چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

عملکرد مدیران در تضاد با «اقتصاد مقاومتی»!

مدیران سینمایی از جشنواره های جهانی چه می خواهند؟

حسین انتظامی در مراسم تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: علاوه بر برخی بریزوبپاش های مدیران سینمایی در داخل کشور، هرازگاهی شاهد هزینه کردهای مدیران از بودجه بیت المال در جشنواره های جهانی هم هستیم! اتفاقی عجیب و حیرت آور که ضمن تضاد بسیار شدید با مشکلات اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی، هیچ دستاورد مهمی را نصیب سینمای مهجور کشورمان نمی کند!

به گزارش سینماپرس هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم برلین در حالی تا ساعاتی دیگر آغاز به کار می کند که افرادی همچون: حسین انتظامی، محمدمهدی عسگرپور، ابراهیم داروغه زاده، امیر اسفندیاری، محمد اسفندیاری، رائد فریدزاده، کامیار محسنین، حامد سلیمان زاده، محمدمهدی یادگاری و... از جمله مدیرانی هستند که وب سایت رسمی هفتادمین جشنواره فیلم برلین اسامی آن ها را به عنوان متقاضی حضور در این رویداد سینمایی بین المللی معرفی کرده است.

سوأل اینجا است که مدیران سینمایی ایران از جشنواره های جهانی چه می خواهند و در پی دستیابی به چه اهدافی هستند؟ در زمانه ای که سینمای ایران حضور بسیار کمرنگی در فستیوال های بین المللی دارد و بسیاری از جشنواره های معتبر جهانی سال ها است به نوعی سینمای ایران را تحریم کرده اند و مدیران سینمایی هم نقشی کاملا انفعالی در این خصوص داشته اند، حضور در این جشنواره ها و صرف بودجه های بیت المال توسط مدیران چه نفعی برای سینمای کشور در پی خواهد داشت؟

لازم به یادآوری است که بنیاد سینمایی فارابی چند ماه قبل، خلاصه عملکرد مالی خود در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸ را منتشر کرد که در آن موارد جالبی به چشم می‌خورد، از جمله هزینه ۶۷۵ میلیون تومانی برای برپایی چتر سینمای ایران در جشنواره کن و سفر مدیران و کارمندان این بنیاد به جشنواره فیلم کن!

این گزارش عملکرد، پیوست‌هایی دارد که جزئیات هزینه‌ها را نشان می‌دهد. یکی از آنها با عنوان «حمایت از حضور در بازارهای جهانی» مبالغ صرف شده برای برپایی چتر سینمای ایران در بازار جشنواره کن ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. بر اساس این پیوست، مبلغ ۲۲۷ میلیون تومان برای برپایی چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن قید شده است. هزینه بسته‌های فرهنگی و بروشورهای ارسالی و… برای عرضه در چتر سینمای ایران بیش از ۸۵ میلیون تومان ذکر شده است.  

اما در ردیف دوم هزینه صرف شده برای سفر ۷ تن از مدیران و کارمندان بنیاد فارابی آمده که شامل «عوارض خروج، بیمه مسافرتی، بلیت، اقامت و کمک هزینه سفر» می‌شود و بیش از ۳۴۴ میلیون تومان از بودجه بنیاد فارابی صرف آن شده است. یعنی در مجموع بیش از ۶۷۵ میلیون تومان صرف برگزاری چتر سینمای ایران شده که نتیجه و خروجی آن مشخص نیست.

بی تردید امروزه در حالی که به اذعان مدیران سینمایی صدها شهر کشور فاقد سالن سینما هستند، سینماگران با مشکلات معیشتی، رفاهی و بیمه ای بسیار مشغول دست و پنجه نرم کردن هستند و... بیش از هر زمان دیگری نیاز است مدیران سینمایی به جای خرج کردهای بیهوده از جیب بیت المال در خصوص هزینه کردهای پوچ پیشین خود شفاف سازی کرده و توضیح و دلیل منطقی در خصوص این هزینه کردها داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.