شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

به کارگردانی سیدجواد هاشمی؛

بازی ترامپ در «شهر گربه‌ها»

شهر گربه‌ها

سینماپرس: سیدجواد هاشمی این روزها ویژوآل افکت "شهر گربه‌ها" را آغاز کرده است، او از بی‌توجهی جشنواره فجر به سینمای کودک گلایه دارد؛ او می‌گوید که سینما را به دلیل ماندگاری‌اش ترجیح داده است.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی کودکانه‌ای در راه است که یکی از شخصیت‌های اصلی‌اش را دونالد ترامپ بازی می‌کند. سیدجواد هاشمی با اعلام این خبر به خبرنگار تسنیم گفت: "شهر گربه‌ها" در حال تولید بخش ویژوآل افکت است؛ نکته قابل تأمل، حضور دونالد ترامپ در "شهر گربه‌ها" است که حتی نام او در تیتراژ می‌آید یعنی در کنار فرهاد آییش، علیرضا خمسه، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی و یوسف صیادی نام دونالد ترامپ هم در تیتراژ نوشته می‌شود.

وی افزود: قرار است دونالد ترامپ به طور طبیعی انیمیت شود و مثل بقیه بازیگران حرف بزند، بخندد و گریه کند و ... البته مشخص است که شمایل آن ۳D است. باید بگویم زمانی رسیدن مرزهای رئالیته در وجوه ویژوآل افکت در سینمای ایران محال به نظر می‌رسید اما حالا من به این بخش به قدری اعتماد دارم که در فیلمم شخصیتی را حذف کرده‌ام و به جای آن نگاهم به محدوده‌ای خالی است و دونالد ترامپ را در این محدوده جایگزین بازیگران واقعی کرده‌ام.  

هاشمی تأکید کرد: مرحله تصویربرداری "شهر گربه‌ها" به پایان رسیده است و اکنون در مرحله سخت ویژوآل‌افکتم؛  چرا که یک بخش سه بعدی دارد که نقش اصلی ما است. حاکم "شهر گربه‌ها" که دونالد ترامپ نقش آن را بازی می‌کند. از بازیگرانی که من را همراهی کردند تشکر می‌کنم چرا که راضی کردن بازیگران برای بازی در فیلم کودک و نوجوان بسیار سخت است و نمی‌دانم دلیل آن چیست؟ فکر می‌کنم که "شهر گربه‌ها" جزو فیلم‌های خیلی خوب ژانر کودک و نوجوان خواهد شد از این نظر که کار بسیار سنگینی را در بخش ویژوال افکت درنظر گرفته‌ایم؛  فکر می‌کنم چنین چیزی برای اولین بار است اتفاق می‌افتد.

این بازیگر و کارگردان درباره جدی‌نگرفتن سینمای کودک و نوجوان، ‌ گفت:  تنها گونه سینمایی که جدی گرفته نمی‌شود گونه‌ای است که من خیلی آن را دوست دارم و برایش گونه‌هایم پُرِ اشک می‌شود و آن هم سینمای کودک و نوجوان است؛  نمی‌دانم چرا این گونه را جدی نمی‌گیرند؟  من در این جشنواره فیلم‌های ضعیفی دیدم که اصلاً در شأن سینمای ایران نیست اما نمی‌دانم چرا سینمای کودک مورد توجه هیئت انتخاب، دبیر جشنواره فجر و وزارت ارشاد قرار نمی‌گیرد؟  بالأخره این هم سینما است. آیا به این دلیل که بچه‌ها دوستش دارند و بزرگترها انتخابش می‌کنند نباید در جشنواره فجر حضور داشته باشد؟

وی افزود: می‌گویند که سینمای کودک برای خودش جشنواره دارد، خب سینمای دفاع‌مقدس هم برای خودش جشنواره دارد. ما حتی جشنواره گوشت هم داریم اما چرا جشنواره کودک نباید هیچ بردی داشته باشد؟ چرا ما باید التماس کنیم که جشنواره فجر جایگاه کوچکی برای کودکان و نوجوانان که جمعیتی ۱۶ میلیونه تماشاگر دارد در نظر بگیرد و باز هم به کودک و نوجوان توجهی نکنند؟ بابت این مسئله خیلی ناراحتم و به همین دلیل سهمی برای خودم و کسانی که دغدغه سینمای کودک و نوجوان دارند در این جشنواره احساس نمی‌کنم.

هاشمی با اشاره به اینکه فکر می‌کنم اهالی سینما نمی‌دانند که آینده سینما دست بچه‌ها است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هر روز گونه سینمایی کودک و نوجوان و انیمیشن نادیده گرفته و بیشتر از قبل بدان بی‌توجهی می‌شود. فکر می‌کنم که اهالی سینما نمی‌دانند که آینده سینما دست بچه‌ها است و اگر امروز به سینما رفتن عادت نکنند فردا این سینماها خالی می‌شود. این بی‌توجهی تیشه به ریشه سینما خواهد زد و از این منظر خیلی برایم عجیب است که هیچکس به این مسأله توجه ندارد.  

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در تلویزیون مثل گذشته فعال نیستید، گفت: مدتی است که به سینما روی آورده‌ام چرا که به نظرم ماندگاری سینما بسیار بیشتر از جاهای دیگر است. احساس می‌کنم که باید سینما را جدی گرفت چرا که فیلم‌هایی که در سینما می‌مانند در تاریخ ثبت می‌شوند. سینمای کودک و نوجوان را انتخاب کردم به این دلیل که سینمای پایه است و باید به آن توجه کرد. خود من با بچه‌ها بزرگ شدم؛  بر همین اساس احساس می‌کنم که سینما برایم بهتر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.