سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

در سی و هشتمین دوره جشنواره؛

نتایج آرای مردمی در سه روز نخست جشنواره فجر

سومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: مسئول بخش آرای مردمی سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر از اعلام‌نتایج آرای مردمی در سه روز نخست جشنواره خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علی آشتیانی‌پور مسئول بخش آرای مردمی سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره فرآیند رای گیری آرای مردمی گفت: امسال هم طبق روال سال‌های گذشته مخاطبان از طریق نرم‌افزار رای‌گیری که در تیزرهای تبلیغاتی معرفی شده است، آرای خود را ثبت می‌کنند. مردم از این طریق می‌توانند آرای خود را با انتخاب گزینه‌های «پسندیدم»، «خیلی پسندیدم»، «میانه»، «نپسندیدم» و «اصلاً نپسندیم» درخصوص فیلم نمایش داده شده ثبت کنند.  

او ادامه داد: این موضوع در سیستم رای‌گیری نرم‌افزار قابل کنترل است و در پایان رای‌گیری می‌توان نتیجه آن را اعلام‌کرد. در صبحگاه پانزدهم بهمن ماه بعد از سپری‌ شدن سه شب متوالی از برگزاری جشنواره فیلم‌فجر، در ساعت ۲ بامداد با پایان دادن به مهلت رای گیری، شمارش آرا آغاز می‌شود.  

آشتیانی‌پور به زمان رای گیری هر فیلم اشاره کرد و گفت: مخاطبان می‌توانند چهار ساعت بعد از زمان آغاز هر فیلم، رای گیری را آغاز کنند و بعد از این زمان، رای‌گیری در مورد آن فیلم‌ بسته خواهد شد و تا پایان روز بیست ویکم این رای‌گیری ادامه خواهد داشت. در این رای‌گیری موقعیت‌های یکسانی برای تمام فیلم‌ها ایجاد شده است.

مسئول بخش آرای مردمی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم‌فجر افزود: امشب ده فیلم برتر از منظر تماشاگران در این سه شب متوالی معرفی خواهند شد و در روزهای دیگر احتمال تغییر آرای مردمی درباره هر فیلم وجود دارد. چون این رای گیری به زمان حال اعلام می‌شود تا شب آخر برگزاری جشنواره احتمال تغییر نام هرفیلم وجود خواهد داشت. صبح سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ده فیلم از آرای مردمی معرفی خواهند شد و از فرداشب به ترتیب ۹، ۸، ۷، ۶ و ۵ فیلم‌ اعلام خواهند شد و از شب هشتم جشنواره به بعد ۵ فیلم را که امتیاز بالاتری از ۲۲ فیلم را از آن خود کرده است،   اعلام می کنیم.

او خاطرنشان کرد: در پایان جشنواره فیلم فجر، از میان‌ ۲۲ فیلم، فیلمی‌که بیشترین آرای مردمی را از آن‌خود کرده است، به عنوان‌بهترین فیلم از منظر تماشاگران اعلام‌خواهد شد.
نکته قابل توجه این است که دیگر هیچ فیلمی به این ۲۲ فیلم اضافه نخواهد شد.

آشتیانی پور در پایان گفت: این آرای مردمی از ۳۴ سالن‌سینماهای مردمی انجام می‌شود و سانس‌های فوق‌العاده در رای‌گیری حضور نخواهند داشت و تنها سانس‌هایی که در جدول اعلام شده است مورد اعلام در آرای مردمی قرار خواهند گرفت. نکته پایانی اینکه به ۵۰ نفر از مخاطبانی که در آرای مردمی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنند به قید قرعه، ۱۰۰ کارت حضور در مراسم‌ اختتامیه جشنواره امسال اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.