جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

کاوه سماک‌باشی خبر داد؛

از حضور در «نفوذ» تا «رعد و برق» رمضانی

کاوه سماک باشی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: کاوه سماک‌باشی بازیگر سینما و تلویزیون از فصل سوم "بچه‌مهندس"، "نفوذ" و "رعد و برق" رمضانی شبکه پنج سیما می‌گوید.

به گزارش سینماپرس، کاوه سماک‌باشی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از فیلم سینمایی "ماهور" به سریال "بچه‌مهندس"۳ پیوست؛ مجموعه تلویزیونی که حرف و حدیث بسیاری دارد که آیا به کنداکتور ماه مبارک رمضان شبکه دو سیما خواهد رسید؟ البته که تهیه‌کننده و کارگردانش پیش از این گفته‌اند، احتمال رسیدن به آنتن رمضانی وجود دارد. سماک‌باشی هم در گفت‌وگویی با تسنیم به این نکته اشاره کرد احتمال دارد فصل سوم "بچه‌مهندس" ماه رمضان پخش شود.  

* "بچه‌مهندس" در قدم اول ماه رمضان دو سال قبل به تلویزیون آمد و ماجرای پرورشگاهی به نام "خانه خورشید" را مطرح کرد. شاید این ایام برای فصل سوم این مجموعه تلویزیونی نیز دوباره تکرار شود؛ چرا که این سریال یکی از گزینه‌های شبکه دو برای ماه مبارک رمضان است.   باید منتظر بمانیم و ببینیم فصل سوم "بچه مهندس" و احتمالاً آخرین ایستگاه ماجراهای جواد، در کدام کنداکتور شبکه ۲ سیما، قرار خواهد گرفت؛ آیا همچون فصل اول رمضانی خواهد شد؟

این سریال، کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیتی به نام «جواد جوادی» را مطرح می‌کند که به تعَبیر کارگردان سریال، جواد یا کاراکتر "بچه‌مهندس" در این فصل، ۲۵ ساله می‌شود و مقطع فارغ‌التحصیلی این شخصیت را به نمایش درمی‌آورد.

سریال ۳۵ قسمتی "بچه‌مهندس" ۴۵ دقیقه‌ای است؛ در کنارِ روزبه حصاری بازیگر جوادی و شخصیت اصلی داستان، فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری، سیدمهرداد ضیایی، کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما، شیوا خسرومهر و... از بازیگران جدیدی‌اند که در فصل سوم "بچه مهندس" حضور دارند.

سماک‌باشی به حضور در سریال "نفوذ" جواد شمقدری اشاره کرد که در مهرماه سال ۱۳۹۹ روی آنتن خواهد رفت. سریالی که داستانش از بهمن‌ماه ۱۳۵۷ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شروع می‌شود و به  آبان ۱۳۵۸ و ماجرای لانه جاسوسی می‌رسد؛   ۴۲ قسمتی و برای مهرماه ۱۳۹۹ آماده می‌شود.   یلدا افشاری‌نیا، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، سیدمحسن هاشمی، جلیل فرجاد، ماشاءالله شاه‌مرادی، کاوه سماک‌باشی، امیرمحمد زند، نجوا صاحب‌الزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور و جلال فاطمی بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساپرکین و سامی بابو از دیگر بازیگران خارجی این سریالند.

این بازیگر سینما و تلویزیون به حضور در سریال "رعد و برق" بهروز افخمی که قرار است ماه رمضان سال ۱۳۹۹ از شبکه پنج سیما روی آنتن برود اشاره کرد و گفت: در کار بهروز افخمی و ماجرای "رعد و برق" تلویزیون حضور دارم و به اهواز می‌روم.  سریالی که ۲۵ قسمتی است و برای ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ آماده می‌شود. این سریال کار سخت و پر از اکشن و لایه لایه است و باید ۲۴ ساعته کار کنیم. با وجود اینکه آمادگی برای کار زیاد دارم امیدوارم که جوری بسازم که مردم آن را دوست داشته باشند.

*مجموعه تلویزیونی " رعد و برق" با طراحی و کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی داود هاشمی روایت سیل نوروز ۱۳۹۸ و حماسه های رخ داده بعد از آن، برای ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ خواهد بود. این اثر به تعبیر بهروز افخمی در عین استراتژیک و ملی بودن، فضایی شیرین هم دارد با محوریت یک گروه جهادی در سه استان گلستان، خوزستان، لرستان تصویربرداری خواهد شد و با تحقیقات میدانی گسترده‌ای که توسط تیم محقق انجام شده است، قطعاً ناگفته‌های شگفت‌آوری از اتفاقات و مجاهدتهای رخ داده در مهار این رخداد طبیعی را برای مردم خواهد داشت.

