سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

مدیر امور استان‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر خبر داد؛

عدم اکران «درخت گردو» در سردشت

نشست خبری فیلم سینمایی «درخت گردو»

سینماپرس: حسین سیدی مدیر امور استان‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از استقبال مردمی اکران استانی فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، به‌ویژه در مناطق کردنشین خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حسین سیدی مدیر امور استان‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با مهر درباره وضعیت اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها گفت: ما بر اساس توافقی که با شورای عالی تهیه‌کنندگان داریم پکیج فیلم‌ها را در ۲ گروه بسته بندی و بین استان‌ها تقسیم می‌کنیم از همین رو طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده در شهرستان‌ها از آثار جشنواره فیلم فجر به ویژه «درخت گردو» استقبال خوبی شده است به طوری که تقاضای سانس‌های فوق‌العاده و سانس اضافه به ویژه در مناطق کردنشین داشته است. برای مثال در کردستان، کرمانشاه، لرستان و سنندج و… استقبال خوب بوده است.

سیدی عنوان کرد: استقبالی که از این آثار به ویژه از «درخت گردو» شده نشان می‌دهد که واکنش‌ها به این فیلم مثبت است.

وی افزود: البته با توجه به اینکه جدول ارومیه در گروه دیگری طبقه‌بندی شده بود متأسفانه نتوانستیم «درخت گردو» را در جدول ارومیه بگذاریم این را هم باید بگوییم فیلم‌ها فقط در مرکز استان‌ها به نمایش در می‌آید به همین دلیل «درخت گردو» در سردشت به نمایش درنیامد. ولی همانطور که گفتم فیلم در بسته ارومیه نبود.

این مدیر جشنواره فجر تاکید کرد: البته بچه‌های ارومیه با تهیه‌کننده فیلم رایزنی کرده بودند تا «درخت گردو» یک اکران در آنجا داشته باشد، ولی هنوز نتیجه را به ما اعلام نکرده‌اند. اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها به این شکل نیست که دستمان باز باشد و همه فیلم‌ها به همه استان‌ها برود به همین دلیل مجبوریم بسته بندی خاصی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ما با خود دوستان صحبت کردیم که با تهیه‌کننده فیلم به توافق برسند و فیلم در ارومیه و… به نمایش در بیاید در این صورت ما تسهیلات لازم را برای اکران فراهم می‌کنیم چون از نظر ما مشکلی ندارد هرچند ما محدودیت میزان اکران داریم ولی اگر با تهیه کننده به توافق برسند مشکلی نداریم.

مدیر امور استان‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در پایان بیان کرد: البته فیلم‌هایی مثل «روز صفر»، «شنای پروانه» و «خوب و بد، جلف ۲ ارتش سری» هم با استقبال مواجه شده‌اند، یعنی همان فیلم‌هایی که در تهران موردپسند واقع شده‌اند، در شهرستان‌ها هم به آنها اقبال نشان داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.