یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

تهیه کننده «نرگس مست»:

با قرعه کشی فیلم‌ها موافقم

عبدالله اسفندیاری *

سینماپرس: عبدالله اسفندیاری می‌گوید فیلم سینمایی «نرگس مست» در بدترین فرصت اکران قرار گرفت، اما به جایی رسیدیم که به اکران راضی شدیم.

به گزارش سینماپرس، عبدالله اسفندیاری تهیه کننده «نرگس مست» درباره وضعیت اکران این اثر که چند روزی است از نمایش آن می‌گذرد و به نوعی در بدترین زمان اکران قرار دارد، به خبرنگاران جوان گفت: ما دوسال و نیم به دنبال اکران فیلم بودیم اما مشکلاتی که در اکران وجود دارد این فرصت را از ما گرفته بود و در حال حاضر هم یکی از بدترین فرصت‌ها نصیب ما شده است.

او افزود: تصور کنید ۲۳ بهمن فیلم اکران شد زمانی که از یک ماه قبل از آن جشنواره و جنجال‌های آن وجود داشته و فرصت تبلیغ و آمادگی سینماها را نداشتیم، طبیعی است که فیلم در این تاریخ می‌سوزد، ولی با همه حرف‌ها همین که نمایش داده شد حرکت مثبتی است، چون فقط راضی به اکران شده بودیم.

این تهیه کننده ادامه داد: به جایی رسیدیم که برخی‌ها می‌گفتند در هنر و تجربه اکران کنید، اما مخالفت کردم، چون برخی فیلم‌ها مانند «نرگس مست» میانه و بدنه سینما است و باید اکران عمومی شود این نمونه آثار در سینماهای کمتری اما در فرصت بیشتری اکران عمومی می شود.

اسفندیاری بیان کرد: ما دو نوع فیلم داریم، برخی به صورت هجومی و کوتاه مدت از سوی مخاطب دیده می‌شود مانند فیلم‌های کمدی که عملیات‌های ژانگولر و شوخی‌های جنسی دارند که مردم به محض آمدن روی پرده آن‌ها را می‌بینند و بعضی دیگر تدریجی و بلند مدت هستند یعنی باید با سالن‌های کمتر نسبت به نمونه قبلی، زمان بیشتری در اکران باشد.

او ادامه داد:از فیلم ما که گذشت، اما امیدوارم با توجه به قرعه کشی کردن اکران فیلم‌ها که با آن کاملا موافقم و اتفاق خوبی است وضعیت اکران بهبود یابد تا به همه فیلم‌ها فرصت تقریبا یکسانی در اکران برسد البته در این نوع هم نباید از جنجال‌های خبری و جوسازی پخش کنندگان و سینماداران علیه فیلم‌های معمولی غافل شد، مبحثی که اگر پیش بیاید باید با آن‌ها مقابله کرد.

اسفندیاری در خصوص بازخورد مخاطبان پس از دیدن «نرگس مست» گفت:نمایش افتتاحیه که گذاشتیم قشرهای خاص فرهنگی حضور داشتند که خوشبختانه با استقبال و بازخوردهای خوبی روبرو شد و امیدواریم این بازخورد در مخاطبان عام هم شکل بگیرد، البته تا به امروز رضایت بخش بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.