چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

رضایت حسین انتظامی از فیلم های جشنواره ۳۸!

هم جنس خواهی، قماربازی و هم باشی مورد تایید جناب رئیس است؟

حسین انتظامی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی با حضور در برنامه «فجر ۳۸» تاکید کرد: امسال تنوع خوبی در فیلم‌ها داریم. یعنی در کنار فیلم‌های برجسته اجتماعی فیلم‌های تاریخی و حتی کمدی حضور دارند. اما نکته قابل تامل این است که آیا فیلم هایی با مضمون هم جنس خواهی، هم باشی، قماربازی، توهین به تقدسات و احکام اسلام و ... که امسال به وفور در فیلم ها قابل مشاهده است هم مورد تایید ایشان است که با چنین رضایتی آن هم با لفظ «برجسته» از فیلم ها یاد می کنند؟!

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی؛ رئیس سازمان سینمایی با حضور در برنامه «فجر ۳۸» که با اجرای منصور ضابطیان در ایام جشنواره فیلم فجر پخش می‌شود، گفت: جشنواره فیلم فجر همایش سالانه سینماگران است و درواقع سال سینمایی پس از جشنواره فجر آغاز می‌شود. امسال مطابق آماری که ستاد جشنواره اعلام می‌کرد فیلم‌های زیادی متقاضی حضور در این رویداد بودند. به طور کلی امسال تعداد فیلم‌ها، حضور فیلمسازان شاخص و توجه به موضوعات مختلف، قابل توجه بود. او در ادامه گفت: می‌توانیم ادعا کنیم فیلم‌ها در چندین ژانر حضور دارند. این دوره استقبال بسیار خوب بود و در زمان کوتاهی پس از آغاز پیش‌فروش بلیت فیلم‌ها، ظرفیت تکمیل شد و فروش به اتمام رسید به گونه‌ای که همکاران ما مجبور شدند از بخش‌های دیگر برای فروش عمومی ظرفیت اضافه کنند. برنامه نمایش فیلم‌ها در استان‌ها که چندسالی است آغاز شده و هر سال با توجه بیشتری دنبال شده، امسال نیز با مدت و تاکید بیشتری انجام می‌شود.

انتظامی عنوان کرد: ما باید سینما را مطابق شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان «ایران تهران نیست» در سطوح مختلف و کل جغرافیای کشور عرضه کنیم. چند هفته پیش در شهر زاهدان در جمع فیلمسازان حضور داشتم که آن‌ها نیز به این نکته که سینما نباید محدود به تهران باشد اشاره کردند.

انتظامی همچنین تصریح کرد: قرار است در اسفند ماه امسال برنامه و بودجه سال ۹۹ سینمایی به تفکیک اعلام شود. درحال حاضر سازمان سینمایی تنها نهادی است که بودجه خود را به تفکیک و با جزئیات قبل از شروع سال جدید اعلام می‌کند. چرا که اگر سیاست‌هایی که در مصاحبه‌ها اعلام می‌کنیم با برنامه متکی به بودجه ارائه نشود تبدیل به امری انتزاعی می‌شود. انشالله در آینده نزدیک، جهت‌گیری‌های خود را برای سال ۹۹ اعلام می‌کنیم. همچنین نمایش فیلم در جغرافیایی خارج از تهران به جهت معرفی ایران‌زمین، به کارگیری عوامل غیرتهرانی، کمک به اقتصاد منطقه و رونق سینما در آن منطقه محقق شده و در برنامه‌های آینده اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: امسال تنوع خوبی در فیلم‌ها داریم. یعنی در کنار فیلم‌های برجسته اجتماعی فیلم‌های تاریخی و حتی کمدی حضور دارند. فیلم‌های اجتماعی چون سویه انتقادی دارند ممکن است ضمن ارتباطی که با مخاطب برقرار می‌کنند جنبه‌ تلخ بیشتری داشته باشند.

او از آرزوی خود برای سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: امیدوارم جشنواره پرشوری را داشته باشیم و روز به روز گرم‌تر شود. همچنین اکران نوروزی نیز براساس فیلم‌های برجسته جشنواره که بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است، مشخص می‌شود.

انتظامی در پایان ضمن تشکر از حضور پرشور مردم عنوان کرد: سینما بدون مردم معنا ندارد و افتخار سینماگران و هنرمندان این است که برای مردم کار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.