بهروز افخمی در ۲۰ کیلومتری جاده اهواز- ماهشهر "رعد و برق" را آغاز کرده است؛ سریالی که پربازیگر است و  در مراحل مختلف تصویربرداری بازیگران سینما و تلویزیون برای ایفای نقش به گروه بازیگران اضافه می‌شوند.   پیش‌تولید سریال از مردادماه آغاز شده و تمام مناطق سیل‌زده از سال گذشته  (استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان و ...) در این اثر دیده می‌شود.  شهرام قائدی، رضا توکلی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، کاوه سماک‌باشی، سپیده موسوی، ویدا موسوی، امیر موسوی بازیگرانی‌اند که تاکنون برای ایفای نقش‌ها انتخاب شده‌اند.

سماک‌باشی درباره جشنواره فیلم فجر و سینمای ایران، ‌ گفت: من فکر می‌کنم که در سینمای ما اگر به همه ژانرها به یک اندازه پرداخته شود و بها بدهند، هر ژانر، مخاطب خاص خود را دارد. ژانر کمدی، ترس، ملودرام‌های اجتماعی و ... مخاطب خاص خود را دارد اگرچه این روزها به دلیل فشارها و مشکلات اقتصادی که وجود دارد مردم بیشتر تمایل دارند که فیلم‌های کمدی ببینند.  

او در پاسخ به این سؤال که چطور می‌توان با شکل فیلمسازی چه در تلویزیون و چه در سینما، حال مردم و مخاطبین را خوب کرد افزود: در پاسخ به سوال شما می‌گویم که باید در وهله اول به همه فیلم‌ها به یک اندازه بها بدهیم. علاوه بر این قصه‌های نو، داستان‌ها و فیلمنامه خوب می‌تواند مخاطب را جذب کند. باید به سراغ داستان‌های جدید برویم؛  اکنون خیلی از کسانی که به تازگی وارد عرصه کارگردانی شده‌اند فیلم‌های خوبی ساخته‌اند. معلوم است که این افراد با سینمای روز دنیا در حال حرکتند و فیلم‌های جدیدی می‌سازند.

بازیگر سریال "عملیات ۱۲۵" تأکید کرد: مردم ما از دیدن و شنیدن داستان‌های تکراری، کلیشه‌ای و تلخ واقعا خسته شده‌اند بر همین اساس با احترام به دوستان می‌گویم که باید به همه ژانرها به یک اندازه بها بدهند. در حقیقت امتیازاتی که به یکسری فیلم‌ها داده می‌شود بین همه به اندازه مساوی تقسیم شود.

وی افزود: نمی‌خواهم جانبدارانه حرف بزنم اما احساس می‌کنم در بین سریال‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شود به اندازه کافی ملودرام اجتماعی و فیلم کمدی داریم. به نظرم سریال‌های تلویزیون تقریباً همه ژانرها را پوشش می‌دهد؛ شما سریال طنز می‌بینید، ملودرام می‌بینید و ... با این حال معتقدم که در سینما به فیلم‌های طنز بهای بیشتری داده می‌شود.  

سماک‌باشی درباره کاهش وزنش، ‌ توضیح داد: با رژیم و ورزش نزدیک به ۴۰ کیلو وزن کم کردم. قبل از لاغری احساس می‌کردم پیشنهاداتی به من می‌شود که ارتباط با فیزیک بدنی‌ام دارد اما بعد از لاغر شدنم پیشنهادات بیشتر شده است و فضای انتخاب وجود دارد؛ بیشتر فیلم طنز دوست دارم اما خودم را بازیگر نقش‌های جدی می‌بینم.  

او در خصوص حضور در سریال‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: کار کردن در فیلم‌های تاریخی مستلزم این است که چند سال به صورت مستمر در خدمت آن پروژه باشید در حالی که امسال فیلم سینمایی "ماهور"  را بازی کردم، سپس به سریال "بچه مهندس" ۳ رفتم که ماه رمضان پخش می‌شود، سپس به کار "نفوذ" پیوستم و حالا هم قرار است سر کار آقای افخمی (رعد و برق) بروم؛ در حالی که کارهای تاریخی نیازمند حضور چند ساله بازیگر در آن است و او را درگیر می‌کند.

نظرات

  • محمدرضاقدم ۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۸:۵۶
    0 0
    یک زمانی اهالی سینما سرو دست می شکستند برای حضور در فیلم بهروز افخمی با احترام به اسامی ذکر شده در کار جدید ایشان وی دارد با درجه چندمی ها کار می کند به دلیل در افتادن با اهالی سینما که خود ایشان هم از همین گروه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.