سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

در قالب برنامه «به اضافه مستند»؛

ورود نوار کاست و روایتی از پیشرفت تکنولوژی در ایران

«به اضافه مستند»

سینماپرس: مستند «کاست» در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «کاست» به کارگردانی حامد سعیدی‌راد از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «کاست» روایتی متفاوت از ورود یک رسانه جدید به نام نوار کاست به کشورمان است؛ رسانه‌ای که تاثیرگذاری آن در زمانه خود غیرقابل انکار است و در بسیاری از تحولات اجتماعی کشورمان از جمله پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته است. این فیلم مستند به نحوه ورود نوار کاست به ایران پرداخته و تأثیرات آن در جامعه آن روز ایران را بررسی کرده است.

مستند «کاست» روایتی از پیشرفت تکنولوژی است. حدود نیم قرن پیش نوار کاست به شکل امروزی‌اش اختراع شد. کمپانی هلندی فیلیپس نوارهای کامپکت کاست را که ما امروزه با نام کاست می‌شناسیم روانه بازار مصرف کرد. این تکنولوژی که برای سرگرمی تولید شده بود با ورود به ایران تاثیر زیادی بر ساختار هنری و فرهنگی ایران گذاشت و زمینه‌ساز بسیاری از تحولات سیاسی اجتماعی شد.

این مستند که به کارگردانی حامد سعیدی‌راد تولید شده است پیش از این در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت و حال این اثر در نمایش تلویزیونی خود برای اولین‌بار از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» پخش خواهد شد.  

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی و نقد و بررسی موضوع این مستند با حضور محمدمهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و مجید سلیمانی پژوهشگر مطالعات فرهنگ و رسانه برگزار خواهد شد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. این قسمت از برنامه به اضافه مستند روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۹ و جمعه ۲۵ بهمن ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.