چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

نگاهی به فیلم سینمایی آن شب؛

«یک شب» کسالت مخاطب به اسم پیام اخلاقی

فیلم سینمایی «آن شب»

سینماپرس: فیلم سینمایی «آن شب» در بیان روایت بی منطق خود از مولفه‌های اگزوتیک (Exotic) استفاده می‌کند و از هر چیز عجیب و مرموز و نامتعارف برای توصیف چیزهایی که هیجان انگیز و یا جالبند که داخل و یا از دور کشورهای خارجی هستند بهره می جوید.

شمس الدین حمیدیان/ فیلم سینمایی «آن شب» اثری ضعیف در جذب مخاطب سینمایی است که از اشکالات جدی فیلمنامه برخودار بوده و این در حالی است که از حیث ریخت شناسی در ژانر تریلر (Thriller) است اما فیلم ظاهرا اصرار دارد خود را وحشت و هارور (Horror) معرفی کند؛ چه اینکه در لحظاتی، به اسلشر (Slasher) و خون آشامی هم نزدیک می‌شود. لکن ترس را درست در نیاورده و اصطلاحا کم‌فروشی کرده است؛ زیرا از افکت و موسیقی، غافلگیری و تلفیق صداها و... برای ایجاد وحشت استفاده می‌کند که این عوامل نیز نه تعلیق ایجاد می‌کنند و نه کنجکاوی!



فیلم  «آن شب» داستان خانواده ای سه نفره ایرانی الاصلی است که در امریکا ساکن شده اند و شبی در مسیر برگشت از مهمانی و در هتلی متروکه درگیر اتفاقاتی عجیب می شوند. این زن و مرد به چشم مسلح موجوداتی عجیب و نمادی میبینند که در واقع نشانه هایی هستند برای یاداوری جرایمی که در گذشته مرتکب شده اند و از یکدیگر پنهان نموده اند. در نتیجه با این اتفاقات باید اعتراف کنند تا از این مخمصه رهایی یابند.

فیلم سینمایی «آن شب» در بیان روایت بی منطق خود از مولفه‌های اگزوتیک (Exotic) استفاده می‌کند و از هر چیز عجیب و مرموز و نامتعارف برای توصیف چیزهایی که هیجان انگیز و یا جالبند که داخل و یا از دور کشورهای خارجی هستند بهره می جوید تا به هر وسیله به مخاطب خود تبعات دروغ گویی را یادآوری نماید و این در حالی است که اثر می‌توانست با کمی دقت و ظرافت بیان و بالاخص پایبندی بر منطق روایت از ظرفیت این ژانر برای تولید اثر بهتری استفاده کند. اثری که مخاطب را به فکر فرو برده و تماشای آن کسل کننده و بعضا عذاب آور نباشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.