یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

اثری با عنوان «عمق میدان»؛

مستندی به کارگردانی جوانان انقلابی

مستند عمق میدان

سینماپرس: رئیس دانشکده رسانه فارس گفت: مستند عمق میدان تحقق شعار مقام معظم رهبری بود که توسط دانشجویان دانشکده خبرگزاری فارس تولید شد.

به گزارش سینماپرس، مستند عمق میدان به کارگردانی میثم جهان بین و تهیه‌کنندگی صدرا عبدالله شاکری و جمعی از دانشجویان دانشکده فارس در ۹ قسمت تهیه شده است.  

این مستند ۹ قسمتی عصر امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه با حضور جمعی از اهالی رسانه و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده خبرگزاری فارس، رونمایی شد.

حمید حسن پور رئیس دانشکده رسانه فارس، با اشاره به ضرورت اهمیت رسانه گفت: آن چیزی که اهمیت رسانه در زندگی امروز پررنگ است می توان به مسأله هستی شناسی انسان اشاره کرد، یعنی انسان چیست و چرا به رسانه نیازمند بوده و حتی چرا از میان رسانه ها، رسانه های تصویری و مستند مورد توجه است.

وی ادامه داد: آنچه که دو انسان را از یکدیگر متمایز می کند، ذهن است و هر آنچه که از ذهن می گذرد. رسانه این فضا را فراهم می کند که رابطه بین اذهانی شکل بگیرد، یعنی مفهوم ذهنی مورد نظر را به صورت هنرمندانه انتقال دهد و این مفهوم هنرمندانه زمینه رفتارهای ما را شکل می دهد.  

رئیس دانشکده رسانه فارس تصریح کرد:‌در دنیای خیر و شر فاصله میان خیر و شر چندان نیست و باید بتوانیم پیام‌ها را از منتهی الیه تاریکی به منتها الیه نور برسانیم. مقام معظم رهبری دوسال پیش در جریان خیابان پاسداران که جوان بسیجی توسط دراویش گنابادی به شهادت رسید، از این جوان به نور تعبیر کردند. شاید این پرسش پیش بیاید که چرا مقام معظم رهبری از تعبیر نور استفاده کردند؟

وی بیان کرد: از نور در دو نقطه بهره مند می شویم اول آنکه جای تاریکی باشد و از نور استفاده می کنیم تا راه برای مان روشن باشد. در دومین نقطه در شرایط غبارآلود و مه آلود است. یعنی در حالت غبارآلود آنچه که می بینیم نمی توانیم با واقعیت مطابقت دهیم.  

حسن پور اظهار داشت:‌ آن جوان بسیجی که در جریان خیابان پاسداران به شهادت رسید، نوری در مقابل فتنه بود و قالب فیلم مستند در شرایط فعلی بهترین قالب است.  

وی افزود: صفر تا صد مستند عمق میدان توسط دانشجویان دانشکده خبرگزاری فارس طراحی شد و این دانشجویان شعار مقام معظم رهبری را بر دست گرفتند و مستند انقلابی را تولید کردند. روح کلی کار با وجود ضعف هایش قابل قبول است و نشان می دهد هر زمان به جوانان اعتماد کنیم، پاسخ مناسبی خواهیم گرفت.

یاسر فریادرس مدیر مرکز مستند سوره با اشاره به دیدار مستندسازان با مقام معظم رهبری در ۲۱ دی ماه سال ۹۶، اظهار داشت: آن دیدار در قالب دیدارهای پنجشنبه مقام معظم رهبری بود که مسئولیت آن را حوزه هنری برعهده داشت.

وی ادامه داد: فردای دیدار مستندسازی با مقام معظم رهبری، ایشان به دقت صحبت های مستندسازان را گوش فرا داده بودند و متنی را نوشتند که ما از آن به عنوان منشور مستند انقلاب یاد می‌کنیم. البته هفته بعد از ما هم سینماگران با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که جلسه خوبی نبود و نتوانسته بودند تا پیام شان را انتقال دهند.

مدیر مرکز مستند سوره تصریح کرد:‌ البته این نوید داده شود که مجددا جلسه با مقام معظم رهبری تکرار شود و به زودی دومین جلسه مستندسازان با مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مستند عمق میدان روند حرفه‌ای و استاندارد برای تبلیغات و انتشار است و حتی الگویی برای انتشار و پخش مستند به شمار می‌رود. متأسفانه ما در بخش انتشار و پخش دچار ضعف هایی هستیم به ویژه در حوزه تلویزیون چراکه مدیران ارزش این نوع قالب را نمی دانند. جا دارد تلویزیون و پخش‌های سینمایی و جشنواره‌ای به این قالب مستند به عنوان جبهه فرهنگی انقلاب بیشتر توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.