شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

ساخته سیدحسن سلطانی؛

«ماهی‌گیر و بهار» نامزد دو جایزه از جشنواره «پراویدنس»

انیمیشن ماهیگیر و بهار

سینماپرس: پویانمایی «ماهی‌گیر و بهار» ساخته «سیدحسن سلطانی» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن از نگاه تماشاگران و بهترین انیمیشن ویژه هیات داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان پراویدنس آمریکا شد.

به گزارش سینماپرس، ماهی‌گیر و بهار نامزد دو جایزه از جشنواره فیلم پراویدنس آمریکا شد،  این انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای از تولیدات ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با تکنیک سه بعدی ساخته شده و داستان ماهی‌گیری را روایت می‌کند که در انتظار بهار نشسته اما بازگشت بهار طولانی شده و او هر روز در کلبه خود با ساختن شکوفه‌هایی منتظر آمدن بهار است تا این‌که یک روز بیرون از کلبه شکوفه‌ای را می‌بیند به دنبال آن می‌رود و متوجه می‌شود کوه یخ بزرگی جلوی آمدن بهار را گرفته و... و.

 پویانمایی ماهی‌گیر و بهار قرار است ساعت ۱۳ روز ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ (۱۶ فوریه ۲۰۲۰) به همراه آثاری از کشورهای آمریکا، فرانسه، استونی، جمهوری چک، مجارستان، کانادا در یک مجموعه ۷۰ دقیقه‌ای در بخش مسابقه رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان پراویدنس Providence در موزه نیو پورت Newport نمایش داده شود.

نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان، برپایی کارگاه‌های آموزشی ساخت فیلم، نشست‌های پرسش و پاسخ پس از نمایش هر فیلم از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

 در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان پراویدنس آمریکا قرار است ۱۲ فیلم بلند و بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن از سراسر جهان به نمایش درآید.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان «پراویدنس» در ایالت «ردآیلند» آمریکا از ۲۵ بهمن تا ۲ اسفند ۱۳۹۸ (۱۴ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۰) به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

دبیر سومین رویداد ملی «ایده آزاد اسباب‌بازی» معرفی شد

آیدین مهدی‌زاده از سوی محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیر سومین ملی «ایده‌آزاد اسباب‌بازی» کانون منصوب شد. این رویداد که در راستای شناسایی طراحان جوان و ایجاد فضای حمایتی از ایده‌پردازان ایرانی برگزار می‌شود، زمینه ارتباط و تعامل سازنده طراحان و ایده‌پردازان با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این حوزه را فراهم می‌کند.

حموله در این حکم بر اعتباربخشی به فعالیت‌های محققان این صنعت و ایجاد هم‌سویی و هم‌افزایی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای حل مسائل حوزه اسباب‌بازی و گسترش ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با ایده‌پردازان، طراحان و مبتکران تاکید کرده است.

یادآوری می‌شود پیش ‌از این نیز فراخوان سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی از سوی مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشرشده بود.

بر اساس این فراخوان، ایده‌پردازان و طراحان در بازه زمانی ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ فرصت دارند با مراجعه به تارنمای رویداد ملی ایده آزاد به نشانی www.ideaazad.ir و مطالعه شرایط عمومی اقدام به ثبت‌نام کنند. سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی با همکاری موسسه فرهنگی هنری چهارباغ و با هدف شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های جوانان و کمک به رشد و هدایت و نمایاندن قابلیت‌ها و ایده‌های نو در صنعت اسباب‌بازی بهار ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

مرور فیلم‌های پویانمایی فرشید مثقالی در موره کودک کانون

فیلم‌های پویانمایی فرشید مثقالی تصویرگر و انیماتور پیشکسوت ایرانی در موزه ملی هنر و ادبیات کودک فردا (یکشنبه، ۲۷ بهمن)  به نمایش درمی‌آید. موزه ملی هنر و ادبیات کودک در سلسله نمایش‌هایی طی پنج هفته آثار پیشکسوتان عرصه پویانمایی از ابتدای دهه ۵۰ تاکنون را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایش می‌دهد. آثار فرشید مثقالی فردا بعدازظهر در سالن نمایش موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به نمایش درمی‌آید.

هفت انیمیشن کوتاه با عنوان‌های از جهات مختلف، آقای هیولا، پسر و ساز و پرنده، چرا و چطور قلم، چرا و چطور لیوان، چرا و چطور کبریت و شهر خاکستری مثقالی قرار است از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نمایش داده ‌شوند. این آثار مثقالی در روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ نیز در همان ساعت بازپخش می‌شود.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و حضور گروهی در صورت هماهنگی با موزه میسر است. برنامه مرور تولیدات پویانمایی در طبقه زیر هم‌کف مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در سالن نمایش موزه کودک برگزار می‌شود.

نخستین دوره پخش فیلم در این موزه روز ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ به نمایش آثاری از نورالدین‌زرین‌کلک، مرتضی ممیز، آرابیک باغداسارایان، پرویز نادری و سودابه آگاه اختصاص داشت و در دومین دوره نیز در روز ۲۰ بهمن آثار علی‌اکبر صادقی به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.