: این اکران‌ها به صورت رایگان بوده و با حضور دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم و شهرستان‌های گیلان اکران می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.