شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

به کارگردانی برادران محمودی؛

جایزه «آسیاپاسفیک» به فیلم چند تابعیتی «رونا مادر عظیم» رسید

فیلم سینمایی «رونا مادر عظیم»

سینماپرس: جایزه تنوع‌فرهنگی آسیاپاسفیک برای فیلم «رونا مادر عظیم» به «جمشید محمودی» کارگردان این اثر به تهیه‌کنندگی «نوید محمودی» اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، جایزه تنوع فرهنگی آسیاپاسفیک تحت حمایت مالی آژانس علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد مختصر به یونسکو Cultural Diversity Award under the patronage of UNESCO به جمشید محمودی کارگردان برای فیلم شکستن همزمان بیست استخوان با نام بین المللی رونا مادر عظیم رسید. برای این فیلم در یونسکو سه نمایش در سه روز متوالی در نظر گرفته شده بود که پس از پایان هر نمایش جمشید محمودی کارگردان فیلم به سوالات حاضران پاسخ داد و در روز سوم جایزه تنوع فرهنگی آسیاپاسفیک به وی اهدا شد. مراسم پایانی سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک پنجشنبه ۳۰ آبان در استرالیا برگزار می شود؛ اما جایزه بخش تنوع فرهنگی آن دیروز در پاریس اهدا شد.

این جایزه که از سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرده است، هر ساله به فیلمی اهدا می شود که در منطقه آسیا پاسیفیک بیشترین نقش را در ارتقای تنوع فرهنگی از رسانه سینما ایفا کرده باشد. این جایزه که در سال جاری سیزدهمین دوره خود را می گذراند و فیلم های به نمایش درامده در سال ۲۰۱۹ را داوری و تجلیل می کرد، غیر از فیلم رونام مادر عظیم فیلم های ساخت بنگلادش به کارگردانی روبیات حسین و محصول کشورهای بنگلادش، فرانسه، دانمارک و پرتقال، باید بهشت باشد ساخته الیاس سلیمان و محصول مشترک کشورهای فلسطین، قطر، ترکیه، کانادا، فرانسه و آلمان و خورشید دربرابر من هرگز غروب نمی کند ساخته لیابوف بوریسووا و محصول کشور روسیه را به عنوان نامزد معرفی کرده بود که جایزه نهایی به فیلم رونام مادر عظیم رسید.

رونا مادر عظیم داستان عظیم (با بازی محسن تنابنده) یک پناهنده افغان است که در شهرداری تهران مشغول به کار است تا بتواند به خانواده مادر و برادرش فاروق کمک کند تا قاچاقی به آلمان بروند. اما در لحظه آخر فاروق از بردن مادرشان منصرف می‌شود و عظیم متوجه می‌شود مادرشان نیازمند عمل پیوند کلیه است. عظیم باید بین جان خودش و مادرش انتخاب کند…

این فیلم پیش از این نیز جوایزی از جشنواره های مختلف شامل برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم آسیایی از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۱۳۹۸)، رنده جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره بین‌المللی وزول فرانسه (۱۳۹۷)، برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش بین الادیان از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۱۳۹۸) وبرنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم دیوراما هندوستان (۱۳۹۷) شده بود.

محسن تنابنده، مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی، محیی رضایی، سعید چنگیزیان و علی‌رضا استادی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. پخش بین‌المللی فیلم برعهده شرکت فرانسوی نوری پیکچرز به مدیریت کتایون شهابی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.