سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

نگاهی به روز دهم جشنواره فیلم فجر؛

ابراز تعجب منتقدان و اهالی رسانه نسبت به اسامی کاندیداها/ وقتی فیلمسازان ارزشی مورد غضب واقع می شوند!

نهمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: روز دهم برگزاری جشنواره فیلم فجر سینماهای مردمی و سینمای رسانه ها نیز به نوبه خود دارای حاشیه بود؛ اعلام اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ بلورین در بسیاری موارد موجب بهت و حیرت اهالی سینما، منتقدان و خبرنگاران شد! از کاندیداتوری فرزند فریدون جیرانی که پدرش جزو هیأت داوری است تا بی توجهی به فیلمساز برجسته کشور ابراهیم حاتمی کیا مسائلی بود که همچنان در فضای مجازی منتقدان و اهالی رسانه در حال واکنش نشان دادن به آن ها هستند.

به گزارش سینماپرس در روز دهم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها ۳ فیلم به نمایش درآمد. «سینماشهرقصه» به کارگردانی کیوان علی محمدی، «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی از جمله این آثار بودند.

جدیدترین اثر سینمایی مجید مجیدی یکی از فیلم هایی بود که مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت. فیلم «سینماشهرقصه» نیز با استقبال خوبی از سوی منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد اما زمان اکران فیلم جدید محمدهادی کریمی سینمای رسانه ها تقریبا خالی شد و تنها تعداد اندکی از منتقدان و اهالی رسانه که منتظر اعلام نامزدها بودند در این سینما باقی ماندند.

اما بر اساس شنیده ها و برخی گزارش های رسیده مردمی، سینماهای مردمی جشنواره در این روز به خصوص در برخی نقاط جنوبی شهر با کسادی زیادی روبرو بودند و استقبال چندانی از فیلم ها در روز آخر جشنواره به عمل نیامد!

در پی ایجاد شبهات بسیار ‌در خصوص اعلام اسامی نامزدها بسیاری افراد در کانال های تلگرامی به این مسأله واکنش نشان دادند؛ یکی از کانال ها در این باره نوشت: «اینکه دامنه ارتباطات جیرانی تا کجا پیش رفته که هم بزرگداشتش در فجر برگزار میشود و هم داور فجر است و هم برای تلویزیون و هم برای شبکه خانگی سریال و هم برای سینما، فیلم های نفروش میسازد و هم دخترش میشود طراح لباس پروژه پرهزینه؛ به کنار، اینکه او بی کمترین ظرافتی پای فهرست کاندیداتورهایی را امضا کرده که نام دخترش هم در آن میان است واقعا برخورنده است»!

اما بی توجهی بسیار به فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا هم موجب بهت بسیاری افراد شد. برخی منتقدان با تأکید بر این جمله که «خروج هزینه دارد!» بی توجهی جشنواره به این فیلم را یک بازی سیاسی و جناحی برشمردند!

یکی از کانال های تلگرامی در این باره نوشت: «دولت روحانی شمشیرش را علیه ابراهیم حاتمی‌کیا از رو بست/ حذف کامل حاتمی‌کیا از نامزدی در ۳ بخش اصلی سیمرغ! / پیغام رسمی دولت به اهالی هنر: «هر انتقادی از دولت، به معنای حذف شماست!»

اما پاسخ تند پولاد کیمیایی در خصوص اظهارات اخیر شهاب حسینی در مورد تحریم جشنواره فجر انقلاب توسط مسعود کیمیایی نیز یکی از حاشیه های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.